Gå til innhold

Nytt komptaktkamera - prisklasse ca 3000-3500. Canon eller Panasonic?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter nytt digital kamera etter mitt gode gamle Canon Ixus 850 IS ble stjålet forrige helg :(

Jeg har värt veldig fornöyd med IXUS serien og har hatt mange av de forskjellige modellene og har likt dem veldig godt. Har sett på de nye - og må innrömme at alle de forskjellige modellene forvirrer meg litt- så jeg hadde håpet på litt tips og hjelp herfra! Jeg likte veldig godt 850 is , og vil gjerne ha en ixus ala 850is (i nyere, oppdatert versjon selvfölgelig) - og jeg vil gjerne ha vidvinkel. Hvilke av de nyeste modellene er noe litt ala? Jeg bryr meg ikke så mye om design - jeg er mer opptatt av innholdet.

Jeg har en venn som har anbefalt meg Panasonic DMC-TZ7 som han mener er "det beste kameraet som finnes akkurat nå" - noen som har noe å si på det og om det er ett bedre alternativ enn ixus modellene som er ute nå?

Jeg bruker kameraet mest til reisebilder (landskap osv)og sosiale sammenhenger (strand, nattliv osv). Håper på noen gode tips! Beklager forresten bokstavene - jeg skriver på ett svenskt tastatur!

Nilie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne priskategorien er et skilletegn mellom dyre kompaktkameraer og billige speilreflekskameraer. Siden sistenevnte gir best bildekvalitet så bør man vurdere dette også. Hvis bildekvaliteten ikke er like viktig så kommer straks Canon med G11 og S90 som kan gi brukbare bilder dersom man holder seg til lav ISO.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...