Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med IP...

Anbefalte innlegg

Etter at jeg hadde formatert maskinen og innstallert Windows XP på nytt,

fikk jeg et problem med et telefon- program.

Det heter Thaitel, og benyttes av kona mi til å ringe hjem til Thailand.

Før formatering virket dette programmet som det skulle, men nå får hun ikke kontakt med den som hun prøver å ringe opp. Har undersøkt med Thaitel, og de sier at problemet er IP- adressen min. Jeg må ha noe som de kaller public IP eller real IP. I f๘lge dem, har jeg private assigned IP. Dette har jeg sjekket på "http://hostpulse.com/app/networktools/ping.asp"., og der fikk jeg bare "request time out", noe som skulle indikere problemer med min IP. Dette ifølge Thaitel.

Det jeg lurer på er om dette går ann å forandre, slik at denne tjenesten

igjen kan benyttes. Det har stor betydning for min kone å kunne ringe hjem ofte, og dette er langt rimeligere enn å ringe på vanlig måte. Dette er i tillegg en tjeneste som vi har forhåndsbetalt for.

Har kontaktet Telenor Avidi, som leverer kabelnettet til oss, men de kunne ikke si mere enn at jeg trolig har satt opp systemet feil.

Ps. bruker ikke router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter du bak en router?

Public IP er internett ipn din, den du får tildelt av der du får internett av (ISP). Private IP er nettverks ip. (hvis jeg ikke tar feil der)

Dra opp kjør og skriv "cmd" også "ipconfig".. så sier du hva som står der, etter IP.

Lenke til kommentar

det er riktig det der. det er Public IP, altså du er ikke bak en router. Så i teorien skal det funke. Er det noen innstillinger kanskje i det telefon programmet som er satt feil? Jeg har ingen erfaring med det programmet egentlig. Men hva ringer du til? et telefon nr, eller en ip?

(med ip -> noe a la Windows Netmeeting).

Men du har hvertfall en Internett ip, så det er trolig ikke noe feil med ISP'n din. Da kan det være feil med programmet tror jeg.

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg ringer direkte til telefon.

Det er mulig det er noe i telefonprogrammet som er feil. Det bruker "Microsoft Netmeeting", så kansje noe der. Bruker også en brannmur, men mener at jeg har prøvd å slå den av, men uten noen forskjell.

Er det noen som har vært ute for noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...