Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter vaskemaskin. Jeg har også store ønsker om en tørketrommel. Kjedelig å henge opp sokker, boksere samt store ting som håndklær og sengetøy..

Men har noe begrenset plass. Det _kan_ tenkes at jeg kan stable dem oppå hverandre, men ønsker å unngå dette.

Det finnes maskiner som kombinerer vasking og tørking. Har noen her erfaringer med disse?

Virker som om de ikke gir like godt resultat som egne dedikerte vaskemaskiner / trommeler.

Ta feks testen på linken under, de sier at maskinene ikke vasker å godt som en vanlig maskin. Men de utdyper ikke dette noe mer! De nevner riktignok blant annet at de skyller litt dårligere, som skal være et problem for allergikere (noe jeg ikke tror at jeg er).

Men skader de tøyet mer enn andre vaskemaskiner? Evt, er de dårligere på å fjerne flekker? Dette er vel de to viktigste faktorene i mine øyne. Men på disse detaljene elaborerer altså ikke underfor nevnte tekst..

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...ne-2887227.html

Takker for svar ! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte for 2-3 år siden en Elto vaskemaskin med tørketrommel. Sånn bortsett fra at det var feil på den når vi fikk den, og at tørketrommelfunksjonen ikke funker mer så var det helt OK når det virket.

Klærne ble rene ved vask men ikke 100% tørre ved tromling, men akkurat dette kan være at vi ikke brukte lang nok tid. Tørkinga sliter også endel på klærne.

Eltoen var relativt rimelig, kosta vel 4-5000,- da vi kjøpte den, men jeg vil ikke anbefale merket, sett i lys av våre problemer. Kjøp et skikkelig merke som AEG, Bosch eller Siemens så blir det bra. Tørketrommelfunksjonen synes jeg var såpass grei at jeg gjerne kjøper en kombimaskin igjen.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

Enig med Fenixen.

Kombimaskiner koster like mye som en vaskemaskin og en tørketrommel til sammen, og fra folk jeg kjenner som har en slik kombimaskin kan jeg fortelle at de angrer på kjøpet, fordi maskinen tar alt for lang tid på å bli ferdig, og klærne fortsatt er for fuktig når den endelig er ferdig.

Anbefaler heller 'stabling', så lenge du har plassen til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...