Svolp Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei. Fikk lcd-tv`n i dag som er av typen Samsung 40" Oppløsningen på tv`n når jeg ser på kabel er 720x576 50mhz menst på blueray er den 1920x1080 50mhz? Har lest gjennom hele manualen flere ganger og finne ingen seksjon som forteller meg hvordan jeg kan stille oppløsningen, hvis jeg da kan gjøre det? Kan stille på bildet i hytt og pine med farger og nyanser men det hjelper jo ingneting på oppløsningen.. Det går hdmi kabel fra både kabelboks og blueray maskin. På Visatsport f.eks når det går fotball forsvinner menneskene i forskjellige rabalder der oppløsingen er så dårlig at det henger ikke med noen ting og ansikter, profiler forsvinner. Hva kan jeg gjøre? Tusen takk for svar da jeg har 0 peil på dette og har aldri hatt lcd før. mvh Kenneth Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Bildet som sendes ut ved f.eks fotballkamp går ikke i DH-oppløsning. Viasat, canal+ og tv2 har egne HD-kanaler, feks TV2 HD. Da får du høyere oppløsning. Det er ikke tv-en det er noe galt med, heller at tv-stasjonene er treige til å fornye seg selv og sine signaler Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Om du ikke kan stille oppløsningen på menyen på tvn så tror jeg du kan gjør det på HD-dekoderen/tuneren din, på menyen på den. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Tv-en skalerer signalet opp til 1080P uansett hva du mater den med. For å få det beste bildet bør du kjøre hdmi fra dekoder. Mange lcd tv-er sliter med analoge signaler siden de rett og slett ikke er bygget for å takle det i særlig grad. Hvis du tideligere har hatt en bra crt skjerm så vil det føles som å gå mange steg tilbake når du skaffer deg en lcd... Hvis dette plager deg i stor grad så burde du vurdere å skaffe deg en plasmaskjerm siden disse er langt bedre på analoge signaler. Jeg hadde nemlig selv det samme problemet da jeg første gang kjøpte meg en lcd. Skuffelsen var enorm da jeg så hvor dårlig den presterte på det jeg kikket mest på, nemlig dvd og tv. Senere skaffet jeg meg en plasma og det har jeg ikke angret på en dag... Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hei igjen gutter og takk for svar! Blueray`en kjører den høyeste oppløsningen som er mulig og det er fantastisk bra, problemet her lå jo på den vanlige tv`n som er fiberkabel som jeg har i veggen som går igjennom en dekoder... Etter og ha leita opp litt gammel informasjon om denne dekoderen som (hvis det skal ha noe betydning) er fra LYSE som holder til i stavanger så viser det seg at jeg kan stille inn på selve dekoderen til HD da dekoderen er HD-ready som grantex nevnte. Håper dette løser problemene men jeg skal avgårde nå så jeg får prøve det i morgen tidlig. Kommer tilbake med dommen da, er det andre meninger fram til det så fyr løs. Takk for svar. mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå