abene Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Googles nettbaserte e-posttjeneste har hatt urovekkende mye nedetid i det siste. Les mer Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Noe som er vel så viktig som hvor ofte gmail er nede, er jo hvor lenge av gangen. Er det snakk om en time+++, er det sabla kjedelig. Er det snakk om ti minutter så er det ikke mer enn en nesten må kunne forvente. Men gmail virker å være mer stabilt enn de fleste (alle) andre gratis nett-tjenester jeg benytter meg av. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det var nok derfor det sto at jeg ikke kunne få tilgang til kontakter i går. Og da jeg skulle sende et par e-poster til amentio, fikk jeg sendt dem, og like etterpå fikk jeg opp en melding om at det hadde skjedd en feil eller noe lignende. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Andre E post tjenester opplever jo også en del nede tid er ikke det like alvorlig da Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Merket ingenting av dette, sendte og mottok e-post fra Gmail i hele går.. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Merket ingenting av dette, sendte og mottok e-post fra Gmail i hele går.. Sende du noe mellom 20.00 og 22.00? Det var rundt den tiden jeg opplevde problemer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det gjorde jeg, og det funka helt fint. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 De fleste epost systemer, nettbaserte eller ikke, har vel også nedetid. Forskjellen er at det ikke blir nyhetsoppslag hver gang serverne blir utilgjengelig. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Har aldri hatt problemer med Gmail. Visse redaktører som har noe imot google for tiden, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) De fleste epost systemer, nettbaserte eller ikke, har vel også nedetid. Forskjellen er at det ikke blir nyhetsoppslag hver gang serverne blir utilgjengelig. ... og det har vel å gjøre med potensielt antall brukere som kan rammes. Vår epost server (CommuniGate) har forøvrig kun vært nede 1/2 time siste to år (vedlikehold). Endret 25. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Har aldri opplevd problemer med Gmail jeg heller. Var koblet til Gmail i hele går, inkl 20:00 til 22:00. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nedetiden gjaldt vist bare en viss andel av brukerne, så det er ingen overraskelse at det fungerte fint for noen. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Det er også ille nok for privatpersoner, dersom tusenvis av meldinger er låst på en server i nettskyen. Google gjør da alt de kan for å hindre at dette skjer. Du kan synce med POP, IMAP og Gears for å sikre deg offline tilgang til mail. Tror vi har hatt mer nedetid på mailen på jobben pga. strømbrudd det sist året enn Gmail har hatt hele sin levetid. Jeg kan ikke se noen grunn til bekymring, hverken for privatpersoner eller bedrifter. Det hører vel også med at Google vel gjør ting litt annerledes for betalende Apps brukere. Endret 25. september 2009 av Mascot68 Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Riktignok skal nedetiden i går ha rammet et relativt fåtall brukere, men i lys av hvor ofte dette har skjedd i det siste, er det med på å svekke troverdigheten til nettskyen, ikke minst for bedrifter. Det er også ille nok for privatpersoner, dersom tusenvis av meldinger er låst på en server i nettskyen. For noe sprøyt! På jobben kjører vi MS Outlook/Exchange. Det er en profesjonell organisasjon som drifter alt sammen. Likevel har jeg opplevd nedetid mye oftere enn på gmail'en min. I tillegg er mengden mail jeg kan ha liggende før jeg må slette unna kun 300MB. Det er jo under 5% av hva jeg får via gmail. Har opplevd flere ganger at jeg må sende mail til helpdesk via min private gmail-konto. Er mail-serveren nede på jobb, så er det minst like vanskelig å få tak i mail derfra som det er fra gmail når gmail er nede. Og nå snakker vi _KUN_ om oppetid. Dersom jeg skal trekke inn effektivitet rundt bruk av e-post så scorer gmail uendelig mye høyere enn outlook. Søkefunksjonaliteten i outlook er uendelig mye treigere og svakere enn den via gmail. Outlook er generelt treigere på alle operasjoner. +++ Jeg vil påstå at 99% av alle organisasjoner ville fått en _MYE_ bedre mailtjeneste ved å ta i bruk gmail istedenfor deres egne mailtjenester. Jeg kan til nød forstå at noen pga paranoia-hensyn ikke ønsker å ha mailen sin lagret på servere som står utenfor deres nettverksgrenser, men jeg er hellig overbevist om at google passer bedre på dataene dine enn hva den gjennomsnittlige driftsavdelingen klarer. Endret 25. september 2009 av daffyd Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Riktignok skal nedetiden i går ha rammet et relativt fåtall brukere, men i lys av hvor ofte dette har skjedd i det siste, er det med på å svekke troverdigheten til nettskyen, ikke minst for bedrifter. Det er også ille nok for privatpersoner, dersom tusenvis av meldinger er låst på en server i nettskyen. For noe sprøyt! På jobben kjører vi MS Outlook/Exchange. Det er en profesjonell organisasjon som drifter alt sammen. Likevel har jeg opplevd nedetid mye oftere enn på gmail'en min. I tillegg er mengden mail jeg kan ha liggende før jeg må slette unna kun 300MB. Det er jo under 5% av hva jeg får via gmail. Har opplevd flere ganger at jeg må sende mail til helpdesk via min private gmail-konto. Er mail-serveren nede på jobb, så er det minst like vanskelig å få tak i mail derfra som det er fra gmail når gmail er nede. Og nå snakker vi _KUN_ om oppetid. Dersom jeg skal trekke inn effektivitet rundt bruk av e-post så scorer gmail uendelig mye høyere enn outlook. Søkefunksjonaliteten i outlook er uendelig mye treigere og svakere enn den via gmail. Outlook er generelt treigere på alle operasjoner. +++ Jeg vil påstå at 99% av alle organisasjoner ville fått en _MYE_ bedre mailtjeneste ved å ta i bruk gmail istedenfor deres egne mailtjenester. Jeg kan til nød forstå at noen pga paranoia-hensyn ikke ønsker å ha mailen sin lagret på servere som står utenfor deres nettverksgrenser, men jeg er hellig overbevist om at google passer bedre på dataene dine enn hva den gjennomsnittlige driftsavdelingen klarer. Enig. Jobber i IT i en stooor bedrift, skal ikke nevne navn, men nedetiden er en gang i uka som er planlagt, og noen ganger 2-3 ganger som er planlagt. Og 2 ganger i måneden at brukere har problemer. vil ikke klage på gmail akkuratt.. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Urovekkende mye? Jeg syns ikke 4 ganger på over et år er mye jeg da, men kanskje noen andre syns det. Merka den siste nede tiden. Den varte i litt over en halv time. Hotmail har være mer nede for meg en gmail har. Vil bare adde at slike ting kommer fra sider som er i mot google sine produkter. Endret 25. september 2009 av Refsa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 På jobben kjører vi MS Outlook/Exchange. Det er en profesjonell organisasjon som drifter alt sammen. Likevel har jeg opplevd nedetid mye oftere enn på gmail'en min. Nettopp valget av Outlook/ExhangeServer sier vel kanskje at oppetid ikke er det primære mål ved driften... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 "Googles nettbaserte e-posttjeneste har hatt urovekkende mye nedetid i det siste." Når en journalist, i hvertfall innenfor sjangeren HW.no nettverket hører til, kommer med et slik utsagn, så forventer jeg litt mer "kjøtt", eksempelvis nedetid for de 3 - 5 største aktørene i løpet av en gitt periode. Antall brukere som rammes og tiden det gjald er absolutt minimum. (Trenger man HW.no når man har VG til å gi oss overflatiske datanyheter?). ( *** Og den forbanna reklamen hindrer fremdeles hurtigsvar i FireFox **** ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg må bare få ut litt frustrasjon om Outlook/ExhangeServer jeg også. Vi har det på min jobb også og oppetiden er langt i fra ønsket. I løpet av 2009 har vi opplevd tre større episoder relatert til Outlook/ExhangeServer: - ~200 brukerne mistet en natt all epost som ble mottatt mellom kl 19 og 08. Det er neppe mottatt så mye på den tiden av døgnet, men vi aner jo ikke antall og hvor viktige de evt var. - ~70 brukere har i en lengre periode mistet random motatte eposter på grunn av domenebytte og flytting av ExhangeServer mellom domenene. - Ett alvorlig virusangrep som gjorde ~120 ansatte delvis inaktive i 2 timer. Angrepet utnyttet et hull i Outlook og de ansatte tok seg først en pause og når den begynte å drøye: Enten dro hjem eller fant noe forefallende arbeid som rydding etc fram til kl 16. Jeg vil påstå at dette er svært uheldig for en servicebedrift som har mye kommunikasjon via epost. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Nå skal man ikke miste mail fordi man bytter domene eller exchange server, dette vil i verste fall bounce eksternt i lang tid. Ellers når det gjelder gmail så er jeg overbevist om at de har en av verdens beste oppetider på mailsystemene sine. Gi oss % messig oppetid. Endret 25. september 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå