Gå til innhold

Skjermkortet 'passer' ikke (HASTETRÅD!)

Anbefalte innlegg

Ja, jeg prøvde dette.. Men det skjedde ikke noe forandring :S

edit: Vist jeg sier at jeg har / (hadde?) Windows XP som operativsystem, jeg nedgraderte nemlig fra Vista.

Hjelper det noe?

Endret av meuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke får opp noen verdens ting på skjermen så betyr det ingenting.

Hd må formateres uansett om du har byttet den fra en annen pc til denne.

Se over skjermtilkoblingene dine og lytt også er "Beep" lyden hovedkortet lager når du starter pcen og gi tilbakemelding på begge disse. Prøv gjerne å koble til en alternativ skjerm.

Lenke til kommentar

Hvis du har fulgt mitt forslag så prøver du nå å starte shuttelen uten harddisk tilkoplet.

Shuttle pc med kun cpu og grafikk kort og med kun en minnebrikke installert.

Resutatet av dette er at det skal postes på skjermen og at du kan gå inn i cmos (bios) settings osv.

Hva som ligger på harddisken din av operativsystem er uten betydning.

Men du må regne med å reinstallere operativsystemet (XP/Vista) du skal ha når du bytter ut komponenter som hovedkort.

Lenke til kommentar

Malvado: Hørte ikke noe "beep"-lyd når jeg slo på PCen. Og jeg prøvde også en annen skjerm uten å lykkes...

syar2003: Jeg har slått på PCen UTEN harddisken hele tiden, så jeg fikk ikke opp noe, derfor sikkert? At jeg ikke har hatt harddisken i?

Fordi jeg skjønner ikke/får ikke til å koble den i Shuttlen.. (Harddisken er fra HP Pavilion m9069)

Lenke til kommentar

Meuz : Beklager å måtte si dette, men utifra kunnskapsnivået ditt så tror jeg det er bedre og billigere for deg å be om hjelp av noen du kjenner i nærområdet ditt eller ta med datamaskinen til et autorisert verksted og få dem til å hjelpe deg.

Du bør vite hvordan en Hd tilkobles, anbefaler at du leser grundig manualen til shuttle og starter på nytt.

Mulige feil :

*Feilmontert Cpu.

*Feilmontert Ram.

*Defekt / feilmontert skjermkort.

*Problemer med psu eller tilkoblingene fra psu til hovedkort og ekstrautstyr.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...