Der Kommissar Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Veiarbeid på Hollywood Walk of Fame. Oppsummerer egentlig mitt inntrykk av denne berømte gata; oppskrytt, juglete, skittent og svært lite glamorøst. Eksperimenterte litt med utsnittet, og treffende nok ble jeg mest fornøyd med utsnittet 2.39:1 - det samme som man ser på lerretet. Det hadde seg også slik at jeg hadde glemt å sette ned ISOverdien da jeg skulle ta bildet i full fart, noe som gav et mer kornete uttrykk, noe jeg forsterket med litt etterbehandling. Hvordan tar dere utsnittet, og føler dere at etterbehandlingen gir den rette følelsen? Takkar og bukkar for evt. tilbakemelding Smådata: f/8 1/640 55mm ISO 800 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 oooh, i like! fikk en feeling av at du posta screenshot fra en hollywood film dele etterbehandlings-info? Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Liker dette! Utsnittet passer motivet veldig bra. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Nydelig bilde, beskriver samme følelse jeg fikk i samme gate. Flott komponert og utført Endret 25. september 2009 av MikeLevy Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Takker! Vurderte det i svart/hvitt, men det får eventuelt være til en slide eller lignende tror jeg. Zaft: Kjørte en s-kurve for å få frem kontraster. Om du er kjent med Adobes Camera Raw så er det bare å kjøre opp clarity litt, peise opp vibrance og ned med saturation. Så la jeg på et svakt filter. Fant ut av sistnevnte via guider om hvordan å oppnå effekter tilsvarende hva Dave Hill driver med Lenke til kommentar
ferstad89 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 serriøst, digg bilde ass! Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Utrolig kult bilde, dette skal du være strålende fornøyd med. Nå er jo ikke jeg noen proff, og langt derifra, men slik som jeg kan se så synes jeg du har alt det fototekniske på plass Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Heng det på veggen i stua med en gang! Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det var svært så cinematisk. Utsnitt og motiv fungerer bra, men jeg synes du skulle prøvd en litt mer konservativ etterbehandling. Du sier du har forsterket det kornete uttrykket; jeg får heller assosiasjoner til en smørje fra et dårlig kompaktkamera som siden har blitt overdrevent oppskarpet. Det er et stilig bilde, du trenger ikke smøre på med filtere og aggressive kurver og hva det nå er. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Utrolig kult! Digget det Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Wow! Kjempestiligt bilde. Som alle andre nevner, så fikk jeg skikkelig film feeling av det. Spot on! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Akkurat det jeg gjorde også. Er som tatt ut av en film Endret 27. september 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Likte bilde bra, bra jobba. Men hvis jeg skulle pirke på noe så må det være at jeg synes du kanskje har overdrevet litt med det at du har gjort bilde mer kornete. Jeg mener ikke at du ikke skulle lagt på litt noise men jeg synes det ble litt mye, men som sagt et bra bilde!! Lenke til kommentar
-DMB- Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Utrolig kult bilde! Er det mulig å få se originalen? Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Utrolig tøft bilde. Som sagt tidligere ser det ut som fra en film. Godt fanget! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Dette trenger all den skryt det kan få Meget godt utført idè, teknisk og planmessig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå