karlh1802 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvis følelsene ikke er gjensidige blir det ikke noen god sex, og hva er egentlig vitsen med å ha dårlig sex? Fysisk tiltrekning tror jeg overhodet ikke på. Man er da ikke vandrende magnetfelt. Hvis man tiltrekkes av en annen person, er det følelsene, det emosjonelle, som tiltrekkes. Det er liksom hodet som bestemmer om man vil ha sex med noen eller ikke. Det du sier her er sant, men forandrer ingenting. For det første, noen bryr seg ikke om gjensidige følelser. For det andre, det er bare en myte at barn ikke kan få gjensidige følelser, og i enda større grad få den pedofile til å tro at de har gjensidige følelser selv om de tror det bare en lek eller noe lignende. Jeg tror alle bryr seg om gjensidige følelser, det er bare noen som ikke har funnet ut hvor bra det kjennes ut med gjensidig forelskelse f.eks. Det er alltid håp, for denne innsikten kan læres. Den pedofile kan tro så mye personen vil at følelsene er gjensidige fra barnets side, men den pedofile må lære at det ikke er tilfellet. Ansvaret for ugjerningen ligger hos den pedofile og samfunnet, ikke hos barnet. Barn skjønner ikke alvoret som må følge med i intime forhold med andre mennesker, fordi de ikke er fullt utviklet intellektuelt. Så jeg skjønner ikke hvordan det kan være en myte at barn ikke kan få gjensidig intime følelser? Et barn kan godt være sterkt knyttet til foreldrene sine f.eks., men vil uansett ikke kunne forstå alvoret av å ha seksuell kontakt med dem. Dette må barn skånes fra. Når man sier at man er fysisk tiltrukket av en person så betyr det at man er tiltrukket av utsene på personen. Det er også fint mulig å være fysisk tiltrukket av en person samtidig som man hater personen. Om du ser på et bilde av en naken dame og du syntes hun er sexy så er du fysisk tiltrukket av personen på bildet. Folk er forskjellig å tenner på forskjellig ting. For de fleste så er det nok sant at gjensidige følelser fører til bedre sex, men for andre så kan det hende sex med horer og voldtekt føles bedre (Kontroll, makt, missbruk). Trur jeg skulle skrive noe mer men jeg glemte det mens jeg satt å dreit... (lol) Jo da, man kan godt være tiltrukket av utseendet til en annen person, men jeg vil ikke kalle det fysisk tiltrekning fordet. Hvis jeg skulle se på bilde av en naken dame og synes hun er sexy, så vil jeg si at jeg har fått følelser for henne. Hater jeg en person vil jeg aldri være tiltrukket av denne personen. Riktig nok kan jeg innbille meg selv at jeg hater en person, mens følelsene mine sier noe annet. I slike tilfeller er jeg ikke ærlig med meg selv og følelsene mine. Det er alt for mange som ikke er helt dønn ærlig med hva de føler for andre, slikt blir det dårlig kjærlighetsliv av. Hvis man ikke har hatt frivillig sex kan man jo selvsagt innbille seg at sex med horer og å voldta folk er godt, men helt ærlig tror jeg ikke folk innerst inne har noen stor glede av det. Igjen vil jeg si at man må være ærlig med seg selv. Hvis man er det vil man oppdage at egentlig er det noe dritt å gi penger for at noen skal ligge med en eller voldta noen. Det blir overhodet ikke den store opplevelsen, hvis man ikke prøver å lure seg selv trill rundt. Men uansett hvor hardt man prøver å innbille seg ting kan man aldri komme fra at følelsene en har egentlig sier noe annet. Til slutt en liten ting om menneskerettighetene. Det som gir menneskrettighetene legitimitet er at de har oppdaget en grunnleggende innsikt: Alle mennesker har mulighet til å realisere det gode i seg selv og andre. Dermed kan de verste av de verste fortsatt ha mulighet til å realisere det gode i seg selv og andre, selv om noen har en lenger vei å gå enn andre. Men man skal aldri si aldri. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Voldtekt burde blitt straffet skikkelig uansett om vedkommende ikke kan ta ansvar for voldtekten. Minsterammen burde vært 21 års fengsel. Disse personene har tross alt ødelagt et liv, flere personer som har blitt voldtatt tar sitt eget liv på grunn av at dem ikke klarer og leve med det. Så får min del, gi voldtekterne 21 år i fengsel med 21 års sikring, uten mulighet til og slippe fri pga god oppførsel. i tilegg fjern ustyret for alltid. Ihvertfall på gjentakere. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Voldtekt burde blitt straffet skikkelig uansett om vedkommende ikke kan ta ansvar for voldtekten. Minsterammen burde vært 21 års fengsel. Disse personene har tross alt ødelagt et liv, flere personer som har blitt voldtatt tar sitt eget liv på grunn av at dem ikke klarer og leve med det. Så får min del, gi voldtekterne 21 år i fengsel med 21 års sikring, uten mulighet til og slippe fri pga god oppførsel. i tilegg fjern ustyret for alltid. Ihvertfall på gjentakere. Så - en skal bruke sikring i tillegg til 21 års fengsel - selv om det er første gang? Hva skal drap, legmensbeskadigelse med farlig våpen, døden til følge eller stor skade på legme medføre da? Noen ganger undrer jeg meg om de som skriver her vet hva de skriver, rekkevidden av det og kostnader, samt sosialeproblemer som samfunnet vil få fortløpende....eller om de bare tar et eller annet som høres fint ut for dem der og da. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Voldtekt burde blitt straffet skikkelig uansett om vedkommende ikke kan ta ansvar for voldtekten. Minsterammen burde vært 21 års fengsel. Disse personene har tross alt ødelagt et liv, flere personer som har blitt voldtatt tar sitt eget liv på grunn av at dem ikke klarer og leve med det. Så får min del, gi voldtekterne 21 år i fengsel med 21 års sikring, uten mulighet til og slippe fri pga god oppførsel. i tilegg fjern ustyret for alltid. Ihvertfall på gjentakere. Så - en skal bruke sikring i tillegg til 21 års fengsel - selv om det er første gang? Hva skal drap, legmensbeskadigelse med farlig våpen, døden til følge eller stor skade på legme medføre da? Noen ganger undrer jeg meg om de som skriver her vet hva de skriver, rekkevidden av det og kostnader, samt sosialeproblemer som samfunnet vil få fortløpende....eller om de bare tar et eller annet som høres fint ut for dem der og da. Dette er noe jeg alltid har ment. Når en som voldtar får 2-3 år i fengsel, for og ha ødelagt et liv synes jeg er for galt. Hver helg er det folk som har voldtatt noen, og hvergang jeg leser om det så tenker jeg på de som har blitt utsatt for det, livet deres som har blitt totalt satt på hode, terroren det gjør med folk etter på, tanker som dem sitter med. Dem blir deprimerte, begynner gjerne med selvskading, og etterhvert orker dem kanskje ikke mer og tar livet sitt. når voldtekteren er ferdig i fengsel, så slitter den som ble voldtatt enda hjemme i sitt ødelagte liv. og tenker på det som har skjedde vær dag. Så ja voldtekt syns jeg burde hatt samme strafferamme som drap! Endret 30. september 2009 av Morten1987 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Voldtekt burde blitt straffet skikkelig uansett om vedkommende ikke kan ta ansvar for voldtekten. Minsterammen burde vært 21 års fengsel. Disse personene har tross alt ødelagt et liv, flere personer som har blitt voldtatt tar sitt eget liv på grunn av at dem ikke klarer og leve med det. Her må det vel nesten være noke som veg opp mot andre krimminelle handlingar, om minstestraffa for voldtekt er 21 års fengsel kva skal då hindre at ein voldtektsmann fra å også drepe offeret. Med ei slik strafferamme så er det eigentleg "ein fordel" for overgriparen om voldtekta ender i drap da ein for drap har lavare strafferammer. Straffene må alltid være slik at sjølv om ein krimminel person starter ei krimminell handling så skal det alltid være ei muligheit for den personen å stoppe opp og overgi seg utan å risikere ekstra straff for dette. Med flate straffer så vil vi få fleire drap sidan då straffa er den samme og ved drap så er det eit mindre vitne å bekymre seg over. Endret 30. september 2009 av The Avatar Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 men drap har ikke 21 år og 21 års sikring - i nyere tid er det selv yrtterst får saker som har såpass straff, og da er det langt grovere ting enn det. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nei, men jeg mener også at rammene for drap burde blitt høyere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nei, men jeg mener også at rammene for drap burde blitt høyere. Det som er vanskelig er å finne balansen mellom ei streng straff og det å fortsatt ha noke å true med for å hindre nye forbrytarar. Om nokon først har gjort ei handling som gir dødsstraff + 100 års fengsel så har vi ingenting å vidare true denne personen med som gjer at han vil tenke over kva han gjer i framtida. Har du dødstraff hengande over deg så er din prioritet nummer 1 som kjeltring å for all del ikkje bli tatt sjølv om dette innebærer nye krimminelle handlingar og f.eks politidrap. Det vil då i praksis bli fritt villt for denne kjeltringen å gjere akkurat det han vil sidan han då ikkje kan straffast meir. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Selv når de er umennesklige? Ja - har du så store vansker med å forstå dette egentlig? Rettighetene gjelder fordi du er et menneske, ikke pga handlinger du gjør - da har man et straffesystem som må bygge på menneskerettighetene. Det er nettopp der feieln ligger! Når man ikke oppfører seg som et menneske burde man ikke ha rettigheter som et menneske heller! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Heldigvis har man det i egenskap av å være menneske, uansett av hva du mener Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er nettopp der feieln ligger! Når man ikke oppfører seg som et menneske burde man ikke ha rettigheter som et menneske heller! Enten er man et menneske eller så er man ikke. Man kan ikke bytte art. Pedofile er homo sapiens dem og, og burde dermed ha samme rettigheter som andre homo sapiens. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nei, de burde ikke det når de begår slike umennesklige handlinger! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Som en mann som er glad i sin potens, mener jeg det er det. Det er selvfølgelig et definisjonsspørsmål og videre ikke spesielt relevant. Kall det hva du ønsker. Jeg kaller det lemlestelse. Jeg kaller det lemlestelse at voksne mennesker voldtar små barn. Tenk litt mer på de barna som blir utsatt for slike folk du, enn du bekymrer deg for de voksne som misbruker unger ned i spedbarnsalder. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvis ikke du kan bevise at pedofile endrer art pga deres legning tror jeg du kan gi opp. Man har menneskerettigheter fordi man er et menneske. Alle mennesker er mennesker uavhengig av deres handlinger og alle mennesker har dermed menneskerettigheter uavhengig av deres handlinger. Menneskerettigheter er ikke noe man må gjøre seg fortjent til. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg kaller det lemlestelse at voksne mennesker voldtar små barn. Tenk litt mer på de barna som blir utsatt for slike folk du, enn du bekymrer deg for de voksne som misbruker unger ned i spedbarnsalder. Du hadde ikke noe vettugt å si? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 I utgangspunktet trenger man ikke å gjøre seg fortjent til menneskerettighetene nei ettersom man blir født uskyldig, men begår man umennesklige handlinger så kan man bli fratatt dem! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nei, man kan ikke det. Poenget med menneskerettigheter er at alle har det, selv om man gjennomfører de mest grufulle handlinger. Human rights refer to the "basic rights and freedoms to which all humans are entitled." Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Drit i hva som står skrevet. De fortjener denne straffen! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Menneskerettighetene er påfunnet av mennesker, derfor kan mennesker også administrere disse rettighetene. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg kaller det lemlestelse at voksne mennesker voldtar små barn. Tenk litt mer på de barna som blir utsatt for slike folk du, enn du bekymrer deg for de voksne som misbruker unger ned i spedbarnsalder. Du hadde ikke noe vettugt å si? Jo, jeg synes da det var veldig vettugt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå