rubrav Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har fått meg ny bærbar (HP Pavillion dv7) og vil gjerne at num lock skal være standard satt på etter oppstart. Hvordan får jeg satt dette? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) http://www.computerhope.com/issues/ch000792.htm Endret 25. september 2009 av Grantex Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) http://www.computerhope.com/issues/ch000792.htm Dette så lovende ut. Men når jeg går inn på min egen PC sin HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators så er denne allerede satt til verdi=2 (2 = Numlock is turned ON after the logon) Blir dette valget annulert av annen programvare under oppstarten? Endret 3. oktober 2009 av rubrav Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Prøv og sett den først til 1 så går du inn igjen og setter den til 2 igjen? Lenke til kommentar
rubrav Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Har prøvd å sette verdi = 1, bootet maskinen, endret verdi til 2 og bootet på nytt. Ingen forskjell. Ser ut til at jeg må leve med en maskin som ikke automatisk booter med nom lock tent. Har noen flere forslag? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Du kan starte notepad og kopiere og lime inn følgende: set WshShell = CreateObject("WScript.Shell") WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}" Så lagrer du denne filen som "numlock.vbs" (inkludert gåseøynene) Når du har lagret filen blir ikonet endret fra notepadikon til et scriptikon. Dette ikonet skal du legge inn i startupmappen. Den finner du her: Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup. Leggg filen inn der og prøv nå EDIT:Funker bare på xp Endret 21. oktober 2009 av p0pc0rn Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Kan man ikke velge det i bios også?? Prøv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå