Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Kjetil-H - 28mm 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Oktober

post-25194-1254443542_thumb.jpg

Kong Sverre styrer skipet Oktober inn fra vest..?

Kong Høst er tilbake i byen med et kraftig markeringsbehov?

Jeg likte lyset, regnet (ikke å stå ute i det) og fargene.

Full åpning, ISO400 og 1/13sek.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Du fikk både lyst opp regnet og vekket opp spøkelsene i objektivet fra den lyskasteren der. Typisk eksempel på at vær ikke er noen hindring, kanskje snarere tvert i mot. Stor dybdefokus til å være full åpning, men der ligger jo noe av forskjellen mellom tele og vidvinkel. Jeg er enig i at regnet i stor grad skaper bildet.

Edit: Trengte ikke å sitere her...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Ja, brennvidden tilsier nok små muligheter for dybdeskarphetseffekter på lengre fokusavstander, men sånn er fysikken. En 40mm/1.4 på større sensor ville nok gitt en annen dybde..

Andrevalget ble tettere og fra en annen vinkel (ca 100 grader mot venstre), men der manglet innrammingen og fargene. Vått det også. :)

Lenke til kommentar

2. Oktober

post-25194-1254507081_thumb.jpg

Noen tåler regn bedre enn andre. Det er forskjell på hvor godt vi lar det synes også.

Forsøkte å bruke normalen som til en typisk telefotooppgave idag. Isolere en enkel detalj. Det blir litt mer perspektivfortegning pga manglende gardintrapp, men kanskje de sammenfallende linjene mot toppen tilfører en følelse av fallende regn? :)

Lenke til kommentar

3. Oktober

post-25194-1254605235_thumb.jpg

Diane Arbus tribute.

Når en ferdig med å sette sammen et møbel fra Ikea er det alltid en skrue eller en tapp eller en vegg til overs. Når en legger kabal med en ny kortstokk er det alltid mellom tre og fem uforståelige kort til overs. Når en låner fra litt forskjellige oppskrifter og ikke leser ordentlig blir det noen ganger hele ingredienser til overs.

Kort prosess. Innedag (kaldt ute). ISO400, full åpning og lukkertid som det falt seg.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Diane Arbus tribute.

Utspekulerte (prikk, prikk, prikk). Du fikk meg i alle fall til å studere arbeidene til Diane Arbus, en liten tankevekker eller to...

Plutselig ser jeg at min 3. oktober faktisk likner litt på din 2. oktober. Men det gjør jo meg til plagiatøren...huff. Men du kjører en sobrere stil. Kan faktisk ikke i farten huske å ha sett ett bilde fra deg i farger.

Lenke til kommentar

Hehe, håper jeg ikke kastet bort tiden din med den :) Jeg savner å fortære en bok av henne, men beundrer det jeg har sett og hørt..

Gjerder og paneler er gode motiver, da, plagiat synes jeg ikke det er! Skal jobbe med tydeligere sorthvitt og fargebruk denne gangen og :)

Lenke til kommentar

4. Oktober

post-25194-1254689659_thumb.jpg

Jeg vet hvor Svar bor!

Kanskje ikke. Men noen synes avatarer er en så behagelig identitet å gjemme seg bak at de ikke bare begrenser bruken til internett. Jeg har f.eks et slags monster i stein ved siden av vinduet mitt, men det er kanskje bare byggeskikk i området..

Morgendagens bilde? Stygg utfordring med 28mm ihvertfall..

Lenke til kommentar

5. Oktober

post-25194-1254786939_thumb.jpg

Vi har det alle litt travelt noen dager. Travelt med å komme til jobb, travelt med å få tatt oktoberfestbilde, travelt med å komme hjem til middag. Været skal visst bli bedre imorgen, men jeg vet ikke. Det er litt behagelig å riste paraplyen, sette på vannkokeren og konstatere skrukkete svømmehud på tærne også..

Lenke til kommentar
Hehe, håper jeg ikke kastet bort tiden din med den :)
Ganske langt i fra.

Jeg vet hvor Svar bor!
Avsløringer for åpen scene...

Ser ut som du er rimelig bussy om dagen. Litt pussig med dette utsnittet. Det ser ut som sjåføren kjører en kjempelang leddbuss med flere ledd, og enden er på den andre siden av gaten.

Lenke til kommentar

Hehe, ja.. Speilet er litt uheldig plassert, synes jeg, og jeg ser at sjåføren prøver å dukke inn bak døra, men ellers var det sånn jeg så det for meg. Beklager imidlertid at jeg sliter noe med kalibrering av skjermen for tida da Spyderpucken spyr spydige resultater. Tror dette er blitt litt kaldt og lyst (ift min visjon) av den grunn.

Jaja, bare litt mat nå, så får vi se hva det blir idag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...