Kiein Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Når instalasjonen begynner kommer denne feilmeldingen opp: "Installasjonsprogrammet kan ikke initialisere distrubusjonsmotoren på nytt. Start installasjonen på nytt for å installere windows". Har prøvd mange forskjellige windowser, men kommer like langt med alle. Har sjekka at de fungerer på andre maskiner. Her er specsa mine: intel core 2 duo E8400 Asus P5Q Pro XFX 4890 xxx Samsung DVD±RW burner, SH-S223B SAMSUNG 500 GIGABYTE SATA DESKTOP STORAGE 5400 RPM 16MB CACHE BARE DRIVE (HD502H OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT Noen som har vært borti dette, eller vet hva jeg må gjøre ? Er det så lett at det kan være noe i biosen jeg har oversett ? takker for alle svar Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Prøv med 1 ram brikke,funker det ikke prøv den andre. Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 ikke noe hell med det heller. Begynner å lure litt på om hovedkortet er defekt fordi av og til finner den ikke cd spilleren. Noen som har vært borti dette før ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Er det i bios at cd-rom forsvinner, har du prøvd en annen strøm plugg, og en annen sata kabel? Du bruker bare de røde sata kontaktene(ikke bruk den orange og hvite)! Du ser hd i bios? Har du inst. Configure SATA as IDE i Storage Configuration i bios? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 og til finner den ikke cd spilleren. Noen som har vært borti dette før ? Her sier du jo selv hva som er årsaken. Hvordan skal du få installert windows når du ikke har et drev som klarer å lese platen? Ergo, begynn med å kjøpe deg nytt drev. Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har configuere den som IDE ja. Sata kabelen fungerer fint. har bytta cd stasjon før, som er helt ny. den finner den bare sånn av og til, samme med harrdisken. Tror nok det er hovedkortet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvilken versjon av windows er det snakk om her? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvis alt av hardware og kabler(strøm og signal) er skikkelig på plass og fungerer, og hk mister kontakt med de røde sata tilkoblinger, da ville jeg først prøvd en cler cmos, og deretter oppdatert bios til siste versjon med ASUS EZ Flash 2, hvis hk ikke mister kontakt med usb flash også da. Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 den mister ikke kontakt med komponentene lengre. Har sendt inn harrdisken og det var ikke noe feil med den. Testa med en annen harrdisk i dag også, men der skjedde det samme som med den andre. begynner å bli ganske desperat her. Pc'en er jo helt ny. Vil ikke tro at det er noe galt med Noen av komponentene. noen som har noen tips jeg burde gå over å se på om kan være feil ? hva som helst samma hvor dumt det er. Lenke til kommentar
budbrain Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har du sjekka om instillingane til minne er korrekt.. ? timings osv Lenke til kommentar
Kiein Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det vet jeg lite om. har ikke tukla med det. men hvordan skal det være ? Har denne : https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=27 RAMen. Noen som vet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå