Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar til besvær

Anbefalte innlegg

Hei

Fant fram en gammel laptop her for leden, en Dell Latitude D600.

Da jeg startet den opp fikk jeg en bluscreen, så jeg formaterte og la XP inn på nytt.

Det som er mitt problem er at ingen av de gamle cd'ene fra dell er tatt vare på og jeg har bare brukt XP Pro SP3 disc så det er en god del ting som ikke fungere som det skal. Dette var jeg klar over da jeg startet opp makkverket, men at det skulle være så vanskelig å få til nettverkskorte hadde jeg aldri trodd. Nå er det snakke om nettverksporten og ikke det trådløse korte siden jeg ikke disponerer trådløst nettverk her.

Jeg har lastet ned driverene fra dell sine hjemmesider, uten at det hjalp i det hele tatt. Nå kaster jeg inn håndklede og håper at noen lyse hoder der ut kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har du sett her:

http://support.dell.com/support/downloads/...O&TabIndex=

Eller finn ut hvilken type nettverkskort den har og gå til nettverkskortfabrikantens supportside, ie Broadcom/Intel.

Det skulle framgå hvilket nettverkskort det er med å gå på >kontrollpanel>system>nettverkskort>egenskaper.

Edit. La inn for C600 først :-)

Endret av reiras
Lenke til kommentar
Hei

Kanskje dette er til mer hjelp:

If you have just reinstalled Windows XP on your Dell Latitude D600 Laptop and you have download and installed all the drivers from the Dell website, but your network card is still not installed, this short guide will tell you where to download the drivers from and how to install them.

http://www.conceptex.co.uk/showthread.php?t=31

Lenke til kommentar

Her var det mange som ville hjelpe til og det er jo flott.

ask99:

Det er litt vanskelig å installere drivere i rett rettfølge når jeg ikke har peiling på hvilke drivere som jeg skal bruke. Men det var ikke noe dumt forslag.

reiras:

Du så sikkert etter det første innlegget at jeg hadde prøvd driverne fra dell sin side. Den andre siden som du viser til må jeg bli medlem for å få laste ned filen, men jeg regner med at det er den samme som jeg fant her og den fungerte ikke den heller.

Til slutt så kom jeg på noe som sikkert er ganske viktig men som jeg glemte helt da jeg begynte denne tråden. Nettverkskorte er ikke på liste over enheter på "enhetsbehandling".

Hva dette betyr vet jeg ikke, men jeg håper noen av dere vet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...