Gå til innhold

Ute etter noe som kan erstatte tv-høyttalerne i min JVC LCD-TV.

Anbefalte innlegg

Har en JVC LT-32S60BU HD-Ready LCD-TV (Link), og kunne tenkt meg en forsterker/receiver og et par med stereo høyttalere, dog er jeg ikke ute etter noe kjempe rått, bare lyst på noe som er bedre enn hva de innebygde høyttalerne i TVen er. Har ikke allverden peiling på lyd, så hva som trengs vet jeg ikke. Er først og fremst på jakt etter en forsterker/receiver da jeg allerede har noen høyttalere liggende som kan brukes.

Kriterier:

Pris: Rundt 3000 kr, kan sikkert strekke meg litt høyere.

Størrelse: Bør ikke ta alt for mye plass, jo mindre jo bedre for min del.

Tilkobling: I form av HDMI helst, men regner med at dette er litt dyrere?

Skal brukes til TVen, X360/PS3 og PCen om mulig.

Noen anbefalinger?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags høyttalere har du? Ønsker du å ha radio – trenger du i tilfelle DAB, eller er FM tilstrekkelig?

Et par forslag uten radio: Cambridge Azur 550A – rett over 3000. Solid no-nonsense sak til ikke særlig mye penger. Cambridge har også et par billigere modeller som er gode til prisen.

Legg på noen hundrelapper til, så får du en Rotel RA-04 – mange liker lydkarakteren i disse godt.

Uansett hvilken av disse du går for – eller noen i tilsvarende klasse – vil den sammen med et par velkonstruerte høyttalere gi et resultat milevis fra det du får med de innebygde høyttalerne i TVen. Begge forslagene (og det meste annet) kan kobles til TV, spillkonsoll og PC. HDMI på en stereoforsterker er imidlertid litt uvanlig.

Om høyttalerne dine ikke trenger allverden av effekt for å drives og du vil ha noe virkelig kompakt kan du gå for et komplett minianlegg, for eksempel NAD 715. Har bare hørt denne noen få minutter i butikk selv – låt ikke galt, men vi endte med en (langt dyrere) Arcam Solo Mini som nå er hytteanlegg.

Lenke til kommentar

Ble til at jeg kjøpte en Denon AVR-1610, grunnen til det er at det blir nok en oppgradering fra Stereo etterhvert. Er ikke store rommet jeg sitter i for øyeblikket så receiveren føles i overkant litt stor, men forhåpentligvis så holder denne receiveren i noen par år, så da har jeg noe jeg kan ta med meg videre, samt bygge videre på. Så langt er jeg meget fornøyd værtfall.

Vi hadde noen gamle Monitor Audio R352 liggende på loftet som for øyeblikket er koblet til, nå har jeg som sagt ikke så mye peiling på lyd, men vil allerede påstå at jeg har hørt ting i låter, som jeg ofte hører på, som jeg ikke har hørt før, samt at de ga et ganske så mye bedre trøkk enn hva TVen gjorde for å si det sånn, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...