MilKman' Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) heihei Har kjøpt meg ny PC og satt sammen selv, men det virker som om det mangler en kabel fra CD-romen (Eller hva folk kaller det) og inn på hovedkortet. Jeg har koblet til strømmen, så det funker å åpne og lukke, men har ikke kobla til skjerm enda, og har heller ikke XP-CD før lenger utpå natta. Så, mangler det en kabel, eller skal det være sånn? :S -Christian- EDIT:: Jeg har en IDE-kabel som helt sikkert er ment å sitte inni CD-tingen, men greia er at det ikke er noen innganger den passer til... Endret 25. september 2009 av Ch1337 Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Lettere om du linker til cdromen du har. Kan det være sata? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494479 Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Bildet viser disk, men er samme for cd. Du har en sata disk, nederste bilde viser kablene:) Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hmm... Altså jeg skal ha samme kabler i CDen som i harddisken? Og jeg skal plugge CDen i en sataport på hovedkortet? :\ Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hmm... Altså jeg skal ha samme kabler i CDen som i harddisken?Og jeg skal plugge CDen i en sataport på hovedkortet? :\ Rule of thumb er; passer kablen er den som regel kompatibelt! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Aaah... Trodde jeg faktisk mangla en kabel jeg : ( Tenkte på å gjøre som dere sier, men ekstremt kjedelig hvis det sier poff fordi jeg kobla feil^^ Bare for å være sikker: Jeg skal koble CDen i en av de som er rødt merket? haha ok Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jepp, er akkurat samme grensesnitt som diskene dine! Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Uten å si så mye mer (du har jo alt fått svaret ditt) så kudos for og bygge en pc uten att du har så mye erfaring Her har du ett par greie guider også: Hardware.no sin egen guide maximumpc sin FAQ. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hjertelig takk Forresten en ting til: Jeg har en rambrikke fra den gamle PCen (1GB, DDR, 400, CL3) Går det ann å smekke den inn i pcen og deretter utnytte 3GB? De nye rambrikken er sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363371 Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Går ikke an å bruke DDR1 på DDR2 kort og vice versa Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hjertelig takk Forresten en ting til: Jeg har en rambrikke fra den gamle PCen (1GB, DDR, 400, CL3) Går det ann å smekke den inn i pcen og deretter utnytte 3GB? De nye rambrikken er sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363371 Niks, vil ikke funke. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nei, DDR 1, 2 og 3 er IKKE kompatible om hverandre. Ikke engang om du har slots for det på samme HK, du kan ikke blande brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå