Sneeky Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har akkurat kjøpt en helt ny pc fra Komplett, fikk den i dag. Det er Komplett gamer, anmeldt av dinside.no Jeg valgte pcen uten OS for jeg har vista basic liggende og tenkte jeg kunne bruke den. Alt gikk fint gjennom installasjonen helt til jeg kom til ca. 75% da kom jeg ved et uhell ani restartknappen. Når jeg startet opp på nytt kom det en feilmelding "Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil. Winwows-installasjonen kan ikke fortsette. For å installere windows må du klikke Ok for å starte maskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt." Denne har kommet opp de 6-7 gangene jeg har prøvd å trykke OK og restarte kommer ikke noen sted videre. Noen som har noen kloke ord? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Booter den på cden? Trykk Fxx hva nå hovedkortet ditt har som boot eller del og sett boot på cd i bios igjen? Kjører den forbi cdbooten kommer feilmeldingene ja. Hvorfor vista? Win7 7600 er gratis i 120 dager. Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Ah, det tenkte jeg ikke på, at det går fra HDD først nå som det er halveis installert, skal prøve cd rom nå. Jeg har 7600 men greide ikke å boote den verken flash eller fra dvd. Edit: Hjalp ikke å boota fra cd, samme error enda. Endret 25. september 2009 av Sneeky Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 må brennes som ISO? Jeg fikk ikke til i nero, brukte isoburner eller noe googla det. Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Er ikke noe problem å installere det etterpå, jeg vil helst bare få vista i boks først. Jeg satt boot rekkefølgen til CD, HDD. Og har velger cd fra boot menyen, men får følelsen av at den går rett til hdd alikavel med tanke på at erroren kommer opp. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 fjern HHd fra rekka, CD none none none none Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Done, og får fremdeles samme error. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Resett bios? Om det er noe du har endret på du ikke skulle. Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Nvm, jeg satt cd,cd,cd da gikk den til feilmelding igjen, men ved cd,none,none kom jeg et steg videre. Nå kommer det opp en liten grønn boks med ñ etter. Dette kom opp 1. gang jeg installerte men da kom jeg forbi ganske å raskt, nå står det stilt der. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg lurer på om du skal tilbake til #post 3# der du nevner win7 og flash. Du skal få ordne bootable flash, slik at du kan boote fra den. Med å boote fra den vil du kunne kjøre noe verktøy fra diskpart for å rense disken din. Nå du har klart å boote en flash win7, så vil du kunne boote Vista og. Og det med flash er for å gå bort fra dvd som du får problemer med. Så si meg hvilken OS du nå kjører, slik at vi ser hva du skal bruke for å få flash som bootable. Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har inget os, eller et halvtinstallert vista. Men jeg tenkte jeg bare kunne putte h.disken i en annen pc, kjøre den som slave og installere w7 rtm fra den pcen også bare velge disk nr. 2. Vil dette fungere? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Hehe, du har ingen OS? hvor sitter du og skriver her da? Er det på en linux maskin? For da går det ikke. Jeg antar at du har en maskin med XP eller annet MS, usb flash på 4GB og media med Vista eller win7 vel? Endret 25. september 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Ah,jeg misforsto litt. Pcen jeg skal installere på har ikke os, mens jeg har en laptop med win7. Minnenpennen min er bare på 1GB, men det burde da vel overhode ikke være noe problem vista cden. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det ikke går. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Det burde ikke, men facta er at du har problemer med det nå, og det vil være greit å boote fra en usb, slik at du ikke feilsøker vilt, og så seint. Ok siden du har win7 på laptop: usb skal formateres, derfor lagre det du har der. -kople usb i maskinen -åpne diskbehandling og notere hvilken Disk nr usben har, det er viktig. Lukk diskbehandling. -kjør CMD as admin i win7 skrive diskpart og tast enter select disk x x= nr (tall som du har fra diskbehandling for usb) clean create partition primary select partition 1 active format fs=fat32 Quick assign exit Nå kan du kople Usb på den ny maskin, starte opp, velg å boote fra usb i bios. Får du bootmgr is missing feilmeldning? Hvis ja kople usb tilbake til laptop kopiere i den fra din Win7 plate: boot folder bootmgr filen Åpne usb i explorer lage en folder til og gi navn sources Kopiere boot.wim filen fra win7dvd in til sources folder i usb. (boot.wim er i win7:\sources folder.) Kople usb i maskinen Starte opp, velge språk norsk, velg repair my computer ( ned til venstre i Install now vindue) Velg og då videre med ..next.. der den prøver å reparere, velg command promt. Skrive diskpart list disk se etter nr til disken som er koplet på maskinen select disk X x=nr clean exit Etter det slå av maskinen, velg å starte fra DVD rom, for å prøve å installere igjen. (Usb er da frakoplet fra maskinen.) edit: vi må velge volume-partition når vi formaterer usb edit1 : har plassert select partition 1 commando på feil sted i lista. Skal lenger opp. Plasserte og assign etter format commando Endret 26. september 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 jeg fulgte alle stegene, men jeg får ikke pcen til å boote fra flashdisken. Har prioriteten USB-FDD, none, none og velger USB-FDD fra boot menyen men den booter fremdeles fra harddisken. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Ok, vi burde kanskje se litt på hva du har av maskin og hvordan er biosen på den. Har du link til den maskinen du har, eller annet info? (har du mulighet å kople usb på laptop, og ta bilde fra diskbehandlingen? Slik vi vil se det vi trenger for å bekrefte noe vedrørende Usb!) Endret 26. september 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Her er speccen: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10413 Endret 26. september 2009 av Sneeky Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Det ser ut riktig det der. Har du prøvd usb-HDD som first boot priority, eller bare usb-FDD? Bruk F10 for å lagre før exit. I tillegg må du kontrollere følgende: etter at du har koplet usb og starter opp, gå rett i biosen og se hvor du finner det USB flash. Feks: Advanced BIOS Features Hard Disk Boot Priority [Press Enter]--------hvis du taster på den her, finner du kanskje usb flash under denne listen? First Boot Device [Floppy] -----forandre til usb-HDD hvis ikke usb er å finne under Hardiskene. Second Boot Device [Hard Disk] Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Flashdisken lå ikke i "Hard Disk Boot Priority" Det gjorde ingen forskjell å kjøre usb-HDD, hverken som 1. prio eller kompinert med usb-HDD fra bootmenyen (f12 under oppstart) Edit: Den forsetter bare rett til feilmeldingen igjen Endret 26. september 2009 av Sneeky Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ikke så enkelt alltid nei. Klare du å boote fra Usb når du prøver på din laptop? Hvis du klarer det, du skal avslutte og ikke gå videre til noe som helst. Slik får du bekreftet at Usb er bootbart. Får du noe hvit markøren overst på skjermen uten at det går videre, så er det formatering som er ikke gyldig. På den andre maskinen: Klarer du å boote fra DVD rom, hvis du kopler strømmen fra harddisken din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå