Gå til innhold

Forslag til konkuranse?

Anbefalte innlegg

Hei, nå som sola endelig titter fram og kamerafingren klør på avtrekkeren, hadde det ikke vært artig med en uavhengig konkuranse her på akam.no? Da må man jo såklart ta hensyn til de som har gamle kameraer osv osv, men likevel mener jeg det bør være mulig og sammelikne to bilder med henholdsvis 2 og 5 mega pixlels, etter motiv, farger, osv...? Har noen formening om hvordan dette kan gjøres? akam.no kan kanskje forhandle seg fram til en eller annen premie hos noen av sponsorene og? Kanskje det kan trekkes flere vinnere? Flere kaegorier osv? Dette er kun ment som et forslag, og jeg vil være veldig interessert i å delta om dette lar seg gjøre! Et annet forslag er kanskje maks 3 insendte bilder pr person? Dessuten bør det kanskje opplyses om bildet er etterbehandlet på noen måte? Ble litt mye på en gang her nå, noen som kan tenke seg å ta initiativ til noe som dette? Og til slutt, leserene bør vel kanskje avgjøre hvilket bilde som skal vinne ved avstemming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konkurranser høres spennende ut. Sannsynligvis kan jeg skaffe premier.

Først bør man tenke ut et tema for konkurransen.

Vi kan i utgangspunktet bruke galleriet for opplasting av bilder, men slik galleriet fungerer nå blir det en del begrensninger. Hvis noen vet hvordan galleriet kan konfigureres slik at leserne selv kan opprette egne konti mv. er det bare å ta kontakt.

Vi må ha en "jury", som f.eks. kan bestå av aktive medlemmer av dette forumet. Juryen bør også tenke ut temaer, hvordan konkurransen skal foregå og hvilke kriterier bildene bør bedømmes etter. Denne juryen bør aller helst være fast, og planlegge og arrangere også senere konkurranser.

Hvis juryen vil kan selvsagt resultatet mellom de 3-10 beste bidragene avgjøres ved avstemning her i forumet. Tror imidlertid det er en dårlig ide å ha avstemning blant samtlige bilder, ihvertfall så lenge man ikke har tekniske systemer som er skreddersydd for slikt formål.

MLW

Lenke til kommentar
Hmm, tror faktisk bare jeg skal hive meg på foto.no's konkuranser i fremtiden. Ser ut til at de er noe gjennomarbeidet...

hvordan kan du legge ut et forslag for så å slå beina under det før det er avgjort, det var jo ingen konkuranse fra før og alt må opparbeides for å kunne fungere optimalt og retferdig.

Jeg synes det høres morsomt ut det med konkuranse.

Men regler må opparbedies og settes i system.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...