After Dark Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Latterlig sammenligning! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Desverre fungerer ikke de såkalte menneskerettighetene som noe logisk trumfkort. Mennesker med innskrenkede menneskerettigheter er fortsatt mennesker uansett. En person som på det groveste har forbrutt seg mot et annet menneskes rettigheter fortjener kraftig innskrenkede rettigheter i retur. Det kalles rettferdighet. Jeg er nok ikke alene når jeg setter rettferdighet over "samfunnets beste". For det er aldeles ikke rettferdig at en forbryter skal blir tatt vare på som h*n var et offer på noenlunde lik linje med sitt offer. Man skal liksom rehabilitere pedofile, på samme tiden som man rehabiliterer deres ofre som ofte har lidd uopprettelige psykiske skader og som de må leve med resten av livet. Jeg bruker gjerne noen skattekroner ekstra på å straffe forbrytere. Det er bare ett aspekt av straffen som skal sikte på å være preventiv, det andre skal være en følelse av rettferdighet. Bryr ikke dere "talsmenn-for-samfunnets-beste" dere om rettferdighet? Burde alltid alle avgjørelser om straff bli kalkulerte etter "the greater good"? Hva skjedde egentlig med rettferdighet? Endret 29. september 2009 av J-Core Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Desverre fungerer ikke de såkalte menneskerettighetene som noe logisk trumfkort. Mennesker med innskrenkede menneskerettigheter er fortsatt mennesker uansett. En person som på det groveste har forbrutt seg mot et annet menneskes rettigheter fortjener kraftig innskrenkede rettigheter i retur. Det kalles rettferdighet. Nei, det kalles hevnlyst. Rettferdighet er er pseudonym for hevn. Deres rettigheter blir innskrenket ved at deres personlige frihet blir fjernet. Menneskerettighetene skal ikke fires på. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Om personen er 50+, har blitt dømt gjentatte ganger for voldtekt og ikke viser noen tegn på å forandre seg, da burde han få valget mellom å kastrere seg eller bli bura inne for resten av livet. Er man derimot ung(mulig at man endrer seg når man blir eldre), eller kun har blitt dømt for en to tilfeller(Kan være feildømt eller at det er noe som ikke vil gjenta seg) eller viser vilje til å forandre seg(vill ikke skje igjen) da burde man ikke bli kastrert. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er pedofili det samme som en kastrert hjerne eller ond vrangvilje? Hva vet en innbarka pedofil om hva han skal gjøre med "det tema" som trigger en avskyelig makaber handling? Hvordan hjelpe vedkommende, hvordan søke noe annet enn galgen og øke oddsen for at sivilisasjonen hever haka nok en gang? Hva har man å gjøre med når det kommer til pedofili? Er psykiske lidelser et faktum eller fordekt latskap f.eks. eller uhelbredelig? Bor vi i et hardt tilkjempa og sivilisert samfunn eller ikke? En pedofil skal inn til kyndig behandling, dvs. til avdelingen for midlertidig kastrerte hjerner. Hvem vet om de som skriker høyest ang. drastiske /voldelige tiltak i denne sak, er voldektsmenn selv, men holder seg til en annen aldersklasse, for faen... Pedofile er ansett som de laveste av de lave i fengsel hierarkiet - der også... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Desverre fungerer ikke de såkalte menneskerettighetene som noe logisk trumfkort. Mennesker med innskrenkede menneskerettigheter er fortsatt mennesker uansett. En person som på det groveste har forbrutt seg mot et annet menneskes rettigheter fortjener kraftig innskrenkede rettigheter i retur. Det kalles rettferdighet. Jeg er nok ikke alene når jeg setter rettferdighet over "samfunnets beste". For det er aldeles ikke rettferdig at en forbryter skal blir tatt vare på som h*n var et offer på noenlunde lik linje med sitt offer. Man skal liksom rehabilitere pedofile, på samme tiden som man rehabiliterer deres ofre som ofte har lidd uopprettelige psykiske skader og som de må leve med resten av livet. Jeg bruker gjerne noen skattekroner ekstra på å straffe forbrytere. Det er bare ett aspekt av straffen som skal sikte på å være preventiv, det andre skal være en følelse av rettferdighet. Bryr ikke dere "talsmenn-for-samfunnets-beste" dere om rettferdighet? Burde alltid alle avgjørelser om straff bli kalkulerte etter "the greater good"? Hva skjedde egentlig med rettferdighet? Jeg ville aldri fire på menneskerettighetene for å sørge for hevn ovenfor en annen - aldri. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tror man må prøve å forstå hvorfor noen er pedofile, for å kunne bekjempe det. På en måte må pedofile lære seg at barn ikke kan ha gjensidige sterke følelelsesmessige relasjoner til andre, fordi barn ikke er modne nok til å forstå hva en forelskelse og evt. sterkere følelser handler om. Selv om barn kan være veldig knyttet til foreldrene, vil det ikke si at det kan elske dem. Derfor blir det galt å ha seksuell omgang med barn. For å hindre at pedofile forgriper seg på barn må man lære dem hvor galt det er. Kastrerer man dem bare, vil det jo fortsatt ikke ha skjedd noen endring i hodet. Dermed kan man fortsette med overgrepene på andre måter enn ved å bruke sitt eget kjønnsorgan. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tror man må prøve å forstå hvorfor noen er pedofile, for å kunne bekjempe det. På en måte må pedofile lære seg at barn ikke kan ha gjensidige sterke følelelsesmessige relasjoner til andre, fordi barn ikke er modne nok til å forstå hva en forelskelse og evt. sterkere følelser handler om. Selv om barn kan være veldig knyttet til foreldrene, vil det ikke si at det kan elske dem. Derfor blir det galt å ha seksuell omgang med barn. Det er ikke alle som kun har sex med personer man elsker, det holder med kun fysisk tiltrekning for veldig mange. Mange driter også i om tiltrekningen er gjensidig. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvis følelsene ikke er gjensidige blir det ikke noen god sex, og hva er egentlig vitsen med å ha dårlig sex? Fysisk tiltrekning tror jeg overhodet ikke på. Man er da ikke vandrende magnetfelt. Hvis man tiltrekkes av en annen person, er det følelsene, det emosjonelle, som tiltrekkes. Det er liksom hodet som bestemmer om man vil ha sex med noen eller ikke. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvis følelsene ikke er gjensidige blir det ikke noen god sex, og hva er egentlig vitsen med å ha dårlig sex? Fysisk tiltrekning tror jeg overhodet ikke på. Man er da ikke vandrende magnetfelt. Hvis man tiltrekkes av en annen person, er det følelsene, det emosjonelle, som tiltrekkes. Det er liksom hodet som bestemmer om man vil ha sex med noen eller ikke. Det er greit du er slik, men alle andre er ikke slik. Om alle kun hadde sex om følelsene var gjensidige så ville det ikke fintes prostitusjon og voldtekter. Fysisk tiltrekning er selvsakt en følelse som kommer fra hodet det også, men hos de fleste så er de ikke like sterke som kjærlighet og forelskelse. Du sa at: På en måte må pedofile lære seg at barn ikke kan ha gjensidige sterke følelelsesmessige relasjoner til andre, fordi barn ikke er modne nok til å forstå hva en forelskelse og evt. sterkere følelser handler om. Og da svarte jeg: Det er ikke alle som kun har sex med personer man elsker, det holder med kun fysisk tiltrekning for veldig mange. Mange driter også i om tiltrekningen er gjensidig. Det sa jeg forde at pedofile sikkert er som folk flest at mange av dem kan ha sex uten å bry seg om at følelsene er gjensidige, og dermed er det ingen hensikt i å lære dem at barn ikke kan ha slike følelser. Man burde vel heller kanskje lære dem at enda barnet kan virke villig nå så vil barnet nesten garantert få problemer senere i livet. Om man hadde klart og overbevise dem om det så hadde man kunne huket ut alle foruten de som driter i det, og de sykopatene vil man vel ikke klare og overbevise om å slutte heller... med mindre man klarer å overbevise dem med at det er til dems eget best. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tiltrekning kan ikke være fysisk mellom mennesker, hvis man ikke har magneter på seg. Hvis man tiltrekkes av en annen person er man sannsynligvis forelska, betatt og vil vise sine følelser osv. Hvis tiltrekningen ikke er gjensidig blir det elendig sex, samme hva. For å være helt ærlig vil jeg overhodet ikke karakterisere prostitusjon og voltekt som god sex. Tvert om. Hvis folk hadde forstått at hodet må¨med i god sex, hadde man sluppet all elendig sex. Kollektiv vrangforestilling det der. Alle mennesker kan lære at uten at følelsene er med blir det elendig sex, men mange har tungt for det. Jeg kan jo starte med å overbevise dere her i denne tråden da. Jeg håper på godt resultatet, men jeg veit jo aldri. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Pedofile som forbryter seg på barn, og voldtektsmenn fortjener dette. Er eneste som kan forhindre at de gjør det igjen, og kanskje at de gjør det i utgangspunktet. Lengre soning må hvertfall til her i landet.. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Pedofile som forbryter seg på barn, og voldtektsmenn fortjener dette. Er eneste som kan forhindre at de gjør det igjen, og kanskje at de gjør det i utgangspunktet. Lengre soning må hvertfall til her i landet.. Burde vi kappe av armene til mordere sånn at vi slipper at de gjør det igjen. Kanskje til og med at de gjør det i utganspunktet. Hvis følelsene ikke er gjensidige blir det ikke noen god sex, og hva er egentlig vitsen med å ha dårlig sex? Fysisk tiltrekning tror jeg overhodet ikke på. Man er da ikke vandrende magnetfelt. Hvis man tiltrekkes av en annen person, er det følelsene, det emosjonelle, som tiltrekkes. Det er liksom hodet som bestemmer om man vil ha sex med noen eller ikke. Det du sier her er sant, men forandrer ingenting. For det første, noen bryr seg ikke om gjensidige følelser. For det andre, det er bare en myte at barn ikke kan få gjensidige følelser, og i enda større grad få den pedofile til å tro at de har gjensidige følelser selv om de tror det bare en lek eller noe lignende. Endret 29. september 2009 av Camlon Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Camlon, den der har blitt brukt tidligere i tråden, og det er en annen sak å gjøre folk handicappet for resten av livet for noe, enn å ta fra de nytelsen av å ha sex igjen når de antagelig har ødelagt nytelsen for andre på en grusom måte.. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg ville aldri fire på menneskerettighetene for å sørge for hevn ovenfor en annen - aldri. Da er vi uenige. Kall det hevn, eller "øye-for-øye, tann-for-tann", jeg vil likevel kalle det rettferdighet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Selv når de er umennesklige? Lenke til kommentar
investor Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Bra, vi har et overbefolkningsproblem og uberegnet graviditet er et problem. Skyte pedofile bør bli neste steg. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tiltrekning kan ikke være fysisk mellom mennesker, hvis man ikke har magneter på seg. Hvis man tiltrekkes av en annen person er man sannsynligvis forelska, betatt og vil vise sine følelser osv. Når man sier at man er fysisk tiltrukket av en person så betyr det at man er tiltrukket av utsene på personen. Det er også fint mulig å være fysisk tiltrukket av en person samtidig som man hater personen. Om du ser på et bilde av en naken dame og du syntes hun er sexy så er du fysisk tiltrukket av personen på bildet. Hvis tiltrekningen ikke er gjensidig blir det elendig sex, samme hva. For å være helt ærlig vil jeg overhodet ikke karakterisere prostitusjon og voltekt som god sex. Tvert om. Hvis folk hadde forstått at hodet må¨med i god sex, hadde man sluppet all elendig sex. Kollektiv vrangforestilling det der. Alle mennesker kan lære at uten at følelsene er med blir det elendig sex, men mange har tungt for det. Jeg kan jo starte med å overbevise dere her i denne tråden da. Jeg håper på godt resultatet, men jeg veit jo aldri. Folk er forskjellig å tenner på forskjellig ting. For de fleste så er det nok sant at gjensidige følelser fører til bedre sex, men for andre så kan det hende sex med horer og voldtekt føles bedre (Kontroll, makt, missbruk). Trur jeg skulle skrive noe mer men jeg glemte det mens jeg satt å dreit... (lol) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Pedofile kan godt betegnes som mennesker, men det betyr ikke at man burde behandle dem som det. Deres forbrytelse/r mot et annet menneskene fortjener ingen tilgivelse. Mennesker har rettigheter. De blir ikke fratatt sine menneskerettigheter fordi de driver med ugjerninger. Det handler ikke om tilgivelse, men grunnlegende rettigheter som alle skal ha. Selv når de er umennesklige? Ja - har du så store vansker med å forstå dette egentlig? Rettighetene gjelder fordi du er et menneske, ikke pga handlinger du gjør - da har man et straffesystem som må bygge på menneskerettighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå