Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke med kommando "Start på nytt"

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke PCen til å "Starte på nytt" når jeg ber om det. Det ser ut til at den avslutter normalt og så slår den av skjermen og blir stående. Viftene går og det ser ikke ut til å skje noen ting (ikke noe lyssignal som forteller om Harddisk aktivitet). Slik kan maskinen stå i det uenderlige.

For å få den ut av denne tilstanden må jeg enten trykke på reset, eller noen ganger faktisk slå den helt av med å holde inne Av/På bryteren helt til den stopper. Felles for oppstartene etterpå, er at jeg får melding om at Windows ikke ble avsluttet riktig.

Jeg tror dette må være noe med maskinvaren. Under reinstallasjon av Vista var det noen automatiske omstarter som oppførte seg på samme måte. Dvs det ser ut til at den avslutter normalt og så slår den av skjermen og blir stående.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker at harddisken din lager trøbbel for Vista.

Du kan jo prøve en annen HD og se hva som skjer, eller evt. teste om Win7 oppfører seg likt.

PS! Den der inneholder alle versjonene av Win7, er fra TPB, men du kan gå på Windows sine egne sider for å få en ny installasjonsnøkkel.

Jeg vil tro at det er fullt lovlig å laste den ned, med tanke på at MS selv sier at "Hvis du allerede har en, her har du en gratis produktnøkkel for installasjon."

Gleder meg til November.. da blir det Windows7 Ultimate x64 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mistenker at harddisken din lager trøbbel for Vista.

Du kan jo prøve en annen HD og se hva som skjer, eller evt. teste om Win7 oppfører seg likt.

PS! Den der inneholder alle versjonene av Win7, er fra TPB, men du kan gå på Windows sine egne sider for å få en ny installasjonsnøkkel.

Jeg vil tro at det er fullt lovlig å laste den ned, med tanke på at MS selv sier at "Hvis du allerede har en, her har du en gratis produktnøkkel for installasjon."

Gleder meg til November.. da blir det Windows7 Ultimate x64 :)

Hei!

Takker for tipset.

Da har jeg forsøkt med en annen HD men får samme resultat. Riktignok er det en HD av samme fabrikat som de jeg hadde, bare litt mindre (250GB). Kan det være noe med "Samsung"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...