Gå til innhold

Tur til området Alicante - Valencia

SirEmanon

Anbefalte innlegg

Jeg og min sønn på 11 år reiser ned til Alicante (L’Albir) i neste uke. Det er planlagt å besøke fornøyelsespark og/eller zoo i Benidorm før de stenger for vinteren. Nå har jeg god kontroll over ting som bør ses/gjøres langs med kysten (Costa Blanca) derfor kunne jeg tenkt meg å få litt mer oversikt over ting inni landet, muligens opp i fjellene. Tenker da på området mellom Alicante og Valencia.

Er det noen som har gode tips hva som bør oppleves eller gjøres? Har egen bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Advarsel: 10 år gamle tips ... Your mileage may vary.)

Ta en tur opp i fjellene til Jijona og smak på litt "turron". (Det er ellers ikke noen problemer med å få tak i det i Alicante heller.) Fra Jijona var det en fin kjøretur ned fra fjellsiden og ut til Denia ute ved kysten. Håper de ikke har bygget ned den gamle, fine byen altfor mye ..

Det går også smalsporet jernbane fra Alicante til Denia.

Lenke til kommentar

Nå er vi ikke så glad i søtsaker, men en tur til Jijona for å gå på museum var en god ide. Langs med kysten er det ”bin ther, done that”.......

Planlegger å kjøre rundt i området fra Alicante, Almansa (muligens Albacete) til Valencia, med turer innom Sierra de Mariola og Muela de Cortes. Finnes det noen fine perler av fjellandsbyer i dette området? Er det noen som har anbefalinger til fotturer (hiking) på 2 til 3 timer? Jeg takker for alle tips som kan sette meg på sporet av nye opplevelser........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...