Gå til innhold

Skal bestille bygge-pc. Trenger tips

Anbefalte innlegg

hei

Lagde en tråd før, men den ble veldig rotete. Derfor bestemte jeg meg for å lage en ny tråd.

Jeg har også laget en ny handleliste. som det hadde vært fint on noen kunne sett over.

Jeg har som sagt lite peiling på pc-bygging og trenger at noe kan gi noen siste tips. Det jeg lurer på er f.eks:

- Er strømforsyning for sterk/svak/passe i forhold til resten av delen?

- Er hovedkort for dårlig i forhold til de andre delene?

- Er grafikk kortet unødvendig bra i forhold til de andre delene?

- Er det noen av delene som ikke går over hverandre pga systemforskjeller eller no...

på forhånd takk :D

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU holder i masse masse vis! Er konge PSU den kan du spikre!

Jeg ville vurdert et intel system. Enten i5 eller core 2 due serien E8400? Strekker kanskje budsjettet litt? Men her er det krefter!

Ville vurdert dd3 men da går prisen opp. For å holde seg på ddr2 hva med 1066Mhz ram som feks corsair dominator? (sjekk kompatibletet med HK)

PSU: JA

Grafikk kort: Sikkert valg, men vurder en intel cpu (kjenner dog ikke den du har valgt)

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar
synes egentlig firkjerner med 3 ghz prossesor høres ganske greit ut...

hva er gjør forskjell på ddr2 og ddr3?

og er det bra med mye eller lite mhz? :p

Er ikke helt sikker på hva forskjellen er annet enn at ddr3 er en ny teknologi. Dess mer Mhz dess bedre:) Dette er klokkefrekvensen, altså hastigheten minnet kan jobbe på.

Når det er sagt er Mhz bare en av mange faktorer. Som du sier 4k med 3ghz høres bra ut. Men google litt tester så vil du se at "lavere specs" slår den. cpuHer er en test av CPU du valgte

Som sagt vil jeg anbeflae deg i5 cpu.

Lenke til kommentar

Ja, men så har de nå blitt lansert. Kjøp et 5850til under 2 høvinger. Det vil sikekrt synke litt i pris når det har kommet litt inn i butikkene.

RFIY: et 4890 yter vel noe av det samme som mine GTX 275. Og det er knall bra kort det, men selv angrer jeg på at jeg ikke ventet 2 mnder på de nye kortene

Endret av atriC
Lenke til kommentar

ble nok litt dyrt :p

men hvis jeg da skulle ta AMD:

disse to er alternativene:

AMD Phenom II X3 720

AMD Phenom II X4 940

hva slags hovedkort, og hva er prisen på disse?

Blir bare forvirra av alt dette xD, så siden AMD virker best(og billigst) for en noob som meg tar jeg det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...