Gå til innhold

Seasonic M12D 850W for nesten halv pris hos Komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke Seasonic'ene generelt bør ned i pris. Blir vanskelig å forsvare kr. 5-600 ekstra i forhold til en Corsair HX750/850. Det har i det senere også kommet noen flere i samme segment, som har 80Plus sølv eller gull. Det betyr ikke at de automatisk er av samme kvalitet, men de har kommet godt ut i tester.

Sist ut var en 850W fra XFX, for de som liker grønt. OCZ Z-serien er dessverre ikke til salgs her, men det kan hende at den tar markedsandeler andre steder.

Lenke til kommentar

Av de to ville jeg gått for Seasonic, selv om den skulle være noen hundrelapper dyrere. Nå selges den for 1095,-, og da burde valget være lett. Komplett er nå utsolgt og venter ikke nye inn før om to uker. Begge er støysvake, men Seasonic'en er mer effektiv og trenger bare kvitte seg med 70% av den varmen Antec'en må vifte unna.

Selv om disse to PSU'ene er editors choice på SPCR, så har Corsair, OCZ og XFX også PSU'er, som bør vurderes. At de ikke er tatt med på SPCR's ranking, er nok kun pga at de ikke er testet.

Har selv en HX850, og det er ikke den jeg hører for å si det sånn, når et par GPU'er kjemper med CPU'en om å avgi mest støy. Ved et konstant strømtrekk fra veggen opp mot 400W, er HX'en knapt varm og har følgelig lite varme å vifte unna.

Ved kjøp av ny PSU i denne klassen ville jeg i vurdert Corsair HX og XFX, i tillegg til Antec og Seasonic. Jeg ville latt pris avgjøre, men for å velge Antec, måtte prisen være lavere enn de andre. Grunnen til det er at den koster mer i drift. Også må du ha kabinett som den passer i. OCZ's Z-serie er dessverre ikke tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar

Den ser unektelig god ut, men det spørs på prisen. $200 er neppe lik kr. 1000, så en M12D er nok fortsatt et godt kjøp med priser rundt kr. 1000. Dersom prisen kommer under kr 1500, vil nok de øvrige høyende PSU'ene komme under kraftig press og M12D bør være uselgelig slik den har vært priset. Kanskje dette Komplett har tatt konsekvensen av og dumper lageret nå.

Lenke til kommentar

Da burde valget være lett - HX850 for kr. 1352 fra Amentio. De er av en eller annen grunn utelatt i prisguiden, til tross for at de er nesten en femtilapp billigere enn DustinHome og distanser røkla anført av Netshop og med Komplett på topp. Der er HX'en skarve 23% dyrere enn på Amentio.

Lenke til kommentar

Tja, 3.3 og 5V-railene varierer vel mest, men det gjør det på alle moderne strømforsyninger når de blir utsatt for maksimum belastning, men i en vanlig maskin har det ikke så mye å si, fordi disse railene blir mindre belastet i en realistisk setting. Du vil nok se det på flere enn bare denne forsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...