AllmenPåbygg Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har fått i oppgave på vg1 om å planlegge installasjon av ringeanlegg i en bolig. Og jeg skjønner ikke noe, jeg trenger hjelp. Jeg går på 1 Elektro Vg. Oppgave: Du har fått i oppdrag å prosjektere og kostnadsberegne et ringeanlegg for et hybelhus for skoleelever. Hybelhuset har fire leiligheter, felles gang og hovedinngangsdør. Figur 2.28 viser plantetegningen for bygningen. Utenfor hoveddøra skal det monteres en trykkknapptavle med fire ringetrykkknapper. Utenfor inngangsdøra til hver leilighet skal det installeres klangklokke. Ringeanlegget skal forsynes med strøm fra en ringetransformator som er plassert i gangen. Installasjonen utføres som åpen installasjon. Arbeidsgang 1. Tegn en installasjonstegning for anlegget. 2. Tegn et koblingsskjema for anlegget. 3. Skriv en liste for bestilling av materiell til installasjonen og beregn hva materiellet koster. På forhond: TUsen Takk!! Lenke til kommentar
AllmenPåbygg Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Figur228.bmp Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Haha hadde akuratt samma hefte på VG1 i fjor xD Ringeanlegg er så lett som du kan få det, bare logistikk, løste det på den tiden det tok og tegne. Kunne vist min tegning men har det ikke her jeg er nå. Men sånn uansett hva er det du sliter med? Har dere ikke lært og tegne skjema? Matriell liste? Se i en av elevkatalogene, Ohninnen, elfa osv. Pris der og. Regner med at spm.1 blir enlinjeskjema og spm.2 er tolinje skjema. Dvs den tegningen du har så fint lagd, setter du bare inn kabel linja med enlinje komponent figurer. Detter burde stå i boka. Eller hefte. Alt fra symbolet til ringe klokke, bryter og trafo. Så bare tegner du det igjen dobbelt med kobling i koblings boks og bryter panel. Easy peasy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå