Gjest Guest_gjest_* Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har som vane og kaste opp litt før jeg legger meg. Bør jeg slutte med det? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har bare holdt på slikt i en ukes tid bare... Hva kan jeg "ødelegge" ved å gjøre dette? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Tennene blir skadd av magesyren og det kan utvikle seg til Bulimi hvis det ikke er det allerede Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Helt klart. Med tanke på at tennene dine sannsyligvis vil etse bort etter et par år med en slik vane. Endret 25. september 2009 av Bubbajoe Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva er bulimi? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva er bulimi? At man blir "avhengig" av å kaste opp. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Dette har du neppe godt av. Det er ikke meningen at du skal sove en hel natt på tom mage. Og om du pusser tennene før du kaster opp, er det noe av det værste du kan gjøre mot de stakkarslige tennene dine. (sterk syre) Om du ikke har noen grunn til å kaste opp vil jeg gå så lang som å kalle dette idiotisk Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Åja. Tviler på om har det. Men bør jeg pusse tennene nå? Kastet opp for ca 10 min sia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Litt info om bulimi Er det en spesiell grunn til at du gjør dette? Endret 25. september 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Dersom grunnen til at du kaster opp hver kveld er for å bli kvitt overflødig energi, har du antakeligvis en form for bulimi allerede. Endret 25. september 2009 av Bubbajoe Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Dette har du neppe godt av. Det er ikke meningen at du skal sove en hel natt på tom mage. Og om du pusser tennene før du kaster opp, er det noe av det værste du kan gjøre mot de stakkarslige tennene dine. (sterk syre)Om du ikke har noen grunn til å kaste opp vil jeg gå så lang som å kalle dette idiotisk Fullstendig klar over at dette er helt idiotisk. Men jeg har gått ned rundt 15-20 kilo, og vil ikke gå opp igjen. Er dritt lei av at folk kaller meg feit, og nå som jeg er tynn så vil jeg ikke tilbake til å veie 90 kg akkurat. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Du bør skylde tennene godt før du pusser de. Med syre på tennene "skraper" du bort emaljen litt etter litt. Når du pusser de altså Endret 25. september 2009 av HammerBro Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Men jeg har gått ned rundt 15-20 kilo, og vil ikke gå opp igjen. Er dritt lei av at folk kaller meg feit, og nå som jeg er tynn så vil jeg ikke tilbake til å veie 90 kg akkurat. Det er ikke hos deg problemet ligger, men hos dem som sier du er feit. Ignorer dem, og slutt med galskapen. Lenke til kommentar
Lopen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Bulimi nervosa : http://no.wikipedia.org/wiki/Bulimia_nervosa Gjerne i sammenheng med andre psykiske problemer eller depresjon. Vanskeligere å oppdage enn anoreksia, fordi kroppsvekten kan være innenfor normalen for aldersgruppen. Anbefaler heller psykolog enn forum/internett. Snakk med helsesøster, rådgiver eller fastlege, disse kan henvise deg videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Trådstater: Har du noen rundt deg som du føler at du kan stole på? Kanskje det kunne hjulpet å ha noen å snakke med? Evt. noen du stoler på som kan hjelpe deg før dette eventuelt forverrer seg? Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Til trådstarter: Hvis du vil beholde vekta di og ikke gå opp igjen må du gjøre andre ting enn å kaste opp, fordi oppkast ødelegger tennene, spiserøret og vil dessuten hindre at du får i deg den næringa du trenger som kan føre til fatale konsekvenser for helse og liv. Alternative strategier for å holde vekta di er å trene, spise næringsrik mat, ikke stresse og drikke nok vann. Du kunne med fordel også tatt en sjekk hos legen din for å få sjekket ut om du kan ha noen sykdommer som kan føre til overvekt. Lavt stoffsikte kan være en årsak. Dessuten må du være helt ærlig med deg selv om du faktisk er overvektig. Hvis du ikke klarer å slutte med å kaste opp på egen hånd, må du ha hjelp, selv om det er utrolig vanskelig å få hvis du ikke er døden nær. Når du får trang til å kaste opp kan du prøve å motstå følelsen ved f.eks. å telle til ti, prøve å konsentrere deg om noe annet o.l. Tenk at du kan klare å trives med deg selv hvis du tar vare på deg selv istedet for det som kan skade deg. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ja, hvis ikke kan du jo bli sånn bulimiker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Eg forstår situasjonen din utruleg godt trådstarter. Men du må berre forstå at det ikkje nytter å kaste opp. Du må "berre" legge om kostholdet ditt, og trene. Då kjem det fortare ut bakenden - óg kjent som høgare forbrenning. Ver forsiktig med kva du puttar i deg, så skal du sjå at det ikkje er noko problem å gå ned nokre kilo, å helde deg der. Eg har nettopp vært gjennom det sjølve, då eg var relativt feit. Gjekk ner ein 20 kg på få måneder - berre med å endre spisevaner og trene. Men hugs at folk er forskjellige i kroppsbygging, og at du kanskje kjem til å helde ei høgare vekt enn idealet på tross av at du trener bort noko fett. Du får jo muskler av å trene óg. Du må berre spørje om du treng hjelp med treningstips og gode kosthaldsvaner. Eg for min del ét mykje fiber - då driter ein simeplthen oftare. Forbrenner fortare for dei som ikkje liker min jordnære ordlegjing. Avhengig av kor mykje du veg, kan det vere smart å vurdere kva som er bra for deg å trene. Med litt høg vekt kan ein god idé vere å gå turar, svømme, eller sykle. Lukke til. Drit i kva andre syns. Eg vett kor jævla vanskeleg og vondt det kan vere å føle at alle tykkjer du er feit, men drit i dei. Du er ikkje noko dårlegare enn dei av den grunn. Eg bruker å kalle magen for eit teikn på velstand Endret 26. september 2009 av steffenz Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dette har du neppe godt av. Det er ikke meningen at du skal sove en hel natt på tom mage. Og om du pusser tennene før du kaster opp, er det noe av det værste du kan gjøre mot de stakkarslige tennene dine. (sterk syre)Om du ikke har noen grunn til å kaste opp vil jeg gå så lang som å kalle dette idiotisk Pusser tennene etterpå mener du vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå