Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Har fått mer enn jeg har betalt for. Hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

I dag kom endelig de siste delene til filserver-prosjektet mitt. Delene kom fra Amentio, deriblant et kabinett. Kabinettet jeg bestilte var et Chieftec BH-01B-B-B-400 til 750,-, men det jeg fikk var et Chieftec CA-01SL-SL-B-400 til 1100,-. Jeg er selvfølgelig kjempefornøyd da kabinettet bl.a. har flere diskplasser, noe som er utrolig kjekt i en server.

Jeg skulle gjerne ha begynt bygginga av serveren i helga, men det føles ikke riktig å bare late som ingen ting overfor Amentio. Hva ville dere ha gjort i en tilsvarende situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville sendt Amentio ein høfleg e-post og forklart situasjonen. Dersom dei vil ha kabinettet tilbake ville eg kravd at dei dekker frakt - ikkje mi skuld at dei sender feil produkt. Du skal heller ikkje betale frakt for nytt kabinett, du har jo betalt frakt på det du har no. Eg ville òg kravd ein garanti for at kabinettet blir levert innan rimeleg tid (1 veke etter mitt syn), sidan du no har fått eit som du ikkje får bruke - vel å merke dersom dei vil ha det tilbake.

Konklusjonen er at det kostar Amentio omtrent like mykje å la deg ha kabinettet du har fått som at dei skal ta det tilbake og sende deg nytt. Dei får sikkert ein fornøgd kunde om du får eit litt dyrare kabinett òg, :)

Lenke til kommentar
...

Konklusjonen er at det kostar Amentio omtrent like mykje å la deg ha kabinettet du har fått som at dei skal ta det tilbake og sende deg nytt.

...

Jeg tenker også litt slik, men det spørs om Amentio er enige.

du står litt i driten ryker f.eks strømforsyningen i det og du sender inn et annet produkt enn det står hos de du har kjøpt.

Har tenkt tanken.

Det er også en liten skade på kabinettet. Festet til PSU er litt bøyd, noe som burde være lett å fikse.

Jeg får nok ta kontakt med Amentio på mandag, og forklare situasjonen. Det spørs om de vil bruke ressurser på å ta tilbake et skadet kabinett og sende et nytt, fremfor å la meg beholde det jeg har fått.

Lenke til kommentar
Dette er faktisk tyveri. Har du fått mer enn du har bestilt er du pliktig å si fra. Dersom butikken finner ut av det har de loven i sine hender.

Ånei... hva er det værste som kan skje? Jo, at du må returnere det du har fått for mye på selgers regning. Selger skal dekke alle utlegg kjøper har i forbindelse med returen så kjøper har INGEN TING å tape.

Vis meg gjerne en dom hvor noen har blitt dømt for tyveri i en slik sak som dette. Det hadde vært SVÆRT interessant lesning.

Lenke til kommentar

Som regel så ser selgere ganske positivt på folk som sender ting tilbake o.l. når de har gjort feil. For eksempel fikk e kompis av meg en feil pc, den var 1000 ganger bedre enn den han hadde bestilt, han fkk den på en fredag, koste seg med den i helgen, også leverte han den tilbake på mandagen. Det var de i butikken veldig glade for i og med at den egentlig var bestilt til en annen person, så han fikk et ganske godt pris avslag på den pc han egentlig skulle ha.

Det kan jo hende athvis du ringer inn å sier ifra så får du et lite pris avslag på mellomlegget.

Men det er jo ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med dem, slik at du får gitt beskjed om "feilen" og at de får oppdatert sine systemer slik at ting er i ordren ved en eventuell garanti sak. Du får garantert beholde kabinettet, det er ikke snakk om mange hundrelappene, trolig så vil totalen ende med tap om de velger å ta tilbake kabninettet.

Lenke til kommentar

I går sendte jeg en mail til Amentio, hvor jeg forklarte saken og hvor jeg la ved bilder av den lille skaden på kabinettet. I dag svarte de at jeg bare kunne beholde det jeg hadde fått, uten noe mellomlegg.

Flott gjort av Amentio, og jeg er selvfølgelig kjempefornøyd med utfallet av saken. Nå blir det servermekking! :thumbs:

Lenke til kommentar

Har nok ikke noe med "takk for ærligheten" å gjøre...

Er nok heller en kost/nytte kalkyle som gir dette utfallet.

Sende tilbake feilsendt kabinett: ~100,-

Sende korrekt kabinett: ~100,-

Kostpris på person som behandler avviket hos Amentio: ~200,-

Totalt: 400,-

Det vil altså koste Amentio ~400,- å spare 350,- det er dårlig butikk det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...