JOG Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Skulle resette bios på Asus A7V133-C. Fant de to loddepunktene v/batteriet der det står "clear cmos" Kortsluttet her og skulle starte opp igjen. Maskina starter, vifter kjører osv- etter 2-3 sek. slår den seg av :?: Har vifter på CPU osv med 3-ledninger som forteller HK at "kjølevifter går" så det kan ikke være derfor det slår seg av. Virker som om Bios er slettet :0 Har kopi av orginal-bios, men det hjelper jo ikke siden maskina slår seg av før den prøver å lese fra disketten, får heller ikke noe fram på skjermen. Bestilte nytt HK idag, måtte bare bite i det sure eplet, *GLEFS* *USJ* *Spytt-spytt* Er det no redning for dette HK? Kan vel ev. sende det til rep. men hva koster sånt noe tro? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Regner med at du har prøvd samme prosedyre flere ganger for å se om det kan hjelpe? Bør helst ta ut batteriet og koble fra strømmen før du "kobler" de to punktene. Hvis ikke så er det mange gode råd her på hvordan få en "død" BIOS på et A7V opp igjen: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bio...ios/index.htm#9 Lenke til kommentar
JOG Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Strømkabel av, batt. ut. Ja flere ganger. Var innom linken du oppgav, det skal visst være mulighet for HK likevel! :smile: Kommer tilbake når jeg har prøvd litt. Takker for rådet så langt! Lenke til kommentar
JOG Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Mange forslag på linken du nevnte, har prøvd det meste, men ingenting hjelper Det var da også flere som ikke hadde fått det til å virke. Er det noen som vet hva det koster å reparere kortet? Det enkleste er vel å få tak i en ny Bios, men hvor da :?: Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hei, Hadde noe lignende problem med mitt Asus A7V133. Flasha ny BIOS og HK sluttet å virke. Prøvde alt uten noe resultat. Til slutt fikk jeg fatt i et annet Asus A7V133. Starta det HK som virket, byttet ut BIOS brikken med min ødelagte, flasha BIOS første HK virket med flytta BIOS brikken tilbake til HK og VIPS det hjalp. Deretter ble jeg sint på grunn av at BIOS oppdatering bør går smertefritt så jeg flasha den BIOS HK ikke virket med og sendte HK i retur til UTbutikken.dk. Hilsen Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-01-27 15:41 ] Lenke til kommentar
JOG Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Bestilte ett nytt Hk (samme type) eg. pga jeg regnet med at en ev. rep. kom til å ta en del tid. Har jo da mulighet til å gjøre som deg, er bare litt betenkt, det er da en viss mulighet til å bli sittene med TO def. HK og det er både :sad: og Det HK du sente i retur, ble det funnet feil på det eller? Mitt er ca 3-4 mnd gammelt så det er fortsatt garanti på det. Feilen kom etter at jeg var i bios og skulle lagre endringer, Maskina ville ikke boote etter det. Resatte bios og deretter var det helt dødt. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hei, Jeg flasha BIOS fra Windows med det BIOS flash verktøyet som fulgte med HK. Sendte HK inn og forklarte alt som skjedde og det ble selfølgelig funnet feil med HK. Det var HELT uten noe som helst tegn til liv. Fikk et nytt etter 6 uker. Det å bestille et nytt HK var (unskyld) dumt. Har du mulighet til å avbestille HK og istedenfor sende inn den ødelagte? Hvilken nettbutikk er det snakk om. ITbutikken er det umulig å forhandle om noe bytting, men en del norske butikker går det vel an. Du kan jo prøve å sende HK inn og når saken blir ferdig behandlet så kan du spørre om du får lov å bytte den i noe annet. DDR RAM er tingen. Det som du må være OBS på er at når du setter den ødelagte BIOS brikken på plass så ikke kjør den helt inn i socket(for å si det på den måten). Det er nok at de små bein på BIOS brikken kommer i kontakt med socket så skal det gå bra. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
JOG Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Det HK det er snakk om er kjøpt av datorbutikken. Bestilte nytt fra IT butikken. Ingen probl. med ett ekstra HK "kjekt å ha" Tror jeg sender HK i retur uten å gjøre noe med det, ifølge http://www.a7vtroubleshooting.com ser det ut til at det ikke er ett helt uvanlig prob. på dette HK. Mulig det er ett drittkort? ja-ja da har jeg i tilfelle to. Lenke til kommentar
a4b Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg har også et A7V133-c. jeg klarte det store trikset å flashe med bios'en til A7V133 (versjon 1007). etter dette boota ikke f***skapen.. heldigvis har en kamerat av meg samme kort, så vi prøvde "hot-swap"-metoden. Vi fikk forsiktig vippa av Bios'en fra kortet hans og satte den på kortet mitt (bare pressa den akkurat nok ned til at den fikk kontakt). boota opp etter å ha kobla til en cd-rom og en disk (i mangel på en bootdisk som funka) og litt minne og et skjermkort. fikk inn i flash-verktøyet, tok backup av BIOS. så vippa vi forsiktig ut den fungerende BIOS og forsiktig presset tilbake min ødelagte. flasha BIOS'en fra den backupen vi tok, og VOILA, saken boota igjen... etter noen svette minutter med å få BIOS-chippene av og på kortet uten å bøye noen pinner klarte vi å få BIOS'en min til å funke igjen! Metoden kan faktisk anbefales, hvis man liker å leve litt på kanten og er stødig på hånden. Metoden funker faktisk.. jeg var veldig skeptisk, men i dag er jeg bare glad for at jeg har fått liv i kortet igjen.. :smile: Så hvis du har kjøpt et likt kort, så kan du jo prøve denne metoden for å få 2 kort som funker, og eventuellt selge det du da får ekstra (eller da bygge deg en pc til.. :smile: .A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå