larsingedude Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Fungerer en vanlig harddisk til Mac? DVS: Kan jeg kjøpe X-25 2gen å bruke den i MacBook Pro? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Det burde ikkje vere noko problem. Ettersom eg forstår nytter MacBook Pro 2.5 S-ATA harddisk. Berre finn ein slik ein du, og putt inn. Her fann eg ein liten guide til deg óg. Lukke til Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 såvidt jeg vet er den "eneste" forskjellen på en Mac og en PC nå til dags er at PC som regel har BIOS, mens Mac kjører EFI. Resten av innmaten er ca det samme. CPUen er en Intel, og om jeg ikke tar helt feil så blir faktisk hovedkortene laget av Asus. Mange av skjermkortene er omtrent de samme som i en vanlig PC og harddiskene kommer fra akkurat de samme fabrikkene. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ja det er vel den største forskjellen. Det er jo ikkje noko problem å innstalere OSX på ein PC om ein berre greier å emulere/simulere Mac'ens EFI. Grett å vite om ein vil oppgradere, som du skal. Apple tar seg utruleg godt betalt for sine eigne deler, som du egentleg ikkje har brukt for. RAM og harddisk er typiske dømer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå