Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

et lite spørsmål om brukerne her

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WTF? Skjønte ikke hva det var til å begynne med. Faen så mange SYKE mennesker som finnes.

Sadomasochisme er ingen sykdom. Det er en seksuell preferanse. De flete land har tatt det ut eller er i ferd med å ta det ut av diagnoselisten for lenge siden. Akkurat som homoseksualitet også er tatt ut av diagnoselistene. Selv om du ikke er en av de som liker dette så gjør det det ikke noe mer sykt. Vi er alle forskjellige. Noen liker BDSM, noen har lyst til å suge kompisen sin (se ørten tråder her på forumet) andre klarer seg med misjonærstilling under dyna med lyset av. Personlig så tror jeg de som omfavner sine fetisjer har et mye lykkeligere sexliv enn de som er redd for å prøve noe nytt.

[/rant]

Lenke til kommentar

Enig med L4r5 der.

Uansett. Hva to voksne mennesker måtte gjøre på soverommet er jo deres sak. Så lenge begge to gjør det frivillig. Hva er da galt i at noen får nytelse?

Det at man kan få et bedre, og lykkeligere sexliv, om man tør å utforske litt tviler ikke på nei. Og nei, det betyr ikke at man trenger å gå helt hardcore. Men sex kan altså være ganske så mye mer enn bare misjonæren, uten at det trenger å bli "sykt".

Hva hårete menn i 40-50 årene som liker jenter i 20 årene har med SMIL å gjøre forstår jeg egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at det finnes utfordringer knyttet til BDSM. Muligens jeg som ikke har reflektert nok rundt emnet, men jeg synes det er litt rart at noen kan tenne på underkastelse og herske-spill. Burde man ikke være likeverdige i et forhold? Dessuten: Hvordan er det egentlig mulig å tenne på lakk og lær og annet som man veit ikke kan gjengjelde følelsene man kan ha? Jeg vil på ingen måte si at kun misjonærstillingen kan være sex. Hvis folk liker andre stillinger er jo det flott, men det må vel være litt gjensidighet for å kunne få til god sex? Eller hva sier dere andre om saken?

Lenke til kommentar

Det er fremdeles mulig med likeverd i et forhold. Selv om den ene er dominerende, og den andre submissiv. Respekt og tillit tror jeg er noen av nøkkelordene her. Likeverd er jo også mye mer enn at man deler på å ta oppvasken. :)

Lakk og lær er også en utrolig liten del av det hele. Og det finnes nok mange sm-ere som ikke tenner på dette. Samtidig som det finnes ikke sm-ere som liker lakk og lær. :) Det er jo heller ikke sagt at lakk og lær dermed er det eneste man tenner på. Men at det for eksempel kan styrke følelsene rundt hele akten. Om man er alene eller sammen med en partner. Det ligger så utrolig mye mer rundt dette, enn bare det faktum at man tenner på noe. Foreslår litt lesing om fetisjer og sm på wikipedia, og andre steder. :)

Hva er det du legger i gjensidighet?

Lenke til kommentar

Hvis jeg elsker en annen person, så tror jeg at jeg alltid vil at den andre personen skal gjengjelde mine følelser. Hvis så skjer, er forholdet gjensidig ser jeg for meg. Noen ganger skjer det, andre ganger ikke. Hvis jeg blir avvist, er det selvsagt helt forferdelig kjipt, men heldigvis veit jeg at jeg ikke hadde klart å elske en person som ikke hadde klart å elske meg.

Dessuten skal jeg ikke si at det er uten betydning hvor man har seg. Det kan jo være litt pirrende å ha seg på ukjente steder f.eks. Men jeg skjønner ikke hva som er pirrende, med å benytte seg av lakk og lær? Mulig bare det er fordi jeg ikke har prøvd det selv, men jeg vil gjerne lære mer om hvordan andre folk føler for ting.

Jeg skal dessuten gjøre som du sier MrBjorn, finne ut litt mer på netter. Noen gode lenker?

Lenke til kommentar

De følelsene du beskriver kan jo gjengjeldes, selv om man har spesielle preferanser i sengen. Det må jo være mulig å være glad i noen, selv om man er sub/dom i sengen (eller 24/7). Jeg kan ikke alt for mye om dette, så snakker hovedsaklig ut i fra egne erfaringer og mitt syn på ting. Men som sub i et slikt forhold, så kan man blant annet få gjensidig respekt gjennom at man blir tatt vare på. For dette er også en viktig del av et forhold som baserer seg på blant annet sm.

Igjen tilbake til lakk og lær, og andre eventuelle fetisjer. :) Nøyaktig hvorfor det er slik, har jeg ingen anelse om. Det diskuteres om det er ting som har skjedd tidlig i barndommen som er grunnen, men dette er heller ikke den eneste trolige årsaken. Men tilbake til saken. Både lakk og lær er stoffer som ofte er i kontakt med huden. Andre typiske "fetisj stoffer" er latex, lycra og pels. Det kan være snakk om å ha stoffene på seg selv. (second skin følelse, for eksempel) Eller at man ser partneren bruke dette. Begge deler kan være like pirrende. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_fetishism og http://en.wikipedia.org/wiki/Sadomasochism Er et sted å begynne. :) Jeg har lest en del artikler opp gjennom, og har ikke halvparten her lenger. Ellers kan jo Smil-norge sine egne sider være verdt en titt. :)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar

Men det må vel gå ei grense et sted? Jeg mener, hvis man til og med pisker partneren sin, hvordan kan da forholdet være gjensidig og likeverdig? Hvis jeg hadde piska noen, hadde det overhodet ikke vært fordi jeg hadde elsket vedkommened. Hadde noen piska meg selv, kan jeg umulig tenke meg at jeg hadde blitt særlig glad i den som utførte piskinga. Finnes det ikke en grense, eller balansegang om man vil?

Jeg skjønner at den submissive kan føle en trygghet i å bli ivaretatt, men hvis den dominerende utfører helt ekstreme ting kan det umulig være for å ivareta den submissive. Hvordan kan noen like å bli mishandlet? Men selvsagt, hvis det er frivillig fra begge parter skal jeg selvsagt akseptere andre sine valg. Det hadde bare vært spennende å fått litt innblikk.

Hvis jeg tenker på meg selv, så tiltrekkes jeg jo av personer som har pene klær på seg. Men hvis jeg går over til å tenke mer på det seksuelle, vil jeg jo helt at partneren skal ta av seg klærne da.

Lenke til kommentar

Det blir nok på en litt annen måte om man liker å bli pisket. :) Grensen er der, og blir satt av en selv og partneren. Kommunikasjonen her er vel nesten enda viktigere enn i et A4 forhold. Det er heller ikke bare selve akten som er viktig, men også mye av det som skjer før og etter.

Hehe, det er det som er litt av greien med en fetisj. At det ofte kan bli et lite pluss under selve akten. Dog, alt varierer. Det er en fetisj å tenne litt ekstra på blondiner, eller noen med en spesiell hudfarge eller utseende også. :)

Lenke til kommentar

Interessant at du nevner så mange egenskaper som fetisj, MrBjoern. Jeg undres: Kan f.eks. det å fortrekke et kjønn framfor det andre være en fetisj? I såfall vil jeg tro at egentlig alle har en fetisj da. Bortsett fra de som ikke tiltrekkes av noe eller er hundre prosent likegyldige med hvilket kjønn de ligger med.

Tenker jeg på meg selv igjen, så har jeg nok utrolig mange fetisjer. Jeg liker jo noen utseender mye bedre enn andre. Men hva skal egentlig til for at man kan kalle noe en fetisj?

Når det gjelder grenser, skjønner jeg at kommunikasjonen er veldig viktig. Men hvordan kan man være helt sikker på at partneren mener det personen sier? Kanskje angrer man bittert etterpå? Hva er det forresten som er viktig før og etter akten?

Lenke til kommentar

Du skal slippe og gå inn der men siden handler om en gammel mann med lang grå hestehale som bedriver extreme bondage med tilbehør på seg selv.

Han lar også andre som vill leke med utstyret sitt gjøre så og han oppsumerer livet sitt slik.

For me, the following philosophy really works!

MY life is NOT going to be a journey to the grave with the intention

of arriving safely, in

a pretty and well preserved body.

I fully intend to skid in

with my shoes on fire, a smile on my face,

thoroughly used up,

totally worn out,

and loudly proclaiming

"WOW!! What a friggin' ride!”

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.