MilKman' Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Heihei Har nettopp bygd meg en PC, men naar jeg starter den saa kommer det en melding i American Express screen som sier "CPU Temperature Error" ellerno. Til vanlig saa ligger CPUen paa 50-70, men naar jeg installerer programmer popper den opp til 100grader +/-. Er dette normalt? -Christian- Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Er det normalt å ha American Express poppende opp eller har du et alvorlig gjeldsproblem? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 wæow Takk for et jævlig hjelpsomt svar. Trodde det var ut å være frekk på internett men jeg blir stadig overraska av folk som deg :\ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nå føler jeg at du er frekk! On topic: Sjekk om kjøleren din er montert skikkelig. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Heisann! Montert CPU kjøleren riktig? PS: Klarte å herpe min cpu kjøler nettopp (denn satt ikke ordentlig på noe som gjorde at den var oppe i 80 grader) Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Den skal jo forsåvidt være det... Jeg satt den på og dytta og dro litt i den men den satt godt fast... :\ Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hvilken kjøler bruker du ? Hvilken cpu? Hvilken kjølepasta? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344771 Det satt på no sånn sølvgrå sticky greier så jeg regner med at det er pastaen. Leste i manualen at hvis det satt på så trengte jeg ikke Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Som sagt så kjøler stock kjøleren med stock pasta veldig dårlig, men ikke så dårlig at du er over 50 grader idle. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Trengte du ikke hva? Kjøleribbe? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Les engang til Gavekort. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Trengte du ikke hva? Kjøleribbe? Pasta Altså.. Nå instalerer jeg drivere til tastaturet mitt, og CPU-tempen er nå 93 grader Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Du kan umuligt ha festa cpu kjølern riktig.. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Bah :\ Da slår jeg av og sjekker åssen det ser ut Takk for all hjelp hittil Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hvilket program bruker du til å lese av temp på cpu ? Last Ned Realtemp . Endret 26. september 2009 av hans2k Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 ..men naar jeg starter den saa kommer det en melding i American Express screen som sier "CPU Temperature Error" Sjekk også om du har virus på maskinen. "American Express" er et internasjonalt kreditkort og bryr seg ikke om temperaturen på CPUen din. Dermed kan det være et virus og varselet falskt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Antar at han med American Express tenker på American Megatrends, altså BIOSen som rapporterer om dette. Det skal også nevnes at uten en skikkelig BIOS oppdatering så kan enkelte temp sensorer gå bananas og hevde 100 grader, min E8600 på IX38 sier at CPU tempen min ligger på 100 grader akkurat nå, men jeg vet den er feil. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Antar at han med American Express tenker på American Megatrends, altså BIOSen som rapporterer om dette.Det skal også nevnes at uten en skikkelig BIOS oppdatering så kan enkelte temp sensorer gå bananas og hevde 100 grader, min E8600 på IX38 sier at CPU tempen min ligger på 100 grader akkurat nå, men jeg vet den er feil. Ja, American Megatrends stemmer nok^^. Jeg bruker PCWizard. Der står CPU-temp på 100. PLuss den meldingen om sånn temperature error. Men vil det si at det med Temp error ikke stemmer? :\ Den kjølern jeg bruker var igrunn jævlig vanskelig å montere også... Når jeg trykket ned på en side så åpne den seg på den andre, og vice versa. Men nå har jeg dobbeltsjekka og den skal sitte. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Nå installerte jeg no ekstra programmer for ASUS hovedkort, og der står CPUen på 32grader når jeg installerer ting og tang. Så da er det vel forsåvidt i orden Men uansett, tuuusen takk for all hjelp! Credz til alle! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Så bra! Lønner seg å dobbel sjekke! Husk sette tråden som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå