Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Kjetil-H - 28mm 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6. Oktober

post-25194-1254966630_thumb.jpg

En dag fikk et uforutsett forløp, og plutselig startet fototuren på bussholdeplassen kl. 23.35 igjen. Prøver meg derfor på litt mild surrealisme. Skal komme meg ordentlig ut i dagslys igjen imorgen..

EDIT: Dette skulle egentlig i egen post:

Moro å høre hva dere tenker!

Enig med siste taler. Det er en ganske sterk historie det bildet forteller med tiggeren som sitter på fortauet i regnet foran en typisk reklame for vestlig overflod og bugnende butikkhyller. Bra sett og utført!

Takk!

6. oktober var dyp! Og litt tragisk egentlig! Veldig bra komposisjon spør du meg! Gir egentlig aldri til tiggere, men hun skulle nesten fått en tier for det bildet

Hun fikk en tier ikke lenge før bildet ble tatt, men ikke fra meg. Jeg vet ikke helt, men tiggingen i Trondheim virker så gjennomorganisert at å gi penger bare blir å støtte bakmennene. Likevel er det lett å empatisere med enkeltskjebnene.

Jeg merker at bildet vokser litt når jeg nå har sett på det flere ganger. Stripene i forgrunnen leder innover så man formelig stanger inn i paraplyen. Vedkommende sitter også fint plassert.

Sant som du sier. Det er mye vanskeligere med farger enn det var med sorthvitt før. Linjer og repeterende/rimende felter kommer ikke like enkelt frem, men heldigvis klaffet det her..

Enig med den streken, men et godt stykke arbeid. Teksten på plakaten blir ganske ironisk i denne sammenhengen.

Ja.. I Trondheim (og sikkert overalt) er det mange slike tekstfragmenter langs gatene som med litt hell kan brukes til å heve et snapshot utover det å gi bildet en forklarende tittel.. :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Wohoo! Livet som pingle er behagelig! :)

Ble enda to dager med dårlig uttelling, så jeg er lettet over å ha fått reddet noen skudd i selvforsvar i helga..

10. Oktober

post-25194-1255305884_thumb.jpg

Helgens tema er et litt forvirret kikk over skuldren tilbake på de første dagene med nedbørsbilder. Visst fikk vi solgløtt, men uten skyene falt temperaturen et par hakk for mye. Snøen og julemarsipanen jager i flokk i år..

11. Oktober

post-25194-1255305914_thumb.jpg

Riktignok ligger snøen foreløpig best i skyggen, men utsiktene er likevel bleke..

Lenke til kommentar

Hehe, godt at det kom såpass godt frem :)

Dette bildet er forøvrig også svar på mange spørsmål jeg fikk før folk ble godt vant med å se meg gjemme meg bak objektivene hele tida.

- Har du seriøst med deg kamera hele tida, eller?

- Ja, hvor frustrerende ville det ikke være om jeg så Elvis og kameraet lå igjen hjemme?

Lenke til kommentar

13. Oktober

post-25194-1255525520_thumb.jpg

Mesteparten av dagen gikk med til matlaging. Har aldri laget bernaise fra bunnen før, men det gikk sannelig deg og. Fornøyde gjester. Bildet ble bare en hyllest til en flott fasade. Stål og glass og alt det der, men småskeive ruter og et flott skilt gjør at jeg ofte tenker ubevisst tenker på mannemote mens jeg vandrer gjennom byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...