Gå til innhold

[Løst]CPUen ligger paa 100grader..?

MilKman'

Anbefalte innlegg

Heihei

Har nettopp bygd meg en PC, men naar jeg starter den saa kommer det en melding i American Express screen som sier "CPU Temperature Error" ellerno.

Til vanlig saa ligger CPUen paa 50-70, men naar jeg installerer programmer popper den opp til 100grader +/-.

Er dette normalt?

-Christian-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..men naar jeg starter den saa kommer det en melding i American Express screen som sier "CPU Temperature Error"

Sjekk også om du har virus på maskinen. "American Express" er et internasjonalt kreditkort og bryr seg ikke om temperaturen på CPUen din. Dermed kan det være et virus og varselet falskt.

Lenke til kommentar

Antar at han med American Express tenker på American Megatrends, altså BIOSen som rapporterer om dette.

Det skal også nevnes at uten en skikkelig BIOS oppdatering så kan enkelte temp sensorer gå bananas og hevde 100 grader, min E8600 på IX38 sier at CPU tempen min ligger på 100 grader akkurat nå, men jeg vet den er feil.

Lenke til kommentar
Antar at han med American Express tenker på American Megatrends, altså BIOSen som rapporterer om dette.

Det skal også nevnes at uten en skikkelig BIOS oppdatering så kan enkelte temp sensorer gå bananas og hevde 100 grader, min E8600 på IX38 sier at CPU tempen min ligger på 100 grader akkurat nå, men jeg vet den er feil.

Ja, American Megatrends stemmer nok^^.

Jeg bruker PCWizard. Der står CPU-temp på 100. PLuss den meldingen om sånn temperature error.

Men vil det si at det med Temp error ikke stemmer? :\

Den kjølern jeg bruker var igrunn jævlig vanskelig å montere også... Når jeg trykket ned på en side så åpne den seg på den andre, og vice versa. Men nå har jeg dobbeltsjekka og den skal sitte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...