Gå til innhold

Skal bestille bygge-pc. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan satse på C2D.

HK, Gigabyte GA-EP45-DS3, 930,-

CPU, E8400, 1110,-

Ram, Kingston HyperX DDR2-800 4GB, 600,-

PSU, Seasonic MD12 750W, 995,- (tilbud Komplett)

GPU, Gigabyte GTX 260+ (GV-N26SO-896I), 1463,- (Amentio)

Kabinett og dvd har du alt i handlevogna di.

Pris u/frakt: ca 6.200,-

Kjempetilbud på Seasonic PSU'en, nedsatt fra ca 1700,-.

Har foreslått et Nvidia skjermkort, men planlegger du flere enn ett kort senere, støtter HK'et CF, og du bør velge et kort i 4800 serien. Forøvrig er Gigabyte-kortet et råskinn, med ytelse fullt på høyde med GTX 275-kort. Bare sjekk at du bestiller riktig kort - det er også en annen fabrikkoverklokket utgave å få.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Søk på P45 brikkesett.

Edit.

Jeg så litt feil, det sto GA-EP45C-DS3. Nå er ikke jeg veldig glad i disse DDR2/3 kombikortene, og ville kanskje tatt et annet P45 kort.

Asus P5Q Pro, 1046,-

Da øker prisen med en drøy hundrelapp.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

har søkt masse på nettet de siste dagene... Og etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for å bestill pc fra komplett alikevel.

Det er pga av de har mye bedre service i forhold til de andre jeg har lest "anmeldelsene" av. På datakjeden (som var det klart billigste), har det vist vært veldig mye kødd.

bla annet at du får brukte deler (i hvertfal åpnede pakker), og at det sjelden er folk som svarer på hendveldelser angående dette. Jeg vil derfor være på den sikre siden.

Det skal også sies at komplett har greie priser de også, og det følger med os (vista nå, og gratis oppgradering til win7 når det kommer ut). Også får jeg vært på den sikre siden angående komponenter som passer.

Men jeg skal konfiguere pcen selv, og denne pcen har jeg tenkt til å kjøpe...

noen tips om hva som kanskje kan være kjekt å ha bedre på denne pcen? plz gi tips...

Lenke til kommentar

tenker da mest på at det kan være på bedre CPU (til 850 Watten) , PSU (til x4 845) og HD (til en tb samsung

cpu: pga senere oppdgraderinger har jeg en bra strømforsyning, så jeg ikke trenger å fornye den da (+ 450 kr)

PSU: pga diverse tester jeg har lest, som viser at den er bedre enn de andre alternative til i alt. (+ 600 kr)

HD pga 500 gig ekstra for bare 200 kr. Og at det virker som den er mer stillegående enn 500 gigen. (+200)

Totalprisen havner da på drøyt 11200 kr.

Lenke til kommentar

Heisann , ser du er litt usikker på hva du burde kjøpe i7 er for tunge programmer og multitasking . og siden budsjettet ditt er ganske tett så ville jeg valgt å gått for i5. Det er nesten identisk med i7 og er kanskje det beste oppsettet du får for pengenepe per dags dato og i5 er også mer fremtidsrettet så vil tro du kunne ha dette oppsettet i noen år, og derfor bytte skjermkort senere hvis nødvendig. Harddisken yter 30% mer enn F1 500gb og tror ikke du vil trenge et 5850 kort uansett.

Viktig å tenke på når du lager tråd :

- Budsjett ( lettere å sette sammen deler )

- Forbruksområder ( film,redigering,gaming osv )

Håper dette hjalp deg litt på veien :)

Lenke til kommentar

jeg lurer også på:

vi venter på at vi skal få fibernett, men det kan ta en del måneder. Derfor må jeg skaffe meg et nettverkskort.

MEn må nettverkskortet da være av samme merke som nettverksboksen?. Vi har en ZyXEL boks...

Denne typen nettverkskort er det veldig få av på nettet, så jeg lurte på om det funker med andre "merker".?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...