Gå til innhold

Nettverks kort fungerer ikke etter..

Machomannen

Anbefalte innlegg

Vi hadde for 1 uke siden noen fra de som ordner med internett-tilgangen vår, Neas, og de skulle fikse et problem. Problemet var at nettet var usedvanlig tregt og signalet var alt for svakt. De var innom når ingen var hjemme hos oss, så jeg vet ikke hva de har gjort.

Men når jeg kom hjem fungerte ikke routeren. Internettet fungerte og routeren tok inn signalet men vi fant ikke routeren når vi søkte etter et tilkoblingspunkt. Jeg tenkte at jeg kanskje måtte installere programvaren på nytt. Men midt i installasjonen kom det opp

'' Ditt nettverks kort fungerer ikke '' så jeg lurer på om det er ødelagt eller om det bare er en teknisk feil.

Jeg har selv ikke peiling på nettverks kort så jeg vet ikke om det kan fikses eller om det må byttes. Jeg vet ikke en gang om det er i maskinen eller routeren for å si det sånn. Dere tar poenget. Men jeg trenger hjelp så jeg håpet noen kunne råde meg til hva som kanskje må til. Kan være noen instillinger er forandret?

Jeg er også 100% sikker på at selve internettet virker for nå har jeg koblet fra routeren og sitter med pc'en tilkoblet med en ledning...

Setter veldig stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja..

Først og fremst må du jo si noe om hvilken router du har, hva slags nettverkskort pc'ene du kobler til har osv.

Håpløst for oss å gi noe hjelp før vi har et minimum av info..

Åja jeg skjønner. Vel det er en Netgear router men hvordan kan jeg finne ut hva slags nettverkskort jeg har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...