sissluss Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 To uker er lenge nok om dama di har gått å knulla på noen andre!! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 pfft, to uker-ish teller ikke som en god stund. Det er nå strengt tatt ikke opp til deg eller meg å bestemme, det er bare dama hans som kan vite hva som er lenge for henne. Jeg ville personlig syntes det var mer enn lenge nok. Utroskap og det å gå bak ryggen til folk er og blir dét det er, tidsaspektet her er egentlig lite relevant. Er man utro, så er man det, har man vært på fylla og hatt seg med en annen (bare for å ta et eksempel med gjerne kort tidsaspekt), så blir det å gå bak ryggen til kjæresten - og det kan gjøre like vondt som om man skulle ha holdt på gjennom ett år med samme dame. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 31 år og bor hjemme... og har vært sammen med en dame i 10 år...? er det bare meg som ikke helt får det her til å stemme eller? hvordan! har en person klart å være sammen med en dame i 10 år, mens man hele tiden bor hjemme? på gutterommet? en liten stund kan forstås, men 10 år? Det her høres så sinnsykt urealistisk ut, være sammen i 10år uten å enten kjøpe eller leie leilighet/hus sammen. Så når dere er sammen kommer hun hjem til "gutterommet" ditt i huset til mor og/eller far? Hvis dette mot formodning skulle ha noe som helst hold i virkeligheten synes jeg nesten synd på de inneforståtte. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg hadde personlig følt hadde vært verre om kjæresten min hadde hatt følelser for en annen jente, møtt henne bak ryggen min, holdt på med henne, for så å finne ut at det er bedre å være i forholdet - rett og slett fordi han hadde gått bak ryggen min. Om jeg skal være i et forhold, så vil jeg ha alle kort på bordet, og jeg tror at henne fortjener bedre enn en kjæreste som lyver og går bak ryggen. Det er helt greit at man blir fascinert av en jente, men da avslutter man forholdet først. Jeg er ikke spesielt følelsesladet i denne diskusjonen, og jeg har verken vært utsatt for utroskap eller vært utro selv (for dette blir jo en slags utroskap når man går bak ryggen til ens partner og møter en annen jente) - heldigvis. Jeg har dog ikke noe problem med å forstå hvor vondt det kan være å bli løyet til, å bli holdt for narr på denne måten. Etter mitt skjønn så håner han henne ved å holde på slik, fordi han ikke er ærlig om situasjonen og bygger forholdet på bedrag og løgn. Følelser er flyktige og ikke noe man kan kontrollere. Det å ødelegge et forhold bare fordi man fikk litt følelser for en annen som fort kan blåse over. Som snublefot sa, slår man opp med noen bare fordi man får litt følelser for en annen, vil man ikke ha lange forhold. Ja, trådstarter har valgt å handle på følelsene sine og burde derfor tatt en prat med kjæresten sin. Dog, hvorfor er du så med å dømme ham? Du nevner at du ikke har noe problem med å forstå at det er vondt å bli løyet til. Har du problemer med å sette deg inn i trådstarters perspektiv og tenke over at det faktisk er en grunn til at han handler som han gjør? Dessuten, det er bare vondt å bli løyet til, fordi du lar det gjøre vondt. Istedet for å ta sånn på ferde over at du har blitt løyet til, se på årsakene som ligger bak for at personen føler for å måtte fortelle en løgn. Er man utro, så er man det Igjen, ikke isoler handlingen og døm personen på bakgrunn av handlingen alene. Intensjon og motivasjon for handlingen er også viktig. Tross alt, voksne mennesker som oss er i stand til å vise empati og forståelse, er vi ikke? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Tross alt, voksne mennesker som oss er i stand til å vise empati og forståelse, er vi ikke? Er man en gang utro, så er man strengt talt ikke i stand til det, nei. Det finnes ingen unnskyldninger for utroskap. Det TS har gjort med den 21 år gamle jenta er jo å definere som å gå bak sin partners rygg. Følelser er en ting, og som noen av dere har poengtert riktig nok, så kan man ikke kontrollere følelsene sine. Men hva man gjør ut av de videre kan man derimot fint kontrollere. Det er forskjell på å få en flyktig følelse som kan gå forbi like fort som den kommer, og det å bygge videre på denne. Da slår man opp først. Det er jo her hele forskjellen ligger. TS burde derfor slått opp med dama han har vært sammen med i 10 år før han gjorde noe som helst. Det spiller ingen rolle om han ikke ville inngå et forhold samtidig som han var i et annet, han bygde allikevel videre på de følelsene han fikk og alle de interaksjonene han og hun 21-åringen har hatt er jo utroskap. Men.. karma passer på, husk på det ^^ Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Tross alt, voksne mennesker som oss er i stand til å vise empati og forståelse, er vi ikke? Er man en gang utro, så er man strengt talt ikke i stand til det, nei. Det finnes ingen unnskyldninger for utroskap. Det TS har gjort med den 21 år gamle jenta er jo å definere som å gå bak sin partners rygg. Følelser er en ting, og som noen av dere har poengtert riktig nok, så kan man ikke kontrollere følelsene sine. Men hva man gjør ut av de videre kan man derimot fint kontrollere. Det er forskjell på å få en flyktig følelse som kan gå forbi like fort som den kommer, og det å bygge videre på denne. Da slår man opp først. Det er jo her hele forskjellen ligger. TS burde derfor slått opp med dama han har vært sammen med i 10 år før han gjorde noe som helst. Det spiller ingen rolle om han ikke ville inngå et forhold samtidig som han var i et annet, han bygde allikevel videre på de følelsene han fikk og alle de interaksjonene han og hun 21-åringen har hatt er jo utroskap. Men.. karma passer på, husk på det ^^ Word. Du tok ordene ut av munnen min. God skrevet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Slå opp med din gamle dame, men forvent ikke at din mor skal like den nye dama... Ergo går du inn i et forhold som ikke vil få aksept av din mor og dermed vil forholdet før eller siden havrere. Følelser kan komme å gå for personer, mens din mors følelser for din kjæreste vil aldri bli likegyldig. Det er enten hat eller kjærlighet, men du har jo lagt opp til det selv med å ikke kutte navelstrengen... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Goldshoten, i innlegget mitt skriver jeg at så snart ts bestemmer seg for å handle på følelsene sine burde han ta en prat med kjæresten sin. Selvsagt finnes det unnskyldninger for utroskap som for alt annet. Det ligger tross alt i oss alle at vi er istand til å være utro, så lenge man trykker på de rette trigger'ene. Er du også av den oppfatning at ingen fortjener en second chance? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Igjen, ikke isoler handlingen og døm personen på bakgrunn av handlingen alene. Intensjon og motivasjon for handlingen er også viktig. Og motivasjonen her var å ha sin samboer i reserve, i tilfelle det ikke ble noe med den 21-årige jenta. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Mennesket er i stand til å gjøre hva som helst, så lenge ting ligger til rette for det. Jeg sier ikke at jeg forsvarer hva han gjorde, jeg sier at om noen av oss hadde vært i samme sko som han (samme primær/sekundær sosialisering, samme omgangskrets, samme inntrykk fra omverden) så hadde vi gjort akkurat det samme. Det er en/flere grunner bak alt mennekser gjør, og da kan man ikke bare skylde på "vedkommede har elendig moral, og er et korrupt medlem av samfunnet". Lenke til kommentar
wampster Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det ligger tross alt i oss alle at vi er istand til å være utro. Say what? Så bra at du vet hva alle andre er i stand til. Eller er det bare at du vet du er i stand til det, så da må alle andre være istand til det og? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Se innlegget over ditt. Nikken forklarer det godt. Dog, jeg antar at du selv mener at du ikke kan være utro. Er det virkelig ingenting i verden som kunne få deg til å være utro? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det ligger tross alt i oss alle at vi er istand til å være utro. Say what? Så bra at du vet hva alle andre er i stand til. Eller er det bare at du vet du er i stand til det, så da må alle andre være istand til det og? Raijin studerer tross alt medisin i et østblokkland, han knows the truuth. SKjønner ikke at folk gidder å høre på lekmannsrådene som fremkommer på dette underforumet. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dog, jeg antar at du selv mener at du ikke kan være utro. Er det virkelig ingenting i verden som kunne få deg til å være utro? Nei, faktisk ikke. Jeg har faktisk kontroll over mine egne handlinger. Jeg har hatt tilbud flere ganger og vært veldig fristet, men jeg har aldri handlet på slike fristelser. Jeg har som sagt kontroll over hva jeg gjør, ikke hva jeg jeg føler. Folk som er utro er egentlig ganske latterlige i mine øyne, det finnes ingen unnskyldning eller formildende omstendigheter. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Tja, jeg tror du kanskje er en veldig kontrollert person som har kontroll over dine handlinger i de fleste tilfeller. Men, eventually, vil det komme en dag hvor du mister kontrollen, om enn bare for en stakket stund. Det ligger i oss alle. Men, for å ta et eksempel... jeg liker ikke slike eksempler ettersom de er høyst teoretiske og er lite bundet til virkeligheten, men det er også din påstand om at din kontroll over dine handlinger er absolutte. Noen holder din familie fanget. Du får valget: Vær utro ellers dør dem. Jeg antar da at du er glad i din familie. Poenget med eksempelet er å vise deg logikken: Så lenge handlingen til sist fører til at du blir mer lykkelig, eller at du i det minste tror handlingsforløpet vil gjøre deg mer lykkelig, så vil du gjennomføre den. Handlingen kan være alt fra å donere penger til redd barna, til å torturere din næermste nabo. Nikken forklarer det godt hvorfor vi alle er i stand til å gjøre alle slags handlinger. Lenke til kommentar
Catastrof Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Litt OT: Rajin, du er vell ikke i Praha? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 må si meg enig med sissluss her. Som man reder ligger man. Du har oppført deg som en idiot mot dama di, du roter deg borti noe som på ingen måte virker bra og du er 31 år og bor hos mora di -_- Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Thx for tilliten Raudridder, men selv som medisinstudent kan jeg ta feil og er alltid åpen for å lære noe av andre Catastrof, jeg henger i Budapest. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Som topic sier, har jeg funnet ei ny jente. Er ennå sammen med dama, men i det siste har dette ikke gått bra. Jeg trives godt i det "nye" forholdet og vi har planer fremover. Jeg er 31 og hun nye er 21. Vi har den siste tiden truffet hverandre i skjul. Ting har utviklet seg og vi er nokså sikre på ting. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det til dama. Jeg har allerde gitt beskjed til mor om situasjonen min, og hun klikka totalt og mener jeg må tenke meg om osv. Har vært sammen med dama i nesten 10 år. Jeg skal også på tur med dama om litt over en uke er planen, men vet ikke om den blir noe av. Mor prøver å gi meg dårlig sammvittighet osv. Jeg er sikker i mitt valg, men vet bare ikke hvordan jeg skal si det på en mest mulig skånsom måte. Duchbag; Si det rett ut at det ikke funker og gå ifra din nåværende kone. For å så gå over til noe som du føler er bedre, men som vil ende like tragisk som det sidespranget du hadde, og det enda verre trådnavnet du valgte. Personlig synes jeg det å være utro er helt meningsløst. Liker da heller tanken med å gjøre det slutt, for å så se etter en ny person du kan dele livet med. Edit: btw: så finnes det ingen skånsom måte å fortelle en dame du har delt 10 år med, at du har vært utro og sansynligvis velger elskerinnen over kona. Og den turen du har planer eller ikke planer om å ta bør du bare droppe asap. Endret 8. november 2009 av Léon_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå