Gå til innhold

Og hva skal så veilederne hete?

Anbefalte innlegg

Mange gode forslag her, og synes veileder og vaktmester er ganske så dekkende mht oppgavene som skal utføres.

Slenger på et par forslag selv; Ledsager eller medhjelper, selv om de ikke klinger så godt som de øvrige.

edit: Ledsager blir vel i betydningen mer som å hjelpe forumbrukerne, mer enn å rydde og holde orden som en vaktmester gjør.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke helt hva du mener? Vi viser til en enkelt moderator som en moderator, men om vi snakker om flere moderatorer bruker vi flertall, Tom Waits for Alice er en administrator, ikke administratorer?

Hihi, basic norskopplæring ftw. Jeg mente tittelen under avataren, slik Fisk1 allerede har hjulpet til med å avklare. Beklager at det ble uklart :)

Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at jeg ikke er så veldig begeistret for enkelte av forslagene her, er en del av de som gir meg helt gale assosiasjoner. Veileder, slik det først ble foreslått, lyder best i mine ører. Men når det er sagt, syns jeg vi skal i beste Diskusjon.no-stil la brukerne avgjøre.

Lenke til kommentar

Av alle forslagene syns jeg fortsatt veileder passer best. Enkelt, elegant og ganske beskrivende. En del av jobben vil nok innebære nettopp hyggelige meldinger om hvorfor man foretar handlinger for å prøve å lede brukere inn på rett spor og hindre at de gjentar samme "feil" flere ganger. Ikke bare rent vaktmesterarbeid der man flytter og fikser ting, men også en veiledende rolle hvor man hjelper brukere :)

Man har ikke det tunge ansvaret sensurmyndighet medbringer, men man vil fortsatt hjelpe og veilede brukere etter beste evne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@hernil

Den beskrivelsen du ga der kaller vi en moderator. :) Så hvorfor ikke kalle disse "veilederene" deres egentlige navn; modererator? :) Alt annet er bare tull..

Lenke til kommentar
Den beskrivelsen du ga der kaller vi en moderator. :) Så hvorfor ikke kalle disse "veilederene" deres egentlige navn; modererator? :) Alt annet er bare tull..
Ikke enig. Moderatoren har myndighet til å redigere og slette innlegg, samt utføre sanksjoner mot brukerne. Veilederen (som jeg også synes er den mest beskrivende tittelen) har til oppgave å rettlede brukerne i riktig forumkotyme, samt at de har mulighet til å gjøre enkle oppgaver som å flytte innlegg og redigere emnetitler.
Lenke til kommentar
Ikke enig. Moderatoren har myndighet til å redigere og slette innlegg, samt utføre sanksjoner mot brukerne. Veilederen (som jeg også synes er den mest beskrivende tittelen) har til oppgave å rettlede brukerne i riktig forumkotyme, samt at de har mulighet til å gjøre enkle oppgaver som å flytte innlegg og redigere emnetitler.

Da slapp jeg å formulere meg selv :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...