Gjest Guest_guest_* Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Som topic sier, har jeg funnet ei ny jente. Er ennå sammen med dama, men i det siste har dette ikke gått bra. Jeg trives godt i det "nye" forholdet og vi har planer fremover. Jeg er 31 og hun nye er 21. Vi har den siste tiden truffet hverandre i skjul. Ting har utviklet seg og vi er nokså sikre på ting. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det til dama. Jeg har allerde gitt beskjed til mor om situasjonen min, og hun klikka totalt og mener jeg må tenke meg om osv. Har vært sammen med dama i nesten 10 år. Jeg skal også på tur med dama om litt over en uke er planen, men vet ikke om den blir noe av. Mor prøver å gi meg dårlig sammvittighet osv. Jeg er sikker i mitt valg, men vet bare ikke hvordan jeg skal si det på en mest mulig skånsom måte. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg tror det beste er å bare si det fortest mulig. Det å finne en annen mens du er sammen med noen synes jeg er svik av værste sort, det er værre en å drite seg ut en kveld og havne i seng med feil dame.. Hvordan du har klart å finne en ny etter 10 år med denne dama forstår jeg ikke. Virker det ikke, så burde dere være såpass sammensatte at dere klarer å snakke om det. Jeg synes det er litt dårligt gjort mot henne, MEN det er ikke saken nå lengre. Det er ingen fin måte å si dette på. Snakk med henne, forklar hva som har skjedd og forvent tårene ... Lykke til! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Du lengter akkurat nå etter å sette ned foten og si definitivt hadet til dama. Men når de nærmeste gir opp å overtale deg, vil de bli enda sintere og du kan bli skjøvet ut i kulda for en periode. Du vil miste venner du har fått gjennom eksen, osv. Ubehagelig... Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Du lengter akkurat nå etter å sette ned foten og si definitivt hadet til dama. Men når de nærmeste gir opp å overtale deg, vil de bli enda sintere og du kan bli skjøvet ut i kulda for en periode. Du vil miste venner du har fått gjennom eksen, osv. Ubehagelig... Ubehagelig, men har ingen venner jeg har fått gjennom dama, så den er grei. Er mer redd for hva mor kan finne på siden jeg fortsatt bor hjemme. Skal ikke være lett nei. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 31 år, vært sammen med ei i 10 år og bor fremdeles hjemme? :/ Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Ubehagelig, men har ingen venner jeg har fått gjennom dama, så den er grei. Er mer redd for hva mor kan finne på siden jeg fortsatt bor hjemme. Skal ikke være lett nei. Du burde være mer bekymret for hvordan kjæresten din tar dette. Du er jo farlig nære ved å være utro nå, er du ikke? Treffe en annen i smug? Ikke bra. Jeg håper for dama di sin skyld at hun også føler forholdet skranter, så kanskje bruddet ikke oppleves så smertefullt. Det viktigste, tror jeg, er å ikke gi henne følelsen av at hun er blitt erstattet av en ny jente. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva frykter du at mora di kan finne på? Slutte og lage middagen til deg? Ærlig talt tror jeg at blod er tykkere enn vann, og hun vil ganske snart måtte godta den nye situasjonen. Du er jo hennes sønn. Den "gamle" kjæresten din vil naturligvis få sjokk uansett hvilket tonefall du bruker. Og hun vil ganske snart få høre at du er sammen med en ny, selv om du ikke sier det direkte. Det spørs jo om hun føler at forholdet deres har gått dårlig i det siste. Kanskje føler hun det, eller kanskje er det bare du som mener det. Uansett må hun få lov til å mene det hun vil. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Her har du virkelig tråkket i salaten, min gode mann.. Innlede et forhold med ei ny jente før man har avsluttet et allerede pågående forhold er svik av verste sort og kommer til å bite deg i r*va før eller siden. Det du må gjøre er å få avsluttet det forholdet du er i så fort som mulig. Det finnes ingen smertefri måte å gjøre dette på, så her må du bare come clean. Du har gjort en ting som du må ta konsekvensene på, både i forhold til din nåværende dame, og de rundt deg. Legg alle kort på bordet. Hun du har vært sammen med over så lang tid fortjener å få vite det, og sorry å måtte si det, men hun fortjener en bedre fyr som faktisk klarer å holde seg på matta. Så får du bare håpe på at din familie vil godta denne nye dama over tid, men ikke forvent at dette blir en lett prosess for noen av dere. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) "Nokså sikre på ting" sagt i en tilstand av forelskelse er det samme som "ikke sikker i det hele tatt" rasjonelt sett. Jeg ville tenkt meg om både en, to, tre, fire og fem ganger før jeg bare så mye som vurderte å bli sammen med den nye jenten fremfor hun du vel kjenner både inn og ut gjennom 10 år. Det at det ikke går så bra lenger, er det fordi du har et "crush" på denne nye jenten og dermed synes det du allerede har er litt kjedelig? Det kan jo fort bli litt kjedelig i et forhold dersom en ikke bearbeider og pleier det. Synes din samboer/kjæreste at det ikke går så bra lenger? Du er 31, hun nye er 21. Det kan hende at hun om et par år synes du kanskje er i eldste laget og dumper deg. Eventuelt at den eldre, litt mystiske mannen ikke er så mystisk når alt kommer til alt. D.v.s når hverdagen innhenter dere, og ikke bare treffes i smug. Apropos det; å gå bak ryggen på din nåværende kjæreste er bare feigt og tøvete, du burde heve deg over slik oppførsel i en alder av 31 år. Det er mer slik en gjør når en er 21. Wink-wink, nudge-nudge Endret 28. september 2009 av Olsenhower Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Får komme med en liten oppdatering. I løpet av uka har jeg truffet hun "nye" ved ett par anledninger, og ene dagen hadde vi en fin tur ned til sjøen. Vi endte opp med å kline. Vi har det veldig hyggelig sammen, og vi har allerede planlagt at hun snart skal komme til meg og overnatte. Vi har ikke hatt sex enda, men det skjer nok snart. Nå skal jeg reise med dama i morgen, og blir borte nesten en uke. Hun "nye" vet at jeg reiser og grunnen til jeg reiser er at turen har vært planlagt en stund og jeg vil ikke ødelegge turen. Etter turen, kommer jeg til å gjøre det slutt med den nåværende dama, jeg vet det blir hardt, men slik situasjonen er nå, mener jeg selv at det er det rette. En annen ting er at jeg lurer på om dama har funnet ut noe, hun lånte min PC her en dag, og jeg lurer på om hun har snoket i msn-loggen min. I så fall vet hun jo hva som skjer men sier ikke noe. Jeg kommer til å oppdatere her etter ferien om situasjonen, men kommer til å følge med i løpet av uka. Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 dette var f*en lite humant.. tenk å være den stakkars dama... synst du kunne vist henne så mye respekt å fortellt henna når du e d hele tatt VURDERTE å treffe hu nye... jeg tenker.. 10ÅR!? virkelig betydd så lite for deg... off.. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Slä opp sä fort som mulig, og flytt hjemmefra. Du er 31 är. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 er dette første muligheten du har hatt til å gjøre noe sånt? vet hun nye at du bor hjemme og er i et 10 år gammalt forhold? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 1: Avslutt det første foroldet før du hiver deg inn i noe nytt, isteden for å gå bak ryggen på henne på den måten. Som andre har sagt allerede, det er ingen fin måte å si det på. Tror ikke det hjelper å komme her etter noe fasitsvar på mest skånsom måte å dumpe noen på. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 er dette første muligheten du har hatt til å gjøre noe sånt? vet hun nye at du bor hjemme og er i et 10 år gammalt forhold? Hun nye vet alt. Både at jeg bor hjemme og at jeg har dame fra før. Og jeg har tenk en god stund på å gjøre det slutt. Slik det er nå, er vi bare sammen for at sånn er det bare. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 og hva syns hun om at du bedrar din nåværende kjæreste slik som dette? er hun ikke betenkt med at det kunne vert hun? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 og hva syns hun om at du bedrar din nåværende kjæreste slik som dette? er hun ikke betenkt med at det kunne vert hun? Hun har vel like råtten moral selv, da. Match made in heaven, spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Får komme med en liten oppdatering her: På veien hjem på fredag spurte dama meg om jeg hadde følelser for henne, jeg svarte ærlig på dette og sa at for øyeblikket hadde jeg ikke det. I tillegg fikk jeg sms av hun andre om at hun ikke kunne bli sammen med meg ennå, men at hun ikke forsvant ut av livet mitt. Dette var starten på ett sant helvete som pågår. Lørdag startet med at jeg ble vekka av mor som hadde dama mi gråtende i telefonen. Så det endte med full utskjelling fra mor samt at vi måtte reise ut til dama. Der ble det en masse diskusjoner osv. Endte vel egenlig med litt krangling og sånt. Søndag gikk forsåvidt greit. Men så, i går morges fikk jeg sms klokka 7 mens jeg var på jobb av hun andre, da var hun på vei til skolen og hun skrev at hun var veldig gla i meg og ville helst være med meg akkurat da. Og så begynte hun å skrive om hvordan hun skulle stjele dyna mi osv. Så nå er jeg totalt forvirra her. Noen sier til meg at jeg må prøve å være snill med dama og ikke gjøre det slutt. Mor maser om at det er hun "nye" som er skyld i alt dette, noe som faktisk ikke er tilfelle, men har bare litt med saken å gjøre. Tingen er ikke bedre av at dama og mor har blitt ganske gode venninner. Jeg sitter faktisk med tanken om å reise vekk ei helg til ei venninne som ikke er noe annet ei venninne. Hun vet om situasjonen og er veldig grei å snakke med. Bare for å samle tankene mine. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 hvordan får du det til å være at du er "snill" om du fortsetter å bedra dama di? er du helt idiot eller? Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 what comes around goes around!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå