Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har kjæreste, men funnet en annen. Hva gjør jeg?

Gjest Guest_guest_*

Anbefalte innlegg

Dette var starten på ett sant helvete som pågår.

Er vel ingen andre enn deg selv som har skyld i det. Slikt gjør man bare ikke mot de man er glad i, mener jeg. Er man ikke glad i hverandre lenger, så gjør man det slutt før man finner seg noen andre. Det er en moral de aller, aller fleste vil være enig i.

Jeg er ikke i posisjon til å gi noen råd, men ærlig talt... 10 år er en vesentlig stor del av et menneskes liv, og de 10 årene vil man aldri glemme. Jeg tror virkelig jeg hadde gitt hun "gamle" en ny sjangse, og kanskje gjort noen endringer i livet - som kanskje gjør det godt for dere begge.

Som tidligere nevnt i tråden: "What comes around, goes around".

Man vet hva man har, men ikke hva man går til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den "gamle" dama har du iallfall trofasthet, noe som ikke er sikkert at du får hos den nye. Virker noe merkelig av den nye å være fornøyd med smulene mens du har vært på tur med dama... Ikke noen god begynnelse på et forhold. Vil en slik person være innstilt på å takle den kjedelige hverdagen med deg i årevis? Jeg tviler på det, når hun i tillegg bare er 21 år. Hun har nok ikke bestemt seg for å slå seg til ro ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Silver_*

Hva er det egentlig med merkverdig tradisjonen at kvinner alltid får medhold i en sak som dette? Jeg har ikke vært deres skygge i forholdet, men jeg kan nevne det egentlig aldri kunne kalles noe forhold. I mange tilfeller kunne man tro at han var hennes Lakei, for alt sto bare rundt hva hun ville. Når han var ute på noe så var hun aldri med, men når hun skulle noe måtte han fint bare labbe etter. Kan vell nevne når han var på ferie eller mer rett "ferie", for det ville vært like så greit for han å være hjemme og på jobb istedet. Under denne "ferien" blir han pokker meg vekket sånn klokken kvart på- før hanen galer, og ble fortalt at han måtte hjelpe til med et arbeid. Jeg har ikke fått noen indikasjon på at han ble spurt om dette var OK på forhånd.

Når det er sagt, så er ikke heller han fri for feil. Men å legge all skyld på ham er ubegrunnet og litt merkverdig. Man må nemmlig være to for tango, så både hun og han må ta del av situasjonen som har oppstått.

Lenke til kommentar

HALLO!? eneste faktaen du trenger er at di var 10 år sammen.. 10 ÅR!!! så bare går han bak ryggen på henne!?! uansett hvor bitch hun er daglig så fortjener folk mer respekt enn det etter 10ÅR! å hun kan aldri ha vert så gal så lenge han faktisk venta 10ÅR!! med å finne seg ei ny.. for han her tenker ikke på noe annet enn seg selv.. så hadde det vert noe som HELST problem så hadde han begynt å knulle rundt lenge før dette??

og i tilegg.. fyren er 31 hun nye er 21... sjansen for at hun nye bare ville ha litt penger og luksus inn i ungdommen er også der.. alikevell hiver han 10 år på dør og skyter etter den nye.. å BTW.. 31 år og bor hjemme å blir styrt av mora.. han kan nå ikke akuratt kalles "a catch"

jeg er jente på 19 år.. flytta ut som 17 åring.. bor aleine med egen leilighet, inntekt og reininger.. + 2 katter :p

grow up...

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hvorfor legger dere dere så mye opp i at det er 10 år?

Bedre at man fant det ut nå at forholdet ikke funker enn om ti år til.

Hvorfor er det så gale at han har falt for en annen?

Selv om er i et forhold er man ikke blind for omverdenen. Man MÅ treffe og kommunisere med andre mennesker.

I denne prosessen er det ikke usannsynlig at man kommer over personer man klikker bedre med. Å starte et forhold med denne personen er bare logisk. Så lenge det ikke bare er at det opprinnelige forholdet har en dårlig dag og man ser etter en lett utvei.

Lenke til kommentar
Hvorfor legger dere dere så mye opp i at det er 10 år?

Bedre at man fant det ut nå at forholdet ikke funker enn om ti år til.

Hvorfor er det så gale at han har falt for en annen?

Selv om er i et forhold er man ikke blind for omverdenen. Man MÅ treffe og kommunisere med andre mennesker.

I denne prosessen er det ikke usannsynlig at man kommer over personer man klikker bedre med. Å starte et forhold med denne personen er bare logisk. Så lenge det ikke bare er at det opprinnelige forholdet har en dårlig dag og man ser etter en lett utvei.

Det er godt mulig det er logisk for deg, men da bør man avslutte sitt nåværende forhold før man hopper inn i et annet. Det handler om å faktisk være såpass real at man ikke gir mer smerte til sin parter enn nødvendig. Dette er kanskje et menneske som elsker en. Ha da såpass respekt at man ihvertfall forlater før man er utro og går bak ryggen. Du tror kanskje ikke det er vondt nok i seg selv å bli dumpa? Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å finne ut at ens kjæreste har vært utro eller gått bak ryggen i tillegg.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden på grunn av trolling.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

Modeedit: Slettet litt personangrep MVH KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Hva er det egentlig med merkverdig tradisjonen at kvinner alltid får medhold i en sak som dette? Jeg har ikke vært deres skygge i forholdet, men jeg kan nevne det egentlig aldri kunne kalles noe forhold. I mange tilfeller kunne man tro at han var hennes Lakei, for alt sto bare rundt hva hun ville. Når han var ute på noe så var hun aldri med, men når hun skulle noe måtte han fint bare labbe etter. Kan vell nevne når han var på ferie eller mer rett "ferie", for det ville vært like så greit for han å være hjemme og på jobb istedet. Under denne "ferien" blir han pokker meg vekket sånn klokken kvart på- før hanen galer, og ble fortalt at han måtte hjelpe til med et arbeid. Jeg har ikke fått noen indikasjon på at han ble spurt om dette var OK på forhånd.

Når det er sagt, så er ikke heller han fri for feil. Men å legge all skyld på ham er ubegrunnet og litt merkverdig. Man må nemmlig være to for tango, så både hun og han må ta del av situasjonen som har oppstått.

Det gir han likevel ikke automatisk noe god grunn til å gå bak ryggen på dama i lengre tid.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig det er logisk for deg, men da bør man avslutte sitt nåværende forhold før man hopper inn i et annet. Det handler om å faktisk være såpass real at man ikke gir mer smerte til sin parter enn nødvendig. Dette er kanskje et menneske som elsker en. Ha da såpass respekt at man ihvertfall forlater før man er utro og går bak ryggen. Du tror kanskje ikke det er vondt nok i seg selv å bli dumpa? Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å finne ut at ens kjæreste har vært utro eller gått bak ryggen i tillegg.

Jeg forstår at det er en vond opplevelse. Selvsagt er det det. Dessverre er ikke verden så svart og hvit at slike avgjørelser er enkle å ta.

Du foreslår at man bør avslutte forholdet før man starter et nytt et. Helt enig, det er den ideelle løsningen. Men i virkeligheten, hvordan vet du at den nye jenta som fascinerer deg litt er noe man virkelig har tenkt å satse på. Om forholdet man er i nå bare har en dårlig dag.

Trådstarteren selv sier at han ikke har tenkt å innlede et forhold til den nye jenta før han har avsluttet det gamle. Jeg tenker han mener offisielt, ettersom det er vanskelig å definere hvor et forhold begynner og tar slutt. Så, hva definerer du, Yvonne, som starten på et forhold?

Lærerinnen min fra ungdomsskolen, en utrolig kul og klok dame, sa en gang om ekteskapet sitt: "Selvsagt har jeg vært forelsket i andre iløpet av ekteskapet vårt, men det betyr ikke at vi tar avskjed av den grunn. Kjærlighet er mer enn en flyktig forelskelse."

Lenke til kommentar

Vel, for meg er starten på et forhold eller en "fling" når man møter en annen i skjul, utvikler følelser, og tja, kysser, hva vet jeg? Men uansett at det går utover mer enn et vanlig vennskap.

Og man kan aldri vite, men det er den risken man får ta. Kjæresten bør ikke lide mer enn nødvendig, "bare" fordi man får følelser for en annen. Nei, verden er ikke svart-hvitt, men det er vel strengt tatt ikke kjæresten hans sitt problem? Om hun har vært trofast og lojal, så fortjener hun mer enn som så. Da får han gå da, og ta den sjansen det er ved å miste noen han liksom skal være glad i. Hadde det vært meg hadde jeg håpet han fikk en lærepenge, og jeg ville ikke kastet vekk tid på en som ikke var trofast mot meg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_*

Tingen her med den "nye" er at jeg ser henne ganske ofte pga situasjon som tilsier at vi vanskelig kan unngå hverandre til tider. Vi møtes dog i skjul om kveldene om det passer. Ting har ikke utviklet seg noe mer i det siste, men jeg er uansett sikker på å gjøre det slutt med nåværende dame.

Som sagt kommer jeg ikke til å bli offisielt sammen men hun "nye" før jeg har fått gjort opp ting med nåværende dame. Forholdet med dama har ikke vært bra de siste åra, men jeg har prøvd å få det til å fungere. Så tingen her at hun "nye" har ikke all skyld i at jeg ønsker å gjøre det slutt med dama, har vært inne på tanken lenge.

Jeg skjønner godt at dere kommer med kommentarer om hva som er rett og galt osv, men situasjonen er ikke lett. Dama har gjort ting mot meg opp gjennom årene som gjør at jeg egentlig burde gjort det slutt for lenge siden, men har valgt å gi henne sjansen.

Lenke til kommentar

Godt mulig situasjonen ikke er lett, og angående den nye dama, så er det i grunn ikke henne jeg tenker på. Uansett hvor dårlig man har det i et forhold, så er ikke det unnskyldning nok til å gå bak ryggen hennes. Du møter henne i skjul, ergo går du bak ryggen til dama di.

Ha guts nok til å kalle spade en spade - si i fra til dama di, så hun slipper å leve på en løgn.

Lenke til kommentar
Jeg forstår at det er en vond opplevelse. Selvsagt er det det. Dessverre er ikke verden så svart og hvit at slike avgjørelser er enkle å ta.

Du foreslår at man bør avslutte forholdet før man starter et nytt et. Helt enig, det er den ideelle løsningen. Men i virkeligheten, hvordan vet du at den nye jenta som fascinerer deg litt er noe man virkelig har tenkt å satse på. Om forholdet man er i nå bare har en dårlig dag.

Forstår jeg deg rett når du mener at det er ok å leter etter noe bedre mens du er sammen med en annen? Man skal få lov til å sjekke om den andre personen er noe å satse på før man gjør det slutt med nåværende kjæreste?

Det blir for meg feil! Hvis et forhold svikter, og du har gjort alt du kan for å rette det opp. Slår du opp først, også ser du om det er noen andre du kan ha et bedre forhold med. I TS sitt tilfelle så møtes vist han og "den nye" uten å avtale det. Akkuratt den delen er det ikke lett å gjøre noe med, og kan ikke beskyldes for. At du, eks via jobben, møter andre og kommer i snakk med de, og attpåtil blir fasinert/forelsket kan man gjøre lite med. MEN når du møter henne i skjul, så blir det feil. Det er da du må ta valget, du kan ikke holde på me en og ha en i backup. Det føles selvsagt trygt, men er utrolig dårlig gjort!

Det du siterer fra læreren din er helt rett! I løpet av de 4 årene jeg var sammen med x'n, så ble jeg betatt/forelsket i andre jenter og det var en kjekk følelese, men ikke noe jeg handlet på. Jeg hadde ei hjemme :)

Lenke til kommentar

For all del, jeg kan være enig i at han er feig når han ikke bare slår opp. Det vil gjøre alle 3 parter en tjeneste, spesielt dama han er sammen med!

Men at han finner seg en annen (via jobb) er ikke hans "feil" og noe han ikke kunne gjøre så mye mot. Følelser kan plutselig oppstå, spesielt når man er i et forhold som ikke fungerer så bra.

Når det er sagt! Når følelse først har oppstått og han har tatt steget videre med hemmelige møter, så er det bare å få det gjort. At hu jenta nr 2 tillater at du enda er sammen med dama, sier litt om henne. Jeg ville ikke hatt ei jente som hadde godtatt at jeg var sammen med ei annen, selv om jeg skulle slå opp. Det at hun ikke tenker på damen din heller synes jeg også er litt merkelig.

Hadde jeg vært nr2, hadde jeg av to grunner ønsket at den andre parten skulle gjøre det slutt med sin. 1: Jeg vil være sammen med henne. 2: Det er utrolig dårligt gjort mot denne andre gutten.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke hans "feil" at han møter noen fra jobben sin som han plutselig liker..

Men det er absolutt hans feil, og hans avgjørelse å gjøre noe ut av dette mens han fortsatt er sammen med ei anna.

Man kan ikke gjøre noe med hvor eller når man møter ei som fanger oppmerksomheten. Men man kan gjøre 100% med hva man gjør med den personen. Det er rett og slett ingen unskyldning mot å gå bak ryggen på partneren sin på den måten, og kan ikke bortforklares med "det var ikke min feil at hun dukket opp der".

Å skylde på tilfeldighetene i TS sine handlinger blir for enkelt og for dumt..

Lenke til kommentar

Ja, der skal jeg være helt enig med deg. :)

Men akkurat hvor han møtte denne dama, og hvor uskyldig det første møtet var kan jeg ikke helt se relevansen til problemet å gjøre. Annet enn at han kunne gjort ting værre ved å aktivt gått ut for å finne en annen.

Men det at han møtte på henne tilfeldig via jobb og "ikke kunne noe for det" syns jeg er et like formildene argument til saken som de som sier "det bare skjedde". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...