Gjest Slettet-U3rESYSM Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei. Jeg skal ta utskrevet befal i førstegangstjenesten førstkommende sommer(10). Jeg og noen kompiser skal en tur til Amsterdam og jeg lurer på om forsvaret er strenge på akuratt det å prøve hasj i Amsterdam. Kansje hvis man tester positivt på hårprøve (går jo ikke ut av håret først om 2 år) kan man vise en kvitering/flybilett som bevis? Eller er det andre muligheter? Jeg vil også påpeke at jeg ikke er noen drittunge som holder på med sånt. Takker for alle svar. Mvh Tor Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det er rimelig naivt av deg å tro at forsvaret godtar din hasjrøkning fordi du gjorde det i Amsterdam. Hvis du virkelig vil inn som befalselev greier du å holde deg unna. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det er rimelig naivt av deg å tro at forsvaret godtar din hasjrøkning fordi du gjorde det i Amsterdam. Hvis du virkelig vil inn som befalselev greier du å holde deg unna. Hva han sa. Samme faen hvor du røyker det egentlig, stoffet er fortsatt ulovelig i norge. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hvor gjelder norsk lovgivning? Selv om du mulig har loven på din side, gir ikke du forsvaret en særlig god grunn til å ta deg inn som befalselev om du begir deg ut på dette. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nå skal det sies at de nok sannsynligvis ikke finner ut av det om du greier å holde kjeft om det, samtidig som det går litt tid mellom Amsterdam-turen og innkallelse. Uprovosert hårprøve virker relativt usannsynlig. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Klipp håret? De fleste klipper jo håret veldig kort i forsvaret uansett. Du kan gjøre det før du skal inn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 som nevnt tidligere, forsvaret driter i hvor/hvordan, har du tatt dop og de merker det så er det ut. de tar blodprøve ved innrykk, aner ikke om de tester for dop der. de er veldig strenge på slike ting, anbefaller å holde deg unna hvis du har tenkt på en kariere innen forsvaret. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nå er vel ikke hasj spesielt lenge i blodet og jeg tror du kan stole på at det ikke blir noen hårprøver hvis de ikke mistenker noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U3rESYSM Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jaja, jeg bryr meg ikke stort uansett. Men hadde jo vært gøy å prøve. Men jeg har lyst til å ha en karriere i forsvaret så det er en sjangse jeg ikke er villig til å ta. Takk for svar da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå