Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Husqvarna SM 125 "gurgler"

PuffyTroll

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått kjøpt meg en brukt Husqvarna SM 125 :D Synes det er en knall sykkel som går godt. :)

Den har Husqvarna sin uplomberte svane, men jeg vet ikke om det er gjort noe med forgasseren (dyser etc.).

Men når den har lavt turtall, rett før den tar skikkelig tak liksom, gurgler eller fusker den noe enormt. Tror utifra det jeg har lest at det er noe feil med forgasseren, men jeg vet ikke hva jeg skal stille på...

Noen som kan forklare eller legge ut bilder på hvordan det kan gjøres hadde det vært topp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror utifra det jeg har lest at det er noe feil med forgasseren, men jeg vet ikke hva jeg skal stille på...

Noen som kan forklare eller legge ut bilder på hvordan det kan gjøres hadde det vært topp :D

Tror jeg hadde det samme problemet du har på min sms. Justerte forgassern og alt ble bra igjen :)

Virker som trådstarter allerede er klar over at det er i forgasseren problemet kanskje ligger, og han lurer på HVORDAN han kan justere. Jeg kan dessverre ikke noe om dette selv. And the thread continues...

:)

Lenke til kommentar

Sjekk pluggen. Høres nesten ut som om den får for mye bensin.

Regner med at forrige eier bytta dyse når han satt på uplombert svane, så kan være han satt i for stor dyse.

Kan også være at dn får for mye luft.

Eller at clipset på nåla står feil, slik at den får for mye/lite bensin før kicket. Scooteren min var slik før, da forrige eier av en grunn hadde satt clipset på topp slik at den fikk altfor lite bensin på lave turtall.

Du kan jo prøve å stille litt på blandingsskrua om du vil, men den må være veldig feil for at den skal gå så rart som du sier. Muligens en 125 cross er litt pirkete da, skal ikke jeg si noe om :)

Hvordan skruene fungerer.

Innover med turtall/mer luft.

Utover mindre turtall/mindre luft.

Du kan jo sjekke filteret ditt i samme sleng. Kan være det er fullt av drit, eller fuktig.

post-123635-1254570307_thumb.jpg

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...