csharp Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei, jeg skal skrive en add-in til Word 2007 som skal gjøre diverse med dokumentene våre, f eks erstatte "placeholders" eller "tagger" i maler med data fra en ekstern database. Problemet er at selv om jeg er kjent med Visual Studio og C# programmering, så aner jeg ikke hvordan jeg skal komme igang med dette... Noen som har noen tips eller gode tutorials som kan få meg igang? Tusen takk for alle innspill! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 I Visual Studio 2010 i det minste har du mulighet til å lage Office 2007 add-ins, templates og workbooks for Word, Excel, Visio, Outlook, InfoPath og PowerPoint. Lenke til kommentar
csharp Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 I Visual Studio 2010 i det minste har du mulighet til å lage Office 2007 add-ins, templates og workbooks for Word, Excel, Visio, Outlook, InfoPath og PowerPoint. Takk for svar! Har nå installert 2008 da den også har mulighet til dette. Har imidlertid et annet problem som jeg håper å få svar på her også; Jeg har en rekke tekster/tagger i min .dot fil som jeg skal erstatte med fornuftig tekst ut i fra hva brukeren velger i en Form. Et av feltene i Form'en er en TextBox. Jeg bruker følgende kode for å erstatte tag'en som f eks er "<MOTTAKER>", med teksten i TextBox.Text: public void Replace(string tagToReplace, string textToInsert) { object findText = tagToReplace; object missing = Type.Missing; Word.Range rng = Globals.ThisDocument.Application.Selection.Range; rng.Find.ClearFormatting(); rng.Find.Replacement.Text = textToInsert; //rng.Find.Replacement.ClearFormatting(); object replaceAll = Word.WdReplace.wdReplaceAll; rng.Find.Execute(ref findText, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing, ref replaceAll, ref missing, ref missing, ref missing, ref missing); } Problemet er at TextBox1 er multiline og dersom man skriver inn adresse med linjeskift/enter, vil teksten som settes inn i Word bli på én linje, med noen små firkanter der det skulle vært linjeskift... Jeg har ikke funnet noen måte å få dette riktig på, så håper noen her kan komme med tips! På forhånd takk! Lenke til kommentar
csharp Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Jaha, da fant jeg en løsning som funket. Trodde først det var \r eller \n men nei, det funker ikke. \v derimot gjorde susen....aner ikke hvor den kommer fra da, har aldri vært borti den tidligere.... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva med å lage seg et view som viser akkurat hva du vil flette inn også benytte words innebygde flettefunksjon? -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå