Marvil Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Fikk mitt nye TerraTec Cinergy 400 TV-kort idag.. Satt det inn i en PCI-port på hovedkortet og starta maskina.. Det ser ikke ut til at maskina finner kortet fordi det kommer ikke opp noe melding om ny maskinvare funnet.. Starter CD-en som fulgte med og innstallerte TV-software. Da jeg skulle starte TV-software kom det opp en feilmelding om "could not .... deisgn .. graphic base..?". Tror det var noe sånt.. Lasta ned XP drivere men det hjalp ikke.. Finner ikke kortet under enhetsbehandling heller.. Feilmelding: "Could not create the DirectShow base graph. Please check if the drivers are properly installed! Error 0x80040216: An object or name was not found" Så trykker jeg ok, og neste feilmelding kommer opp; "Initialization of DirectShow filters failed." Asus Hovedkort, WinXP Home.. Noen som har samma kortet som har innstallert det evt noen som vet hva som er feil..? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det du gjør er som følger: Høyreklikk "my computer", velg properties (egenskaper) Gå inn på hardware device manager Der vil du antagligvis finne et utropstegn (gult hvis du har xp) ved en av enhetene. Høyreklikk denne, og velg oppdater driver. velg å installere fra en spesifisert location her klikker du deg frem til mappen "WDM-Driver 1.4", for den har du vel? hvis du har en eldre versjon enn 1.4, anbefaler jeg å laste ned den nyeste som er 1.4. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå