C-angel Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Hei! Ja. Med mange år uten problemer med virus, ser det nå ut til at jeg fått "viruset fra helvete". Har egentlig ingen anelse hvordan jeg har blitt innfisert, men mulig at det har noe med at jeg sitter på åpent nett(?) Saken er som følger. 22/9-09 - Fikk brått meldinger om HTML/framer. Dette har nå medført at ALLE htm/html filer kommer opp som "Virus found HTML/framer. Kjører AVG. Når jeg åpner en nettside så popper det opp 10-20 nye virusmeldinger. Jeg trodde egentlig jeg hadde klart å bli kvitt dette viruset, helt til jeg i går kveld fikk melding om Win32/virut - og mange nye beskjeder om HTML/framer. Nå fungerer ikke Firefox eller Chrome. Mange sider blir også blokkert i IE. Jeg kommer f.eks ikke inn på avg sine sider som kan gi meg en nærmere forklaring om viruset. Får også feilmeldinger ved oppstart på WR-popup-blocker. Jeg har forsøkt å kjøre avg sin egen virut cleaner, men denne finner ingen ting. Er det noen som har noen gode ideer å komme med? Jeg sitter vel egentlig og tenker at - her må det en formatering til, men skulle helst ha ungått dette til W7 er ute. har forsøkt å gjøre en restore, men uten hell. Zone alarm gir også noen alerts: F.eks ICMP Echo Request, NetBIOS Datagram, blocked acces- TCP Port 2967 from: 221.122.65.234... uten at jeg vet hva det er. Setter stor pris på gode ideer... Endret 25. september 2009 av C-angel Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei, Du har antakelig fått, som du selv sier, "viruset fra helvete" og mitt råd er da at du tar backup av dine dokumenter (hold deg unna .exe/.scr/.htm/.html/.xml/.zip/.rar-filer) og reinstallerer Windows. Hvis du allikevel vil prøve, så kan du forsøke DrWeb: Hent Dr.Web, lagre det på skrivebordet. Restart i Sikker modus (tapp F8 under oppstart) og kjør programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå