meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 by the way, når skjermkortet står i og jeg slår på Shuttle PCen min funker vifta på den, den går fint. Sammens med alle andre vifetene, kjøleribba osv. men får ikke noe skjermbilde. Hva er feil??? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Da så. Ingen PCI-E 6pins , noen 8600GT har og noen har ikke. Da skal det egentlig bare plasseres i X16 slotten i shuttelen og virke uten å gjøre noe annet. Dog du må ha skjermen din tilkoplet DVI porten på skjermkortet. Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Såklart har jeg skjermen i, men da er det vell ikke skjermkortet som er noe feil med da ... HMM :S jeg bruker jo bare delene jeg har fra HP pavilion m9069 PCen til å ha i Shuttle'n, kanskje jeg har satt prosessoren feil eller noe annet? hmm Endret 26. september 2009 av meuz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Ja men for alt jeg vet kunne du ha skjermen tilkoplet HDMI porten. Edit: Du må huske på at CPU ikke starter om PSUen i shuttelen ikke har ATX12v 4/8 pin tilkoplet hovedkortet. Man får da samme symptom. Vifter starter men man får ikke noe skjermbilde . Samme skjer hvis CPU ikke er installert skikkelig , eller at hovedkortet f.eks ikke starter om CPU har for dårlig kontakt med kjøler (dvs systemet får en thermal trigg allerede ved oppstart og slukner fordi cpu temp overvåkes og overskrides.) Uten minne skikkelig installert får man heller ikke opp skjermbilde. Endret 26. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Joda. men da er det noe som er feilkoblet eller noe slikt inni Shuttle'n da.. ? Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Noen som vet hva feilen er? Jeg har koblet alt i (tror jeg, hehe) og slår på Shuttle'n og alle viftene fungerer fint, og alt ser bra ut. Men det kommer ikke noe bootscreen, eller noe slags bilde på skjermen min. Hva kan være feil ??? Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Ingen som vet? trenger litt hjelp fort ass :S :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ingen som vet? trenger litt hjelp fort ass :S :S Hvilken CPU modell har du installert på den ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Avhengig av cpu type , kan det være at hovedkortet i den ikke har "ny nok" BIOS versjon. Du finner kompabilitets liste for både cpu/memory/grafikk kort og BIOS versjons info her: http://global.shuttle.com/support_list03.jsp?PI=1045 Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Installerte den CPUen som var i HP Pavilion m9069 PCen. er det noe galt pga. det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Og hvilken modell betegnelse er det på den ? Edit: Hos HP står det at det er Core2 Quad Q6600. Iflg Shuttle er denne CPU modellen støttet fra initiell BIOS release : Initial release BIOS SP35S204.BIN Byttet du og la på ny kjølepasta ved montering av cpu. Kan også være minnet ditt som krangler. Prøv med kun 1.stk DDR2 memory modul install. Gjør så en cmos reset på shuttelen (dette uten power supply koplet til 220v nettet) Endret 26. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) La på ny kjølepasta ja. 1.stk DDR2, vill det si at jeg skal bare ha 1 RAMbrikke fast i hovedkortet, og ikke alle de 4? Og hva vill det si å gjøre en cmos reset på shuttelen uten power supply koblet til 22v nettet? er ikke helt god på dette skjønnerdu, så vist du vill forklare nærmere... :) Endret 26. september 2009 av meuz Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) La på ny kjølepasta ja. 1.stk DDR2, vill det si at jeg skal bare ha 1 RAMbrikke fast i hovedkortet, og ikke alle de 4? Og hva vill det si å gjøre en cmos reset på shuttelen uten power supply koblet til 22v nettet? er ikke helt god på dette skjønnerdu, så vist du vill forklare nærmere... :) kunne noen forklare hva jeg skal gjøre for å få PCen min og alt til å funke ordentlig? Skulle gjærne ha fått fixa dette litt før 18:00 idag!! :O takk på forhånd! Endret 26. september 2009 av meuz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Vi følger standard feilsøkings metode. Dvs å ha minimalt installert/tilkoplet. Kun det som er nødvendig for at maskinen skal "poste" Mao : CPU , 1.stk minnebrikke , tastatur , grafikk kort . Ikke ha 4 DDR2 brikker inne. Ha kun 1.stk i den første DIMM slotten. Kople fra alt unødvendig greier som USB enheter , intern(e) harddisker . Det er en knapp bak som heter "clear cmos". Du har vel også fått med en bruksanvisning dette sskal være dokumentert i. Med strøm kontakten fra veggen frakoplet shuttelen hold denne knappen inne i > 30 sekunder. Kople til strøm med minimal konfigurasjon og prøv å starte shuttelen med "on-knappen" foran. Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 skal prøve nå, thanx Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hvis dette ikke funker heller - så bør cpu installasjonen gåes over -bør fjerne cpu igjen - og inspisere sokkelen på hovedkortet at det ikke er blir pinner som er bøyde - reinstallere cpu "forsiktig" og aligned rett i sokkelen - påføre evt ny pasta - og sette på kjøleren helt "aligned" eller plant om vi kan si det slik - og påse at kjøleribben har rett/plant moment/trykk mot cpuen. Edit: Og merk at uten tilkoplet cpu power 4pin p4 strøm kontakt fra shuttelens power supply (merket grønn ring) starter ikke cpu. Denne har to gule og to sorte kabler i seg. Endret 26. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Ingenting har hjulpet hittil!!! RART :S Endret 26. september 2009 av meuz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Oppe til venstre (kulepenn knapp) Lenke til kommentar
meuz Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Men jeg skjønte ikke helt det med cmos knappen, hva skulle jeg gjøre med den for å prøve å få bootscreen osv på skjermen? (rett å slett, få PCen til å funke komplett) hva skal jeg gjøre da? Hva med CMOS knappen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Men jeg skjønte ikke helt det med cmos knappen, hva skulle jeg gjøre med den for å prøve å få bootscreen osv på skjermen? (rett å slett, få PCen til å funke komplett) hva skal jeg gjøre da? Hva med CMOS knappen? Det er en knapp bak som heter "clear cmos".Du har vel også fått med en bruksanvisning dette sskal være dokumentert i. Med strøm kontakten fra veggen frakoplet shuttelen hold denne knappen inne i > 30 sekunder.Kople til strøm med minimal konfigurasjon og prøv å starte shuttelen med "on-knappen" foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå