Brian Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) 1600 er da ikke så tungt, vi har da en 1,6 astra stv med stakkars 100 hk, er ikke 100% sikker på hvor mye den veier men omtrent 1600 kg, den går da helt greit. Ikke så voldsomt tungt nei, men til en liten 136hesters 2liter så blir det litt for tungt etter min mening. Går da fremover, men da må den piskes hardt, å du føler hele tiden den mangler råskapen. Iallefall ble jeg drittlei av at den var så lat. Min bil veier 1180kg og har rekkesekser på 150hk orginalt, og jeg syns det bør være såpass vekt/effektforhold. Men nå har nå jeg gått lei av det også, så turbokonvertering blir neste. Mulig jeg har blitt vandt, men jeg synes en bil som nærmer seg 1700kg bør ha noe litt friskere under panseret enn en slapp toliters firer på knapt 130hester. Å nei, 100hk på 1,6t går langt ifra greit, regner med den er ganske slapp. Da kan du umuli ha prøvd mange andre sprekere biler. Endret 26. september 2009 av Brian Lenke til kommentar
1915 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Min tidligere bil var 1015kg med en 1.6l 8000RPM motor på 130hk.Den gikk sånn passelig greit den jeg hadde en vw golf 2 før og den veide 900 kg uten noe i den. gikk bra den når jeg var alene i bilen. var 1.6 liter 75 hk. gikk jo ikke så bra da med full bil da. men gikk framover. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har ikke prøvd så frytelig mye annet. Har ikke lappen på bil riktig enda Du kan jo bare kjøre i maks 100 i Norge noe mer enn 150 hester er jo nesten ikke vits Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har ikke prøvd så frytelig mye annet. Har ikke lappen på bil riktig enda Du kan jo bare kjøre i maks 100 i Norge noe mer enn 150 hester er jo nesten ikke vits Greit at 100km/t er maks i norge, men om det tar 6 eller 60 sekunder å nå den hastigheten er noe som er viktig. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Nettopp, og ikke minst er det greit å ha litt ekstra å sparke ifra med ved forbikjøring og forskjellig, da langstrekkene her til lands er sjeldne og gjerne veldig korte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå