Brotato Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) hei Lagde en tråd før, men den ble veldig rotete. Derfor bestemte jeg meg for å lage en ny tråd. Jeg har også laget en ny handleliste. som det hadde vært fint on noen kunne sett over. Jeg har som sagt lite peiling på pc-bygging og trenger at noe kan gi noen siste tips. Det jeg lurer på er f.eks: - Er strømforsyning for sterk/svak/passe i forhold til resten av delen? - Er hovedkort for dårlig i forhold til de andre delene? - Er grafikk kortet unødvendig bra i forhold til de andre delene? - Er det noen av delene som ikke går over hverandre pga systemforskjeller eller no... på forhånd takk Endret 25. september 2009 av -silenz- Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Du må krysse av for at andre kan se handlevognen din Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) shit, sry nå er det done Endret 25. september 2009 av -silenz- Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) PSU holder i masse masse vis! Er konge PSU den kan du spikre! Jeg ville vurdert et intel system. Enten i5 eller core 2 due serien E8400? Strekker kanskje budsjettet litt? Men her er det krefter! Ville vurdert dd3 men da går prisen opp. For å holde seg på ddr2 hva med 1066Mhz ram som feks corsair dominator? (sjekk kompatibletet med HK) PSU: JA Grafikk kort: Sikkert valg, men vurder en intel cpu (kjenner dog ikke den du har valgt) Endret 25. september 2009 av Dundersalt Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 synes egentlig firkjerner med 3 ghz prossesor høres ganske greit ut... hva er gjør forskjell på ddr2 og ddr3? og er det bra med mye eller lite mhz? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Prosessor og hovedkort går ikke sammen i det oppsettet du har satt opp.. Hovedkortet er for intel socket 775, mens prosessoren du valgte er for AMD socket 940. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 synes egentlig firkjerner med 3 ghz prossesor høres ganske greit ut... hva er gjør forskjell på ddr2 og ddr3? og er det bra med mye eller lite mhz? Er ikke helt sikker på hva forskjellen er annet enn at ddr3 er en ny teknologi. Dess mer Mhz dess bedre:) Dette er klokkefrekvensen, altså hastigheten minnet kan jobbe på. Når det er sagt er Mhz bare en av mange faktorer. Som du sier 4k med 3ghz høres bra ut. Men google litt tester så vil du se at "lavere specs" slår den. cpuHer er en test av CPU du valgte Som sagt vil jeg anbeflae deg i5 cpu. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Prosessor og hovedkort går ikke sammen i det oppsettet du har satt opp.. Hovedkortet er for intel socket 775, mens prosessoren du valgte er for AMD socket 940. betyr det da at hovedkortet kommer på over 2500 cash? :S Endret 25. september 2009 av -silenz- Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Vent til ATis nye kort har kommer til det norske markedet. Mye kort for penga Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva ligger de på i pris? Jeg vil nå mene at 4890 er et knallkjøp om dagen. I data verden kan man alltid vente på noe nytt. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Ja, men så har de nå blitt lansert. Kjøp et 5850til under 2 høvinger. Det vil sikekrt synke litt i pris når det har kommet litt inn i butikkene. RFIY: et 4890 yter vel noe av det samme som mine GTX 275. Og det er knall bra kort det, men selv angrer jeg på at jeg ikke ventet 2 mnder på de nye kortene Endret 25. september 2009 av atriC Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 jeg har tenkt til å bestille nå... kommer altid no nytt, så kan vente i uendlig... det jeg lurer på er om hva som er den billigste "pakkeløsningen" når det gjelder hk og prossesor av: core 2 duo corei7 920 amd phenom II x4 940 core 2 quad q9550 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Vet ikke prisene, og orker ikke å sjekke de opp. Men core i7 er vel ikke akkurat billig http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323787 DUO http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 BILLIGSTE i7 (uten kabinett ++) EDIT: var bare et raskt søk på komplett. Endret 25. september 2009 av atriC Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Si budsjett, er eknlere å komme med anbefalinger da. husk at det er stor forskjell på en pc til 5k og en til 8k Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 skjønner jo det men er alle hovedkort som passer til de "bra" prossesorene på over 2000 kr? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Det er forskjellige socketer fra AMD og intel. i5 er sikkert verdt å gå for om du har 8k edit: med eller uetn skjerm? Endret 25. september 2009 av atriC Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) dette er da selve pcen som jeg diskuterer her Vil helst at den skal komme under 6k... Har allerede valgt ut utsyr så det trenger dere ikke tenke på (ekstern hardisk, skjerm, tastatur, mus, høytaler, ol) Endret 25. september 2009 av -silenz- Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 CPU Søk over "i5 socket" Skjermkort Minne som river skinnet av pølsa (vurder 3gb) Ekstern hardisk er tilleggsutstyr, ikke primærdisk Corsair har fine PSUer 650-750W Kabinett = smak og behag Har bare søkt frem varer uavhenging av prisen, men er etter min mening et godt utgangspunkt. Når alt ligger i handle kurven, kikk på i7 og prisdifferansen. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 ble nok litt dyrt men hvis jeg da skulle ta AMD: disse to er alternativene: AMD Phenom II X3 720 AMD Phenom II X4 940 hva slags hovedkort, og hva er prisen på disse? Blir bare forvirra av alt dette xD, så siden AMD virker best(og billigst) for en noob som meg tar jeg det Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Er der du tar feil, amd er ikke best og billigst. e8400 eller e8500 alt etter pris er hva du bør se etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå