KristiaNtre_Razer Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Heisan! Jeg er på jakt etter en ny tv for å ha i loftstua. Har ikke mye peiling på tv selv om lurer derfor på om noen kan komme med noen anbefalinger til meg. Som beskrevet i evnetittelen er jeg ute etter en LCD/LED tv. Ikke plasma. Prisen bør ligge på maks 18 000. Jeg sitter omtrent 2-3 meter unna tv'en, så regner med at 40-42" vil passe, kanskje også 46"(?) Det jeg krever av pc'en: Full HD minimum 2 HDMI-innganger Hadde vært positivt om den kan kobles til nett, men ikke veldig nødvendig Vet ikke hva det vil si, men sikkert bra om den er riks-tv godkjent. Det jeg ser mest etter er bildekvaliteten. Jeg vil ha en tv som har veldig klare og gode bilder med et bra sortnivå. Designet er ikke veldig viktig så lenge bildekvaliteten er god Jeg bruker den til en del tv-titting, Dvd og Blu-Ray filmer, Playstation 3 og til tider kobles pc'en til. Bruker HDMI-kabel. Har Canal Digitals vanlige parabolboks.. Sett litt på samsng LED seriene, og disse vikrer fine Men er det noe forskjell på bildekvaliteten mellom 6-7-8 seriene? Lurte på om noen har en tv som dere vet vil passe bra? Kom gjerne ed egne erfaringer og tester På forhånd takk! Mvh Kristian Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Samsung 6 - 7000 tv-er fungerer på en litt annen måte enn for eksempel Philips LED system. Philips bruker nemlig LED baklys som gjør det mulig å lokaldimme baklyset slik at de sorte områdene i bildet blir mer eller mindre helt mørke. http://www.nse.no/files/produktark/40pfl9704h.pdf Ulempen er selvsagt at innsynvinkelen blir ganske dårlig så man bør sitte i rett vinkel mot panelet, men dette er forøvrig et problem med alle LCD skjermer. Samsungs 6 –7000 serie har noe de kaller EDGE LED og dette er ikke lokaldimmede paneler i det hele tatt. Faktisk er det en hybrid av det gamle baklyssystemet. Forskjellen er at lysene er plassert på sidene i stedet for rett bak og dette gjør at tv-en blir veldig flat, men man får de samme problemene som med et vanlig baklys. Nemlig at tv-en dimmer alle lysene for å få skikkelig mørke bilder. Dette gjør at detaljene gror igjen i de mørkeste partiene. Et annet problem med dette baklyset er at man får en liten gradering inn mot midten siden lyset er sterkere i kantene av skjermen. Hvis man har litt lys i rommet når man ser på tv så er ikke dette noe problem, men i et mørkt rom vil det være synlig. http://www.samsung.com/no/consumer/detail/...=UE46B7050WWXXE Dette er for all del gode skjermer, men det er greit å kjenne til bakdelene før man gulper opp nærmere 20 000 kroner for en unik seeropplevelse. 8000 serien til Samsung er også en EDGE LED tv, men den har bedre billedbehandling og 200 hz bevegelsesmotor i motsetting til 6 – 7000 som har 100hz... Dessverre har jeg ikke sett denne tv-en i levende live så hvor mye bedre den faktisk er vet jeg ikke. http://www.samsung.com/no/consumer/detail/...&fullspec=F Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Takk for svar Er det noen som vet om noen gode alternativer? Og er det forskjell på bildekvaliteten og sortnivået og det der i mellon 6 og 7 serien? Mvh Kristian Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 sjekk ut grundig syn nye led lcd. var på kurs og fikk se på denne modellen deres med aluminiumfinnish veldig god kvalitet. på samme nivå som samsung! men tven ser mye bedre ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå