Gå til innhold

Symbian skal holde på halvparten av markedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da får du nok lese det jeg har linket til ;)

Ja selvfølgelig. En tabell med egne definisjoner på hva som er hva. Nei, jeg tipper den reelle andelen til iPhone heller mer mot 1%. De mest optimistiske anslår andelen til å være mellom 1 og 2 %. Stattestikke du linker til er full av feil.

Lenke til kommentar
Tja hvis man sammenligner symbian mot alt av telefoner har de ikke akkurat store markedsandelen de heller vet du.

Tallene er rimelig offisielle, om du velger å akseptere dem blir vel din sak.

Sammenligne Symbian mot alt av telefoner? Hva snakker du om? Er det ikke markedsandeler til produsentene vi diskuterer? Er det markedsandelen til software utviklerne du diskuterer?

Men nå er da ikke iPhone en ekte smart telefon heller da...? Eller er definisjonen på smart telefon endret? Da vil jeg tippe det er mange andre telefoner som kan regnes som smarte. I alle fall de fleste nye SE telefonen, da de lar deg multitaske, og man kan installere 3.parts programvare på dem via java. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg...?

Nei, iPhone er et nisjeprodukt, som få kommer til å kjøpe. Og bra er det, når man ser forbrukerpolitikken hos Eplegjengen...

Endret av poe
Lenke til kommentar

Fra den Gartner-sia så har iPhone 13,3% av smart-telefoner. Hvordan man kan definere iPhone som en smart telefon, smartere enn en hvilken som helst Nokia eller SE, er en gåte men men. Ser vi derimot på totalen har ikke iPhone mer enn 1,8%. Mesteparten av disse er nok i USA slik det er med RIM, slik at her i Europa er vel ikke andelen mer enn 1% eller deromkring.

Lenke til kommentar

Ja symbian ser ut til å slite da markedsandelen har gått ned fra 57% i fjor til 51% i år.

iPhone OS (kun iPhone) derimot har økt fra kun 2,8% i fjor til 13,3% i år.

Nokia bør komme opp med noe drastisk ser det ut til, de mister jo kunder slik de holder på.

Lenke til kommentar
Som jeg nevnte tidligere har ikke symbian store markedsandelen hvis man ser på totalen heller, så hva er poenget ditt?

Her er det operativsystemer det er snakk om.

Nokia har fortsatt stor markesandel dersom man ser på alle telefoner. Nokia selger mange bilige telefoner med forskjellige varianter av Symbian. Ikke bare Smarttelefoner.

Lenke til kommentar
Fra den Gartner-sia så har iPhone 13,3% av smart-telefoner. Hvordan man kan definere iPhone som en smart telefon, smartere enn en hvilken som helst Nokia eller SE, er en gåte men men. Ser vi derimot på totalen har ikke iPhone mer enn 1,8%. Mesteparten av disse er nok i USA slik det er med RIM, slik at her i Europa er vel ikke andelen mer enn 1% eller deromkring.

Kunne ikke vært mer enig. iPhone har 0% av smarttelefon markedet egentlig. Men dersom du ser her, en link PL610 ga meg i en annen tråd.

"There is no industry standard definition of a smartphone." så du kan kalle det du vil for en smarttelefon, selv den billigste telefonen til Nokia.

Og vist man ser på dette utsagnet "For others, a smartphone is simply a phone with advanced features like e-mail, Internet and e-book reader capabilities" selger altså Nokia omtrent bare smarttelefoner i dag.

Litt morsomt, men derfor kan du kalle Iphone for en smarttelefon, og en hvilken som helst annen telefonen.

Lenke til kommentar

Ja Nokia sliter med telefonsalget sitt som datt fra 39,5% i fjor til 36,8% i år.

Apple hadde ca. 1,9% av det totale mobiltelefonsalget i andre kvartal 2009.

Ikke dårlig da de ikke selger billigtelefoner slik som f.eks Nokia gjør :)

Edit: Forandret ordlyden litt i siste setningen.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Nokia vil ha noen problem med å ha 50% i framtiden. Jeg tror Android vil bli stort pga det vil komme med mange telefoner fra mange selskap. Iphone tror jeg bare vil bli mindre og mindre pga. nettopp det PL610 sier, de ikke har billige telefoner. Man betaler mye i forhold til hva man får, samt at de har veldig lite utvalg, dersom man kan kalle det for et utvalg i det hele tatt. Jeg tror det vil bli et produkt for spesielt int. dersom ikke Apple snurt helt da.

Jeg tror Android blir det store trusselen men dog langt fram i tid. Jeg tror Nokia vil kunne ligge på 50% med litt svigninger i lang tid framover. Nettopp pga de er Nokia og posisjonen de har i dag.

Blir vertfall spennende og se. Skulle ønske at Nokia kjørte både Symbian og Android i framtiden dersom Android ble stort. Men det vil vel neppe skje.

Lenke til kommentar

Så du tror iPhone vil bli mindre og mindre?

Tiden vil nok vise, men iPhone har fått større og større markedsandel hvert år med litt kvartalsvis variasjon, så ja det blir spennende å se.

Mulig Nokia innser at de ikke kan fortsette å pumpe ut et stort antall mindre gjennomtenkte modeller, og heller holde seg til et fåtall de kan satse på for fullt.

Det virker som dette er markedsmodellen som kommer til å gjelde fremover.

Hvis Nokia ikke gjør noe drastisk vil de ha store problemer med å holde på halvparten av markedet tror nå jeg. Spesielt da mesteparten av markedsandelen deres kommer fra billigtelefoner.

Lenke til kommentar

Ja absolutt. Jeg er helt sikker på at iphone vil bli mindre og mindre. Flere og flere som har iphone sier aldri mer. Det vil bli et produkt for de som vil ha apple fordi det er apple. De har lansert samme telefon 3 ganger nå, jeg tror folk blir lei i tillegg er den dyr i forhånd til det du får. Hvem vil kjøpe den samme telefonen om og om igjen? Nei det er helt sikkert at apple går tilbake nå når Android blir bedre og bedre for hver dag. Iphone OS blir for veldig spesielt intreserte som vil ha det fordi det er apple, og kan leve med begrensningene. Med mindre apple snur brått.

Når det gjelder Nokia, så håper jeg og tror du tar feil. Nokia har skjønt det. Mange telefoner, slik at folk har valgmuligheter. På denne måten får du en telefon som du ønsker deg, ikke den telefonen produsenten vil du skal ha. Noen vil ha taster, andre ikke, noen vil skyvefunksjon andre ikke. Noen syn kamera er viktig andre ikke. Noen vil ha en telefon som tåler litt, andre vil ha en billig og enkel telefon. Dette er oppskriften på Nokias suksess. Og skulle de gjort som du sier, tror jeg de ville halvert markedsandelen sin relativt kjapt.

Lenke til kommentar

Så ifølge deg har Apple lansert samme telefon tre ganger?

I såfall kan vi jo slå sammen salgstallene for alle de tre modellene. Det blir jo bare mer imponerende. :)

Husk at selv om man ikke slår sammen de tre modellene har iPhone økt markedsandelen sin nesten fem ganger siden i fjor fra 2,8% til 13,3%, mens Nokias markedsandel har gått ned fra 47,4 til 45%.

Man ser jo helt klart hva folk blir lei av ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...