Muffinman Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Driver å setter sammen ei kasse med ovenstående. Systemet skal ikke overklokkes (foreløpig). Finner ut at jeg kun kan kjøre ram`en på ddr 333mhz ved standard cpu hastighet. Jeg er klar over at hk kun støtter EN ddr400 brikke, men hvordan gjør man det? Må jeg bruke en bestemt slot eller noe? Har foreløpig bare tatt en rask titt i manualen, og der fant jeg i farta lite om dette. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg er nok ikke helt sikker på det, men jeg tror du må sette ratioen til 4:6 i bios så kjører den nok 400 mhz fint.. har ikke akkurat så mye peiling på det hovedkortet, men jeg har etterfølgeren IC7 så jeg vil anta at det er sånn 8) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Problemet er at jeg får max 4:5 som valg. Forslag? Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 I bios setter du CPU ratio til low og DA kan du velge 3:4.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 I bios setter du CPU ratio til low og DA kan du velge 3:4.. Prøvde det, men da pep det bare flere ganger. Måtte resette bios. Mulig at det skyldtes at jeg hadde oc`et litt. Takker uansett for tipset, skal teste på nytt i kveld :-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Æhh...funket ikke på standard hastighet heller. Uansett, "low" skal brukes på 400mhz fsb cpu`er, og high skal brukes på 533. Hva er det jeg gjør feil her? Må man ha 800mhz fsb for å kjøre ram i ddr400? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå