Enya Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg er i den situasjonen at jeg nå har flyttet inn i en liten leilighet i en høyblokk og har ikke mulighet til få med meg mitt kjære piano som har fulgt meg hele livet. Dette på grunn av plass, og ikke minst "støy" for andre beboere. Anskaffelse av et digitalt piano er derfor nødvendig. Jeg er nå snart 20år og har spilt så og si hele livet, 12 av disse årene hos privatlærer. Jeg spiller mest klassisk og "pop", men hender jeg drar i gang noen blues riff også. Det jeg da lurer på er om det er mulig å få ett digitalt piano som jeg blir fornøyd med til rundt 20k? Tenker i utgangspunktet nytt. Jeg har aldri spilt på et skikkelig digitalt piano, så skal ta meg noen spillerunder i Bergen snart. Noen som kan komme med tips/anbefalinger til hva jeg burde prøve, evt merker/modeller? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg blir overrasket om du ikke finner et Yamaha Clavinova som du liker! De kan være litt svake på høyttalersiden, men med gode hodetelefoner er de bedre modellene en god erstatning for et akustisk. Alltid stemt! Kos deg! Ole Lenke til kommentar
Enya Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Noen spesielle modeller du vil anbefale? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har omtrent samme bakgrunn som deg og endte i sin tid opp med en CLP860. Det er et glimrende øvings- og husbruksinstrument, som trass sine tolv år fremdeles er i daglig bruk. Jeg ser at denne har gått ut av produksjon. Da vi kjøpte var forskjellene på denne og de dyrere modellene finnish, forsterker og høyttalere. Ta en tur og prøvespill (ta med noen gode hodetelefoner). Jeg er spent på tilbakemelding! Ole Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 En stemme til for Yamaha. Har et P-250 stage piano selv, pluss et CLP 270 i stuen. Nå er det en stund siden jeg prøvde mange pianoer, men for meg hadde Yamaha den mest naturtro responsen i tangentene. Ta deg en tur på Hagstrøm og snakk med Tom, så får du den hjelpen du trenger. Geir Lenke til kommentar
Enya Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Takker for responsen Er i utgangspunktet Yamaha jeg har pekt meg ut, skulle bare se hva om det var noen andre som mente no annet.. Hvor ligger Hagstrøm egenlig? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hagstrøm ligger i Strandgaten 197 på Nordnes. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå