Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD5870

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QjT4b9

Fordi ATi har på 5 år gjort noe rett her, mens NVidia tydeligvis sliter mer og mer siden de mister chipsetavdelingen, de har begynt å rebrande (tegn på lite penger? ATI selger samme kortene uten å rebrande, og de tjener på det).

Om ikke anna blir NVidia å få too little, too late and waaay to expensive

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg håper at amd kan spise litt markedsandeler fra nvidia på dedikerte skjermkortløsninger. det optimale hadde vell vert om det balanserte seg på 50/50.

selv om nvidia rebrander, er ikke det no tegn på at de har lite cash. på mange måter er det ganske imponerende at f.eks g92 har vart så lenge som den har. og fremdeles konkurerer på pris og ytelse.. man fikser ikke ting som funker. men man kan forbedre det =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

jeg synes mer det er et tegn på desperasjon, og at det de skulle slippe som de utvikla ikke kom helt dit det skulle, og de trengte mer tid og penger, så de rebranda så fjortisser som skal ha best of the best kjøpte det for det har høyere tall i navnet enn det gamle de hadde ;)

Lenke til kommentar
Resultatene i Crysis 1920x1200 må vel være gale :hmm: HD 5870 yter nesten dobbelt så bra som både 4870x2 og GTX 295 og det er (desverre) ikke tilfellet. I alle andre tester kommer de ganske likt ut.

ja syns jeg også, bit-tech.net sin 5870, techpowerup.com sin 5870 test begge sier at 5870 yter bedre eller nesten bedre en GTX 295

Lenke til kommentar
Ja, om du har ett hovedkort som støtter Crossfire (og en strømforsyning som er kraftig nok :p )

Forøvrig så kommer ATI med et 5870x2 som er to slike kort på ett PCB senere...

litt ironisk at Intel og AMD er i samme seng når det gjelder Crossfire, ATI tilatte bruk av crossfire på intel sine brikkesett og når amd kjøpte ati, så la di intel fremdeles ha lov å ha crossfire lisens, egentlig genialt fordi intel sine brikkesett finnes det MANGE flere av en NVIDIA/AMD tilsammen av og AMD tjerner på at man kan ha 2 stk ati radeon skjermkort i en Intel PC osv, desuten støttes også crossfire på hovedkort med AMD brikkesett :p

Lenke til kommentar
er vel innlysende og tror de fleste vet/skjønner nå at charlie har lite til overs for nvidia.men er vel liten tvil om at ati nå har pole position :D

Selvsagt! AMD har lansert først, men de har en lettere jobb... RV870 er strengt talt bare en oppdatering av RV770. GT300 kommer til å være en ny arkitektur (mer lik G71->G80 enn G92->GT200)

Til min spillmaskin ligger det nok et ASUS Radeon HD5870 kort på posten og venter når jeg kommer hjem fra statene.

neste GPU til AMD er en ny arkitektur da, Evergreen serien kan dateres helt tilbake til gode gamele R600 osv

Lenke til kommentar
På lager? Jeg har 3stk Asus 5870 på vei i posten, og

Komplett.no har 90+ Sapphire 5870 kort på lager.

Sjekket kun de billigste kortene rundt 2800,- og var nok derfor jeg ikke så noe på lager. Kan man bruke samme CF bro som tidligere om man har noen fra gamle hovedkort?

Alle bruker vel referansedesignet uansett nå så jeg kan vel liksågodt gå for Sapphire og droppe bundles.

sapphire har 2 spill in sin 5870 bundle da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...