Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har kjæreste, men funnet en annen. Hva gjør jeg?

Gjest Guest_guest_*

Anbefalte innlegg

Jesus for en heksejakt.

Man kontrollerer ikke følelsene sine, og de som tror det er bare naiv. Man kan legge situasjonen opp slik at man ikke får sjansen å spille ut på følelsene, men ikke kontrollere selve følelsene.

Dere må også se nyansene i dette. Leser du mellom linjene, ser du at TS praktisk talt er kontrollert av hans mor, og kjæresten. Når da disse gigantiske makt-personene i hans liv, praktisk talt nekter han å gjøre det slutt - så er det faen meg ikke lett.

Greit. Et meget sterkt menneske vil nok ha gjort det slutt for lenge siden, men det er så sinnsykt mye som spiller inn! Jeg tviler på at noen andre her, i hans situasjon, ville kunne gjort alt såpass lett som dere påstår det er. Det å bryte med en person man er glad i, til tross for at det er det beste, er en utrolig smertefull opplevelse. Og når da den viktigste personen i ens liv (moren) er helt i mot det... Vel, det er faen meg ikke noe en helt normal person kunne gjort uten anstrengelser.

TS har også nevnt at kjæresten har gjort ting mot ham, som tilsa at han burde gjort det slutt tidligere. Da han ikke nevner nøyaktig hva, vil jeg tro at det er med hensyn til anonymitet samt respekt for kjæresten.

Nå er det ikke slik at jeg forsvarer det TS gjør på et moralsk sted, men når resten av dere angriper han med såpass naivt syn på livet, og uten evne til å sette dere inn i en annens person - da blir jeg oppgitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at dette er tidlig overgangsalder. Du har oppdaget at du begynner å bli gammel og synes det er fantastisk fascinerende at ei jente på 21 finner deg interessant. Jeg tipper du kommer til å angre som en hund når hverdagen innhenter deg og du oppdager at en 21-åring kanskje ikke er så kult likevel. Nuvel, hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

hva er det du vil fram til egentlig?

du sier du er sikker i ditt valg, fint. Gjør noe med det. Si det rett ut til dama di.

"Du har behandlet meg dårlig gjennom årene og jeg liker ikke det, jeg har funnet en annen."

Om hun har gjort så mye galt som du skal ha det til og hun ikke er helt fjern kommer hun ikke til å lage drama over at du har gjort noe lignende selv, da er vertfall kortene på bordet og du kan komme deg videre..

Om dette bare er en fling som kommer til å gå over etter noen mnd og du angrer som en idiot må du nesten vite selv.. Jeg tror uansett du burde komme deg vekk fra disse to maktpersonene som beskrevet over asap, uansett hvor vanskelig det er.. ingenting kommer til å forandre seg før du selv gjør noe med det, og jo lenger du venter jo vanskeligere tror jeg det blir..

Lenke til kommentar
Greit. Et meget sterkt menneske vil nok ha gjort det slutt for lenge siden, men det er så sinnsykt mye som spiller inn! Jeg tviler på at noen andre her, i hans situasjon, ville kunne gjort alt såpass lett som dere påstår det er. Det å bryte med en person man er glad i, til tross for at det er det beste, er en utrolig smertefull opplevelse. Og når da den viktigste personen i ens liv (moren) er helt i mot det... Vel, det er faen meg ikke noe en helt normal person kunne gjort uten anstrengelser.

jeg vet hvordan det er å være i et dårlig forhold, det ble gående i mange mnd før vi til slutt valgte å gjøre det slutt og håpe at vi finner hverandre en gang det passer bedre. Så ja, jeg forstår at det ikke skjer på dagen. Men måten han gjør dette på synes jeg er helt feil og litt pinglete. Begrenset hvor lenge du kan gjemme deg bak det som blir nevnt over.

Lenke til kommentar

Maktpersoner? Hvis kjæresten var en slik maktperson ville hun vel for lenge siden sørget for at trådstarter flyttet ut fra mora si.

Og det kan vel ikke være moras skyld at sønnen bor hjemme. Hun kan ikke akkurat kaste ham ut heller... Den situasjonen at man bor hjemme lenge fører til at mor/far får mye makt i ens liv. Det er ganske opplagt, og som "barnet" må man selv ta ansvar for å bryte ut. Er vel de færreste som har foreldre som skaffer dem en fiks ferdig leilighet... Dersom trådstarter nå skaffer seg en ny kjæreste og flytter ut fra mora si, vil faktisk livet hans bli snudd opp-ned i løpet av noen få strakser. Trådstarter må selv vurdere om dette er positivt.

Lenke til kommentar
Maktpersoner? Hvis kjæresten var en slik maktperson ville hun vel for lenge siden sørget for at trådstarter flyttet ut fra mora si.

Og det kan vel ikke være moras skyld at sønnen bor hjemme. Hun kan ikke akkurat kaste ham ut heller... Den situasjonen at man bor hjemme lenge fører til at mor/far får mye makt i ens liv. Det er ganske opplagt, og som "barnet" må man selv ta ansvar for å bryte ut. Er vel de færreste som har foreldre som skaffer dem en fiks ferdig leilighet... Dersom trådstarter nå skaffer seg en ny kjæreste og flytter ut fra mora si, vil faktisk livet hans bli snudd opp-ned i løpet av noen få strakser. Trådstarter må selv vurdere om dette er positivt.

Det er foreldre som er helt i mot at barna skal ha eget liv. Dessuten, om kjæresten er en manipulativ kjerring, så innser hun muligens at hun faktisk har mer kontroll over TS ved at TS bor hjemme hos sin mor - siden hans mor muligens også er en manipulativ kjerring. Mennesker er flokk-dyr, vi liker de som er oss selv lik.

Lenke til kommentar
Vel, for meg er starten på et forhold eller en "fling" når man møter en annen i skjul, utvikler følelser, og tja, kysser, hva vet jeg? Men uansett at det går utover mer enn et vanlig vennskap.

Og man kan aldri vite, men det er den risken man får ta. Kjæresten bør ikke lide mer enn nødvendig, "bare" fordi man får følelser for en annen. Nei, verden er ikke svart-hvitt, men det er vel strengt tatt ikke kjæresten hans sitt problem? Om hun har vært trofast og lojal, så fortjener hun mer enn som så. Da får han gå da, og ta den sjansen det er ved å miste noen han liksom skal være glad i. Hadde det vært meg hadde jeg håpet han fikk en lærepenge, og jeg ville ikke kastet vekk tid på en som ikke var trofast mot meg.

Hva fører til mest sorg for kjæresten; at han ender forholdet fordi han ble fascinert av en annen jente, eller at han dveler på det, finner ut at han har det bedre i det forholdet han er i og fortsetter forholdet?

Det var det som var poenget i min forrige post. Selv om man får følelser for andre betyr det ikke at man bør slå opp med en gang av den grunn. En liten crush kan fort blåse over.

Og by the way, har du opplevd noe lignende? Jeg føler du er uvanlig mye følelsesladet i denne debatten.

Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '13' svar på allerede slettet innlegg.

Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble 'Tall' innlegg slettet fra tråden. Glem ikke å også ha respekt for den eller de med en annen erfaring enn en selv.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

4549441574a.gif

Lenke til kommentar
Jeg forstår at det er en vond opplevelse. Selvsagt er det det. Dessverre er ikke verden så svart og hvit at slike avgjørelser er enkle å ta.

Du foreslår at man bør avslutte forholdet før man starter et nytt et. Helt enig, det er den ideelle løsningen. Men i virkeligheten, hvordan vet du at den nye jenta som fascinerer deg litt er noe man virkelig har tenkt å satse på. Om forholdet man er i nå bare har en dårlig dag.

Forstår jeg deg rett når du mener at det er ok å leter etter noe bedre mens du er sammen med en annen? Man skal få lov til å sjekke om den andre personen er noe å satse på før man gjør det slutt med nåværende kjæreste?

Det blir for meg feil! Hvis et forhold svikter, og du har gjort alt du kan for å rette det opp. Slår du opp først, også ser du om det er noen andre du kan ha et bedre forhold med. I TS sitt tilfelle så møtes vist han og "den nye" uten å avtale det. Akkuratt den delen er det ikke lett å gjøre noe med, og kan ikke beskyldes for. At du, eks via jobben, møter andre og kommer i snakk med de, og attpåtil blir fasinert/forelsket kan man gjøre lite med. MEN når du møter henne i skjul, så blir det feil. Det er da du må ta valget, du kan ikke holde på me en og ha en i backup. Det føles selvsagt trygt, men er utrolig dårlig gjort!

Det du siterer fra læreren din er helt rett! I løpet av de 4 årene jeg var sammen med x'n, så ble jeg betatt/forelsket i andre jenter og det var en kjekk følelese, men ikke noe jeg handlet på. Jeg hadde ei hjemme :)

Det jeg sier er at man ikke kan styre sine følelser. Blir man forelsket i en annen mens man er i forholdet, bør man ikke slå opp av den grunn. Forelskelser kommer og går. Jeg synes ikke det er galt å bli nærmere kjent med personen for å se om hun er verdt å slå opp for er galt heller. Dog, når man bestemmer seg for å handle på forelskelsen. Når man har bestemt seg for at man vil ha personen man er forelsket i, da bør man slå opp.

Jeg er glad på dine vegne, og siden du ennå, 4 år etter, er lykkelig med henne, så traff du åpenbart de riktige valgene :)

Lenke til kommentar
Hva fører til mest sorg for kjæresten; at han ender forholdet fordi han ble fascinert av en annen jente, eller at han dveler på det, finner ut at han har det bedre i det forholdet han er i og fortsetter forholdet?

Det var det som var poenget i min forrige post. Selv om man får følelser for andre betyr det ikke at man bør slå opp med en gang av den grunn. En liten crush kan fort blåse over.

Og by the way, har du opplevd noe lignende? Jeg føler du er uvanlig mye følelsesladet i denne debatten.

Jeg hadde personlig følt hadde vært verre om kjæresten min hadde hatt følelser for en annen jente, møtt henne bak ryggen min, holdt på med henne, for så å finne ut at det er bedre å være i forholdet - rett og slett fordi han hadde gått bak ryggen min. Om jeg skal være i et forhold, så vil jeg ha alle kort på bordet, og jeg tror at henne fortjener bedre enn en kjæreste som lyver og går bak ryggen.

Det er helt greit at man blir fascinert av en jente, men da avslutter man forholdet først.

Jeg er ikke spesielt følelsesladet i denne diskusjonen, og jeg har verken vært utsatt for utroskap eller vært utro selv (for dette blir jo en slags utroskap når man går bak ryggen til ens partner og møter en annen jente) - heldigvis. Jeg har dog ikke noe problem med å forstå hvor vondt det kan være å bli løyet til, å bli holdt for narr på denne måten. Etter mitt skjønn så håner han henne ved å holde på slik, fordi han ikke er ærlig om situasjonen og bygger forholdet på bedrag og løgn.

Lenke til kommentar

helt enig..

jeg har vert borti både at typen min ble sammen med ei annen jente mens vi var sammen.. rar tlf. samtale det ble "du, jeg ringer for å fortelle at jeg er sammen med ei jente som heter Stine" eeeehm.. ok? =P

og at en jeg var sammen med "tilfeldigvis" våkna naken ved siden av ennen annen naken jente i ei seng og et hus som ikke var hans.. han ringte meg mens han gikk "the walk of shame" hjemmover.. tilga han da.. =P

det er fælt lixm.. å jo lengre foholdet har vart jo jævligere er det.. jeg ser for meg 10 år hele tiden... hadde jeg fått noe slikt i trynet etter 10 år med en fyr... jeg aner ikke hva jeg hadde gjort.. :(

Lenke til kommentar
Det er helt greit at man blir fascinert av en jente, men da avslutter man forholdet først.

Da måtte jeg ha endt forholdet med samboeren min flere ganger i løpet av våre fire år sammen. Jeg har truffet både gutter og jenter jeg har blitt fascinert av. Hvem opplever ikke det? Er langt i fra noe grunn til at jeg ville ha gitt opp forholdet. Føler verken det gjør meg til en dårlig samboer eller lesbisk, for den slags skyld. :)

Lenke til kommentar

Da måtte jeg ha endt forholdet med samboeren min flere ganger i løpet av våre fire år sammen. Jeg har truffet både gutter og jenter jeg har blitt fascinert av. Hvem opplever ikke det? Er langt i fra noe grunn til at jeg ville ha gitt opp forholdet. Føler verken det gjør meg til en dårlig samboer eller lesbisk, for den slags skyld. :)

Nå tenkte jeg vel heller mer på måten han er fascinert på - altså at han møter en han liker og fascinert av bak damas rygg.

Lenke til kommentar

@OP: Du er ikke noe annet en en drittsekk.

Rett og slett.

Er man i et forhold så er man i et forhold, er man usikker, eller tror gresset er grønnere på andre siden så tar man det opp med den andre parten. MAN FINNER IKKE ET RESERVEHULL FFS!

Håper hu nye får nok av deg etter en måned, så kan du sitte der med sjegget i postkasssa.

Eneste rådet jeg kan gi, er at du skaffer deg litt ryggrad.

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg vel heller mer på måten han er fascinert på - altså at han møter en han liker og fascinert av bak damas rygg.

Vel, han har jo sagt i fra til dama si at han ikke lengre har følelser for henne...

Og det gir han tillatelse til å gå bak ryggen hennes og møte denne nye jenta i skjul selv om de ikke har gjort det slutt?

Det kan hende at jeg er morgen-dum, men jeg ser ikke helt logikken. :|

Sånn jeg ser det, så er det ikke det at TS har møtt en ny som er problemet.. Folk møter nye mennesker hele tiden, og følelser endres. Men det er det at han går bak damas rygg og sniker seg rundt med denne nye dama uten å ha respekten nok for sin dame gjennom 10 år til å come clean som er problemet her.

Lenke til kommentar

Vel, han har jo sagt i fra til dama si at han ikke lengre har følelser for henne...

Først nå vet hun noe ja, men han har jo holdt på med den nye dama en god stund før dette da.

Lenke til kommentar

Først nå vet hun noe ja, men han har jo holdt på med den nye dama en god stund før dette da.

pfft, to uker-ish teller ikke som en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...