Gå til innhold

Duel DDR RAM

Xzan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dual RAM funker KUN med 2 Brikker. Når det er sagt, så spiller viss ikke Dual Ram noen særlig rolle. Ytelsesforskjell på 0-3 %. Jeg har selv dual RAM som jeg i lang tid kjørte non-dual :oops: bommet på slotplasseringen. Da jeg rettet dette følte jeg en forbedring :shrug: Kansje?? og fikk 300 points extra i 3dmark2001. Tror derimot ikke at du vil vinne noe særlig på denne oppgraderingen. Spar pengene :shrug:

Lenke til kommentar

Ben Dover har rett i at DUAL ram ikke gir store ytelsesforbedringen. Det han derimot tar feil i er at det ikke vil fungere i DUAL ram med 3 brikker. Det som da vil skje er at du vil få 512Mb i dual ram og resten vil være i singel ram.

Ellers vil jeg nå heller annbefale deg å kjøpe en 512Mb brikke i dag om du skal oppgradere, det er utrolig billig.

Edit; Du kan lese om dual ram her

Lenke til kommentar
Ben Dover har rett i at DUAL ram ikke gir store ytelsesforbedringen. Det han derimot tar feil i er at det ikke vil fungere i DUAL ram med 3 brikker. Det som da vil skje er at du vil få 512Mb i dual ram og resten vil være i singel ram.  

Ellers vil jeg nå heller annbefale deg å kjøpe en 512Mb brikke i dag om du skal oppgradere, det er utrolig billig.

Jeg har tydeligvis misforstått :oops: Bøyer meg i støvet :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har tydeligvis misforstått :oops: Bøyer meg i støvet :roll:

Nei da du har ikke misforstått :wink: Men på ditt system er det ikke mye å hente ved å bruke dual ddr kanalene.

Skal du få bedre utnytteles av dual ddr må du kjøpe cpu med 800MHz fsb og brikkesett som støtter 800MHz fsb, feks P4 3.0/800 og I875/865.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...