monor Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Da har jeg en ny harddisk liggende til bærbar pc. Planen er; Sette inn ny harddisk. Installere alt av programmer fra starten av (inkl operativsystem). Spørsmålet er; Er det noe fra den gamle harddisken som jeg bare MÅ ha med meg for at maskinen skal starte uten feilmeldinger? Første gang jeg gjør dette. Vil sjekke før jeg dyrer løs. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hvis du har en installasjons-CD til OS-et trenger du ikke ta vare på noe Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Bumper denne. Jeg har en laptop av typen Fujitsu Amilo Pi3560 med en HDD som begynner å skrante litt. Jeg lurte på hva slags type HDD jeg skal bestille hvis jeg finner ut at jeg må bytte? Bare en vanlig 2.5" med 5400rpm (eller kan jeg velge høyere hastighet?)? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Så vidt jeg vet så er vel det eneste du må passe på at harddisken er av typen 9.5mm da de fleste ikke støtter 12.5mm. Utover det står du fritt til å velge 5400/7200rpm. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Glem heller ikke muligheten til å investere i en SSD. Med SSD vil du få en helt annet brukeropplevelse med maskinen. Den blir som "ny", og du vil virkelig føle at du har fått en "ny" maskin i huset. Maskinen blir stillere, ikke bare for at SSD ikke lager lyd, men også for at det utvikles mindre varme. Med mindre varme, er det også mindre strømforbruk. Det aller hyggeligste er at maskinen starter mye raskere, og programmene åpnes opp på et øyeblikk. Er det en OS pakke fra leverandøren av maskinen? Om det er det, så er den vel full av bloatware. Her en artikkel om hvordan fjerne det, eller du kan rett og slett kjøre et lite program som heter decrapifier. Meget enkelt å få vekk all dritten når man først er i gang. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Har vurdert SSD ja. Jeg kjører Ubuntu så bloatware er ikke noe problem Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Selv om en 7200 rpm hd vil passe rent fysisk, er det verdt å huske på at den utvikler mer varme enn en 5200 rpm disk. Mange bærbare blir i utgangspunktet ganske varme, så hvis din er godt merkbart varm på undersiden av HD'en ville jeg holdt meg til 5200 rpm disk. Eller som andre har nevnt, gå for SSD. Personlig synes jeg fortsatt SSD er for dyrt, men på litt lengre sikt vil jeg nok kjøpe meg en "drive-bay" adapter og bytte ut DVD-spilleren med en SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå